Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#2986200
Wij hebben alle verzekeringen van het huis, auto, reis, motor en scooter bij 1 tussenpersoon lopen en hebben ook pakket korting via hem. Nu zag ik toevallig vorige week van de Hema voorbij komen dat ze het eerste jaar 20% korting geven op je autoverzekering. We hebben er 2 dus dat kan best interessant zijn  :)

Een paar jaar geleden heb ik al eens zitten kijken of het goedkoper kon en toen zag ik door de bomen het bos niet meer. Had wel gezien dat er best wat goedkoper kon dus heb toen gebeld en om een nieuw voorstel gevraagd en ook na wat gemor gekregen. Scheelde uiteindelijk 30,- per maand dus voelde me wel een beetje bekocht door hem  :o

Heb laatst weer gebeld voor een nieuw voorstel maar daar werd nu heel mopperig en moeilijk op gereageerd. Snap best dat hij ook geld moet verdienen maar ik wil graag wat geld besparen dus wil toch nog eens goed op internet rondkijken of het goedkoper kan.

Er zijn zoveel aanbieders dat ik ook nu weer een beetje dat gevoel krijg dat ik het niet meer overzie. Heeft iemand tips, waar moet ik op letten bij het vergelijken?
Door Suzanne
#2986201
De verzekeringen bij Hema zijn "uitgekleed"; de voorwaarden zijn niet slecht maar ze kunnen uitgebreider.

Mijn beste tip is om alles in 1 hand (ofwel 1 maatschappij, danwel 1 tussenpersoon) te houden. Als er dan ooit wat is, hoef je maar 1 iemand te bellen.

Shoppen is goed, vergelijken meer dan prima... maar zorg dat je niet inlevert op voorwaarden \ dekkingen.

Ik werk in die business en dat is het beste advies wat ik je kan geven.

Suzanne
Door El_Kato
#2986202
Heb al hele slechte ervaringen gelezen over Hema verzekeringen dus dat gaat hem sowieso niet worden.

Heb je ook nog met contractduur te maken? De verzekeringen lopen allemaal al jaren en heb eigenlijk geen idee…  :(
Door Suzanne
#2986203
El_Kato schreef: Heb al hele slechte ervaringen gelezen over Hema verzekeringen dus dat gaat hem sowieso niet worden.

Heb je ook nog met contractduur te maken? De verzekeringen lopen allemaal al jaren en heb eigenlijk geen idee…  :(
Particuliere verzekeringen hebben standaard nu een looptijd van 1 jaar. Je zou nog een heeeeeeel oud contract kunnen hebben van 10 of 5 jaar.. dat kan nu nog net ;-) 
Even bellen met je huidige tussenpersoon of maatschappij (en de polis erop naslaan!) en je weet alles.

Het is nog wel mogelijk om nu een langere contractsduur dan 12 maanden aan je verzekeringen te koppelen maar dat raad ik niet aan; je kunt er dan namelijk tussendtijds niet vanaf!

Suzanne
Door El_Kato
#2986205
Dank voor je reactie  :)

Hoe is jouw ervaring met internetaanbieders! Is een Inshared bv ook een tussenpersoon of is dat echt iemand met een kantoor? (Ben echt zo niet bekend hiermee…  :-\).

Wil inderdaad alles bij 1 aanbieder houden / of tussenpersoon. Bedenk me net dat de huidige verzekeringen ook bij verschillende partijen lopen alleen is voor ons altijd de tussenpersoon het aanspreekpunt en dat vind ik wel prettig.
Door Suzanne
#2986221
El_Kato schreef: Dank voor je reactie  :)

Hoe is jouw ervaring met internetaanbieders! Is een Inshared bv ook een tussenpersoon of is dat echt iemand met een kantoor? (Ben echt zo niet bekend hiermee…  :-\).

Wil inderdaad alles bij 1 aanbieder houden / of tussenpersoon. Bedenk me net dat de huidige verzekeringen ook bij verschillende partijen lopen alleen is voor ons altijd de tussenpersoon het aanspreekpunt en dat vind ik wel prettig.
Inshared is een maatschappij.
Ik vind zelf dat je het beste een tussenpersoon kunt hebben, een echt mensch ana de andere kant, die je helpt als er wat is, ook/juist als je een probleem hebt met de maatschappij.

Suzanne
Door Suzanne
#2986223
BusKay schreef: Contractduur lijkt niet meer van belang:
http://weblog.independer.nl/productnieuws/einde-aan-stilzwijgend-verlengen-verzekeringen/

Hier goede ervaringen met Interpolis (compleet pakket incl. kortingen)
Redelijk qua prijs en doen ook niet moeilijk met schade.
Aldus voor ons een prima maatschappij.....
Independer is een tussenpersoon ;-)
En ja, contractduur is niet meer van belang ;-) maar er kunnen (nog net) 10- of 5 jarige contracten bestaan waar je nog aan vast zit.

