Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door S
#2986554
Het is gebeurd... Na de eerste teek een tijdje terug, nu ook een eerste (en voorlopig laatste?!) vlo gezien.
Diezelfde avond gelijk een pipetje Advantix aan de schoft en over de rug gedaan, maar nu zit ik te denken dat ik hem misschien best eerst gewassen had met vlooienshampoo? Want op zijn buik blijven kleine korstjes van beten staan. Alleen hebben we niks vlooierigs meer gezien...

Ik heb inmiddels vlooienshampoo en nog puppy vlooien-spul gekocht, maar wat doe ik er nu mee?
Wacht ik nog even (de vlo werd een week geleden gespot en gekilled)? Of ga ik hem toch maar wassen met vlooienspul? En als ik dat laatste doe, moet ik dan nog een pipetje puppy vlooien-spul aanbrengen?

Alle dekentjes etc worden dit weekend ook gewassen op 60° (is dat voldoende)? Dat was ik vorige week vergeten...  ::) Maar inmiddels dus niets meer gezien, alleen die beten op zijn buik.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2986556
Foto van zijn buik maken, objectief vaststellen of er verbetering/verslechtering is.. We zien wat we willen zien en denken gezien te hebben..

Alles wassen, hond 3 dagen lang elke keer met een vlooienkammetje kammen, evt. lavendelolie op kleedjes/halsband o.i.d.
Wij wonen naast een grasveldje wat achteraf vol zat met vlooien, hier de vlooien op de hond zien springen en meteen behandeld, eigenlijk alleen maar spijt.. Hond had nergens last van, ik ben zelf wel meerdere keren gebeten (lag graag op het gras te lezen). Geen verbetering/verslechtering met die druppels, dus een volgende keer zal ik hem ook niet meer zo agressief behandelen..
Als je zelf panisch bent, kun je je hond druppels geven, maar 1 vlo een week geleden is voor mij geen reden om te behandelen..
Gebruikersavatar
Door Irta
#2986594
Je hebt nu al behandeld dus ik zou het eerst zo laten. In het vervolg zou ik idd eerst wassen ipv behandelen. En je kunt wanneer dit is uitgewerkt ook kijken of je niet iets kunt maken of kopen op natuurlijke basis wat vlooien weert. Als er eenmaal een besmetting is is dat vaak niet afdoende maar de kans dat die besmetting er komt wordt daarmee vaak wel kleiner.

Een vlooienkam zegt trouwens ook niet alles. Ik kam Tadej in de zomer iedere dag met een vlooienkam maar vind nooit iets, en toch zie ik dan soms opeens een vlo (en meestal op momenten dat ze gewoon bij me ligt ofzo, met die hele vlooienkam nog nooit een vlo of vlooienpoep uit haar vacht gehaald). Als je daarmee niks vind zegt dus niet dat ze er ook niet zijn ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door