Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#2987161
In een hoek van onze tuin komt nauwelijks zon ivm de schuur en een schutting. Nu hebben we daar gras liggen maar dat groeit dus voor geen meter.
We willen graag een struik of plant planten om die hoek toch een beetje op te vullen. Maar wat?

De plant of struik komt dus in de (half)schaduw, mag wel wat hoogte krijgen maar niet te breed worden en niet teveel onderhoud (hooguit 1-2 snoeien per jaar).
Omdat Scott regelmatig in de tuin is wil ik geen plant die extreem giftig is zoals taxus of prunus. Normaal blijft hij overal vanaf maar ga geen risico lopen met dodelijk giftige planten.

Ik kom zelf niet verder dan een hortensia...
Gebruikersavatar
Door Hope
#2987177
Martine-Tom schreef: Hortensia is ook giftig  ;)
Bamboe? (wel in een kuip zetten anders neemt het de hele tuin over  :biggrin2:)

Ooooh nee, geen bamboe! Bamboe neemt zelfs in een kuip de tuin over, het woekert echt vreselijk. Ik ben geen fan van bamboe  :biggrin2:
Hortensia zou ik wel durven hoor.
Door Martine-Tom
#2987178
Ik hou van bamboe....ideaal voor de luien tuinierder...je koopt 1 plant, mikt die in de tuin, wacht een jaar en voila....hele tuin bezaaid met bamboe  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#2987187
Martine-Tom schreef: Ik hou van bamboe....ideaal voor de luien tuinierder...je koopt 1 plant, mikt die in de tuin, wacht een jaar en voila....hele tuin bezaaid met bamboe  :biggrin2:
;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pluk
#2987227
Ik weet dat hortensia giftig is maar hij blijft echt overal vanaf. Aan 1 kant hebben we een heg van hedera, ook giftig, en daar doet ie niks mee. Mijn schoonouders hebben een hortensia in de tuin en het enige wat ie af en toe doet is aan de bloemen ruiken.

allerliefst heb ik natuurlijk iets wat niet giftig is maar zo'n lijst is nergens te vinden..
koekje schreef: Japanse duizendknoop is ook leuk.
http://www.vtvblijdorp.nl/waarschuwing-japanse-duizendknoop dank voor de tip, maar doe ik toch maar niet  ;)

Bamboe lijkt me wel wat, maar dat groeit toch supersnel? Wil het max 150-180 hoog hebben en niet teveel hoeven snoeien
Laatst gewijzigd door pluk op za 06 sep 2014, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2987301
Martine-Tom schreef: Hortensia is ook giftig  ;)
Bamboe? (wel in een kuip zetten anders neemt het de hele tuin over  :biggrin2:)
Ja, zoals zoveel planten, maar ik moet hier de 1ste hond en kip nog tegenkomen die aan de hortensia's vreet.
Door Ruisje
#2987308
pluk schreef: Ik weet dat hortensia giftig is maar hij blijft echt overal vanaf. Aan 1 kant hebben we een heg van hedera, ook giftig, en daar doet ie niks mee. Mijn schoonouders hebben een hortensia in de tuin en het enige wat ie af en toe doet is aan de bloemen ruiken.

allerliefst heb ik natuurlijk iets wat niet giftig is maar zo'n lijst is nergens te vinden..
[url]http://www.vtvblijdorp.nl/waarschuwing- ... knoop/[url] dank voor de tip, maar doe ik toch maar niet  ;)

Bamboe lijkt me wel wat, maar dat groeit toch supersnel? Wil het max 150-180 hoog hebben en niet teveel hoeven snoeien
Sinds het onstaan der internet zijn er al lijsten met giftige planten (en welke delen van de plant en hoe giftig) te vinden op internet. Google is het toverwoord ;)

Er zijn kleinere soorten bamboe die ook niet zo woekeren.
Gebruikersavatar
Door pluk
#2987315
Ruisje schreef: Sinds het onstaan der internet zijn er al lijsten met giftige planten (en welke delen van de plant en hoe giftig) te vinden op internet. Google is het toverwoord ;)
Goh, dat ik dat zelf niet heb bedacht... oh tuurlijk wel... lijsten met giftige planten genoeg. Maar een lijst met niet giftige planten is een stuk lastiger..

Maar K&D heeft me op het juiste spoor gezet. Bij het zoeken naar de camellia kwam ik op de site van groenrijk. Daar kun je zoeken op niet giftig en op standplaats.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door