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2986224
Ik heb alles via een tussenpersoon. Laatst nog weer geprobeerd om een fatsoenlijke offerte te krijgen voor een autoverzekering (via de ANWB), maar zelfs met de extra korting vanwege een platina lidmaatschapkaart, ben ik niet voordeliger uit.
Als er wat is, dan pak ik de telefoon. En dan zeg/vraag/roep ik: "Regel jij dat?" En dan gebeurt dat ook. Naar volle tevredenheid.

Misschien zal het totaalpakket van verzekeringen wel iets goedkoper kunnen, maar ik heb in elk geval geen "gedoe". En ja, ook een tussenpersoon moet leven. Dus dat kost geld. Maar gemoedsrust en gemak is ook wat waard. Daarnaast is het een relatie die al meer dan 35 jaar loopt.
Door Nadia
#2986245
Wij moeten er ook nog naar gaan kijken. We hebben laatst onze uitgaven op een rij gezet. En we betalen veel te veel aan verzekeringen. Ik heb ook geen idee wat gedekt is en wat niet.
We betalen ruim 400 euro in de maand. Zorgverzekering is naar gekeken. Das samen een kleine 200 euro.
En ik geloof nooit dat het nodig is om 200 euro verzekering te betalen voor 2 auto's en dat wat komt kijken bij een (eigen) huis.
Door BusKay
#2986252
Suzanne schreef: Independer is een tussenpersoon ;-)
En ja, contractduur is niet meer van belang ;-) maar er kunnen (nog net) 10- of 5 jarige contracten bestaan waar je nog aan vast zit.
Suzanne
Tussenpersoon voor IP is de Rabobank...
Nadia schreef: Wij moeten er ook nog naar gaan kijken. We hebben laatst onze uitgaven op een rij gezet. En we betalen veel te veel aan verzekeringen. Ik heb ook geen idee wat gedekt is en wat niet.
We betalen ruim 400 euro in de maand. Zorgverzekering is naar gekeken. Das samen een kleine 200 euro.
En ik geloof nooit dat het nodig is om 200 euro verzekering te betalen voor 2 auto's en dat wat komt kijken bij een (eigen) huis.
Zit hier zonder zorgverzekering op 88 euro:
Woonpakket = WA, Inboedel
1 Auto met inzittenden en no-claim-garantie (BM trede 75%)
Rechtsbijstand
Doorlopende reisverzekering
Gebruikersavatar
Door pluk
#2986276
Wij hebben pas alles weggehaald bij onze tussenpersoon en overgesloten naar Promovendum.
Zij waren voor ons het voordeligst.

sites als independer vragen geld voor vermelding van een verzekeraar.

Voor 2 auto's, inboedel,  opstal, aansprakelijkheid en rechtsbijstand komen wij op €76,-/maand (2 volwassenen).
Door Suzanne
#2986278
Nadia schreef: Wij moeten er ook nog naar gaan kijken. We hebben laatst onze uitgaven op een rij gezet. En we betalen veel te veel aan verzekeringen. Ik heb ook geen idee wat gedekt is en wat niet.
We betalen ruim 400 euro in de maand. Zorgverzekering is naar gekeken. Das samen een kleine 200 euro.
En ik geloof nooit dat het nodig is om 200 euro verzekering te betalen voor 2 auto's en dat wat komt kijken bij een (eigen) huis.
2 autoverzekeringen + woonhuis + inboedel + aansprakelijkheidsvrerzekering + eventueel rechtsbijstand kan zomaar behoorlijk in de papieren gaan lopen, afhankelijk van hoe of wat. Als je dure auto's hebt (of all risks verzekerd) en weinig schadevrije jaren zou je zomaar aan 40-50 euro per auto per maand al kwijt kunnen zijn.

Laat er gewoon door 1 of een paar on-afhankelijke tussenpersonen naar kijken. Ik doe dat graag voor je maar dan pak ik het wel officieel aan, dus via mijn werk, niet via BP ;-)
Je mag me altijd een pb sturen, natuurlijk (en dat geldt voor iedereen).

Suzanne
Door El_Kato
#2998593
Morgen hebben we een afspraak bij een TP die hier vlak bij zit. Heb een goed gevoel bij hun en ben benieuwd wat ze voor ons kunnen betekenen.

Ik denk dat we nu op een 87 euro per maand zitten voor alle verzekeringen voor het huis 2 auto's, scooter, motor en doorlopende reisverzekering. Dacht ook rechtsbijstand maar dat weet ik niet zeker. Heb het idee dat we al vrij scherp zitten maar goed hoor het morgen  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door