Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#2986600
Nog maar een paar maanden geleden wist ik echt niet of ik er wel weer een hond bij wou, toen Chispa was overleden.
Nu heb ik Noortje alweer bijna drie maanden en voor mijn gevoel is ze er altijd al geweest.
Ik vind het echt heerlijk om met twee honden te wandelen. Toen ik alleen Tilly had, had ik bij wandelingen toch echt het gevoel dat ik iets miste. Ik kan er zo van genieten als ze op elkaar reageren, als de één netjes meewandelt, terwijl de ander met grote sprongen het gras in duikt. Op dat soort momenten kan ik me heel rijk voelen.
Zijn er meer mensen die er zo van genieten dat ze meer dan één hond hebben?  :-[
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2986603
Ja ik. Sinds het overlijden van Lajos was Ruby alleen, nu ze sinds een kleine 3 weken Billy als vriendje heeft zie je haar opleven en ook wij genieten met volle teugen. Wandelen voelt weer aan als wandelen en niet even uitlaten, zoals ze met elkaar omgaan is schitterend.
Alleen moet ik regelmatig Ruby's poot of kop wassen, ze steekt steeds haar neus en lichaam tussen Billy en de struiken  :biggrin2: :P
Door fransbulletje
#2986610
Hier ook altijd meerdere bullen gehad en kan me niet voorstellen dat ik er maar eentje zou hebben.
Na het overlijden van Pierre in februari zijn Jules en Hugo nu samen. Ze trekken steeds meer naar elkaar toe dat is wel heel leuk om te zien. Zou er heel graag een derde bulletje bij willen hebben maar wil het Jules niet meer aandoen.
Zijn zicht gaat best snel achteruit en om dan een pup te nemen vind ik naar hem toe niet eerlijk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2986617
Hier tijdens de vakantie Duuk te logeren gehad, en hoewel dat niet vanzelf ging vond ik het heerlijk om met twee karakters te mogen en kunnen "werken".
Als ik meer energie zou hebben zou ik zeker een tweede hond willen?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2986625
Ik heb nu ook 2 honden!! Vanmorgen is Yara hier gedumpt, en ze gaat maandag pas weg.. Ik vind het heel leuk hoor, 2 hondjes, maar merk dat ik Yara best moeilijk vind. Met lopen is al lastig, hoewel de weg naar huis wel geweldig was, hele tijd 'yes' roepen en om de beurt links/rechts een snoepje aan de 2 hondjes geven. Een meisje dat langsfietste lachtte heel lief, volgens mij zag het er erg gek uit  :D :crazy2:

Net even buiten gespeeld, Jacy los, Yara aan een lange lijn. Jacy kan heeeeel goed wachten met frisbeeën, maar Yara snapt niet zoveel, trekken niet (ook niet met een trek/piepspeeltje) ergens achteraan hollen doet ze niet, wel achter Jacy. En als ik dan een keer een frisbee Jacy's kant opgooi, rent ze blaffend/keffend achter Jacy aan  :-\
Denk dat 2 'eigen' hondjes die je door en door kent ook makkelijker zijn  :)
Door eelke
#2986630
Ben er wel achter dat twee heule grote honden wel minder praktisch is. Wel erg leuk en gezellig. Maar we kunnen ze nergens kwijt voor oppas, ik durf ze maar door weinig mensen mee te geven om uit te laten, het kost veel geld, en ook dingen als winkels en restaurants in is allemaal minder handig.

Als ik dan kijk naar mijn zusje en hun hondje...toch echt wel een echt hondje en geen knuffeldier of speelgoedhond, maar die past wel in een grote schoudertas, boodschappen wagentje etc en dat is ook wel erg praktisch...
Gebruikersavatar
Door Zev
#2986638
Ik heb maar een half jaar kunnen genieten van 2 honden, maar jeetje wat mis ik het! Ik weet niet waar ik mijn handen nu moet laten omdat ik Z'ev bijna altijd aan de lijn had! Ik wil wel weer een tweede hond, maar ik heb gezegd dat de volgende een pup moet zijn (Z'ev en Roi beiden als herplaatser gekregen). Een pup kost geld en tijd en dat is er op dit moment niet. Ben nu wel aan het kijken om er een kat bij te nemen... Mijn huis is ineens erg leeg nadat 2 maanden terug mijn laatste konijn is overleden en 2 weken terug Z'ev.
Dus 2 is zeker leuker dan 1 vind ik! Maar helaas moet je daar wel de mogelijkheid voor hebben.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2986708
Oooooh wat is het genieten! Het is nog fijner als ik me had voorgesteld. Toen Django nog alleen was fantaseerde ik vaak over een 2e zodat hij altijd een vriendje in de buurt had. En wat ben ik blij dat dit werkelijkheid is geworden. Ik vind het wandelen nu ook nog leuker. Heerlijk om ze samen bezig te zien. Samen spelen, samen eten, samen drinken, elkaars oren schoonmaken etc het is allemaal zo hartverwarmend  :smitten:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2986726
Ik geloof jullie verhalen direct en ik zou wat dat betreft zó een tweede willen.

Alleen hier in de buurt is wandelen zo niet leuk en vinden we het al moeilijk genoeg om er met Oscar voor te staan. Vooral meneer K ziet het in het geheel niet zitten om in onze wijk met 2 honden te moeten lopen. En met alles wat Oscar mankeert, is een tweede hond financieel ook gewoon niet haalbaar. Want die zou ik dezelfde zorg willen bieden (al zou ik wel mijn best doen om een hond met een wat beter bouwpakketje uit te zoeken  ;D ).

Dus helaas, hier blijft het bij 1.

Edit: we hebben vorig jaar de papegaaien, die altijd apart in een kooi hebben gezeten, samen gezet en dat is echt zo leuk! Ze zijn allebei handopfok met een lichte identiteitscrisis, maar ze beginnen steeds meer naar elkaar toe te groeien en plezier van en met elkaar te hebben. En daarmee begin ik ook minder belangrijk te worden. Ik word steeds meer een leuk extraatje ipv super belangrijk voor vermaak en sociaal contact. En dat vind ik heel fijn voor ze, want zij zijn 24/7 samen en ik ben maar een klein deel van de 24 uur voor ze beschikbaar.
Laatst gewijzigd door Kaela op vr 05 sep 2014, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#2986734
Ik ben echt heeeeeeel erg blij dat wij er sinds april een tweede bij hebben.
Samen spelen, slapen, donderjagen etc.  :biggrin2:
Alleen aan de riem met 2 honden is iets minder praktisch, maar nog wel te overzien met 2 honden van 16 à 17 kg.
En omdat ze niet te groot zijn, kunnen ze nog wel mee naar kroeg/restaurant etc.!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door