Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2986515
Sinds een paar dagen gaat het weer niet lekker met Fjurdy. Hij hijgt heel veel, loopt weer met een slakke gangetje en gisterenochtend wilde hij zijn eten niet. In de loop van de dag wel weer gaan eten maar het enorme hijgen blijft.
Gisterenavond begon hij met hoesten tijdens het slapen, en ook continu kokhalzen.
Vanochtend aan de diarree en weer niet willen eten. Zelfs geen stukje gedroogde long of een stukje brood, iets waar hij normaal een moord voor doet.
Ik heb hem een tabletje okugest gegeven en probeer vanmiddag weer of hij iets wil eten.
Verder kruipt hij sinds enkele weken helemaal in een hoekje van de keuken om te slapen, iets wat hij normaal ook niet doet.

Vanmiddag ga ik ook ff zijn temperatuur opmeten.

Ik maak me dus weer zorgen om mijn oude man.
Door keetje
#2986524
Ach jakkes, zorgen,.... :(

En dat wegkruipen herken ik,........

Heel veel beterschap en een knuffel voor Fjurdy. :-*
Door tt-tjes
#2986526
keetje schreef: Ach jakkes, zorgen,.... :(

En dat wegkruipen herken ik,........

Heel veel beterschap en een knuffel voor Fjurdy. :-*
Wegkruipen herken jij waarvan?
Door tt-tjes
#2986543
Hij ligt ook continu in de soort sphinx houding, met zijn voorpoten helemaal wijd. Niet lekker ontspannen op zijn zij. Net alsof hij het benauwd heeft. Ik heb hem een paar maanden geleden nog helemaal na laten kijken, inclusief echo's en foto's en daar was niets op te zien.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#2986544
hier heerst momenteel een darmvirus, maarja, das in regio gelderland....
wat vervelend die zorgen, kan je helaas niets zinnigs zeggen, maar wel sterkte! Wat een ellende geeft dat toch als je hond ziek is...
hopelijk knapt hij snel op...
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2986571
He bah, rot hoor als je je oudje zo ziet, helemaal vervelend als je niet weet waardoor het komt.
Misschien zich verstapt en nu pijn?
Gewrichten en spieren zijn als niet de soepelste, ik zie dan mijn ouwe man soms in de raarste houdingen ligt omdat hij dat blijkbaar toch het fijnst vind(of omdat het gewoon zo uitkomt).
De symptomen lijken mij het meest op pijn, dat kan idd zijn maag/darmen zijn, maar het is zo moeilijk gokken, het kan ook zomaar z'n hart zijn waar hij meer last van heeft, en dat kan best binnen die  paar maanden veranderd zijn.
Konden ze  maar praten he  ;)
Beterschap voor Fjurdy.
Door tt-tjes
#2986582
Ja, ik weet het.
Maar als je Fjurdy zijn voorgeschiedenis weet, dan kan het liggen aan de schildklier, zijn artrose in de achterhand, zijn chronische pancreatitis die weer opspeelt, zijn leverproblemen en.. en...en

Hij krijgt novacam als pijnstilling eigenlijk elke dag. Vanmorgen niet dus vanmiddag geef ik hem een tramadol, kijken of dat iets verbetering brengt.

Ik wil er niet meteen mee naar de DA omdat hij daar zo ontzettend bang van is dat dit weer veel stress met zich meebrengt en dat kan hij op dit moment er niet bij gebruiken.
Door keetje
#2986745
tt-tjes schreef: Wegkruipen herken jij waarvan?
Een van mijn vorige bullen deed dat ook, ze was toen ziek en 2 weken daarna hebben we haar in laten slapen. Ze stond soms als een totaal afwezige hond in een hoek te staren, kroop weg, ik moest haar soms zoeken, en klom opeens de trap op wat ze nooit gedaan had. We wisten toen officieel nog niet dat ze zo ziek was. Ze was net 6.
Gebruikersavatar
Door nova
#2986861
Die spinx-houding herken ik van Bindi, dat betekent hier buik-tramelant  :-\

Sterkte met de oude man ,  het zit m niet mee de laatste tijd he?  :(
Door tt-tjes
#2986901
Vanmiddag een klein hapje gegeten met een capsule tramadol er bij. Vanavond weer vreselijk diarree maar wel weer een hapje gegeten. Drinken doet hij wel goed. De tramadol lijkt wel iets te doen. Hij hijgt nu wat minder. Straks nog een klein beetje eten proberen.
Door renate1985
#2986917
Vreselijk om je oudje zo te moeten zien  :'(
Gelukkig eet hij kleine hapjes en hopelijk blijft dat door zetten.
Ook nog diarree erbij pfff het gaat hem echt niet goed. Gelukkig drinkt hij wel goed.
Veel beterschap voor je ventje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door