Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door karin2
#2987
oke hier ga ik :
ik heb in huis gehaald voor mijn herder en mijn rottie (ik deel de porties gewoon in 2 na klaarmaken( de herder misschien ietskes meer dan de rottie hij staat wat magerder ): 1.300 kg vlees (paarde en runds )verkregen hier bij de slager à 2.52 euro voor 1,300 kg +
een zakje verse groenten à250gr waaronder:beetje witte kool,krulandijvieworteltjes,rode en groene paprika .
ik heb ook nog diepvriesspinazie (zonder room)
kan ik de groenten gewoon in een kom met de mixer bewerken ?? en kan ik de spinazie gewoon ff ontdooien en er dan bij mikken ? ik heb ook nog yogurt met levende fermenten (links of rechtsdraaiend staat er niet op  :-/) ik was van plan om het vlees in kleine stukjes te snijden (anders halen ze het er tussen uit als ze iets niet zo graag lusten) en de rest te mixen en dan alles goed onder elkaar te mengen .
ze hebben van de week al veel beenderen gegeten (een knook met kraakbeen en merg ) een beetje téveel denk ik aan hun bijna witte uitwerpselen te zien maar het zijn net knaagdieren ipv honden  :-/
en voor de rest brokken (en de overschotjes van tafel en wat er hier ook maar overschiet  :-[ ze zijn er gek op en schijnen er niks last van te hebben )
zit dit maaltje voor één keer per week ofzo een beetje goed in mekaar ?
een poot van twee honden die nu al de ijskast proberen te kraken vanwege het vlees dat ze geroken hebben  :P
Laatst gewijzigd door karin2 op za 18 okt 2003, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#2988
een zakje verse groenten à250gr waaronder:beetje witte kool,krulandijvieworteltjes,rode en groene paprika .
ik heb ook nog diepvriesspinazie (zonder room)
kan ik de groenten gewoon in een kom met de mixer bewerken ?? en kan ik de spinazie gewoon ff ontdooien en er dan bij mikken ?>>
ik was van plan om het vlees in kleine stukjes te snijden (anders halen ze het er tussen uit als ze iets niet zo graag lusten) en de rest te mixen en dan alles goed onder elkaar te mengen .:P
Wanneer je 'n STAAFmixer bedoeld dan kan je die gebruiken on de groente fijn te hakken,maar wanneer je het over 'n gewone cake mixer hebt,dan worden de groente alleen gemixed en niet fijn gemalen. ;)
Het vlees mag in kleinere stukjes gesneden of kijk anders eerst hoe het gaat wanneer het nog in grotere stukken is.
p.s.doe voorzichtig met de spinazie!!'n klein beetje is al meer als genoeg,dus GEEN heel pak erbij!!(werkt laxerend)
Laatst gewijzigd door mahuni op za 18 okt 2003, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#2989

Wanneer je 'n STAAFmixer bedoeld dan kan je die gebruiken on de groente fijn te hakken,maar wanneer je het over 'n gewone cake mixer hebt,dan worden de groente alleen gemixed en niet fijn gemalen. ;)
Het vlees mag in kleinere stukjes gesneden of kijk anders eerst hoe het gaat wanneer het nog in grotere stukken is.

jaaaaaa ik bedoel wel degelijk een STAAFmixer :)
de groenten zijn nl al fijngesneden en doorelkaar gehusseld maar om er iets uit op te nemen moeten ze fijngemalen zijn dacht ik onthouden te hebben.
het vlees slikken ze desnoods met lappen van 300 gr of meer naar binnen zonder te kauwen :o :o da's geen probleem  ;D zal het morgen weten te vertellen wat ze van hun maaltijd vonden  :)
Door karin2
#2990
nou heb ik 250 gr groentemix + 500ml yogurt door elkaar gemixt en het de honden zo gegeven (wie hoeveel van het vlees binnenheeft weet ik niet want een "slimme" logee hier heeft de ijskast laten openstaan  :-/ en ze hebben zichzelf bediend  ;D)
ik dacht dit eten ze nooooit op zo zonder vlees  :(
wel dus ..... binnen de 5 seconden was het op  :D :D :D
ze liggen nu op hun knoken met merg te kauwen .
ben al blij dat ze de groenten met yogurt lusten ,MEt vlees gaat het er dus zeker wel in  ;D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door