Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2986044
Vanmorgen zijn we naar de kliniek geweest voor foto's. Oscar had sinds een maand pijn en een bult op zijn rug. Maar hij liet zich niet prikken, dus veel geoefend, op de kliniek geprobeerd, de gedragstherapeut heeft aan alle kanten meegedacht, maar narcose ging niet lukken. Dus ja, wat dan. Nou, dan doe je het zonder!

De foto's zijn dus vrij hilarisch slecht geworden, maar we hebben foto's. We hebben Oscar zelf op de tafel laten klimmen, met de bekende ikea krukjes waar we altijd al lollige dingen mee oefenen. We hebben foto's gemaakt terwijl hij rechtop lag. Op zijn zij wilde hij niet en afspraak was dat we alleen zouden doen wat Oscar zelf aanbood. Geen dwang. Dus moesten we het met de foto's van recht boven doen.

Vorig jaar had hij bij de laatste lendenwervel aan beide kanten duidelijk minder goede tussenwervelschijven. Nu is duidelijk geworden dat vrijwel alle tussenwervelschijven, van alle lendenwervels in meer of mindere mate spondylose vertonen. Bij de ene is de schijf nog vrij dik, bij de andere nog maar een dun wazig streepje. En dat geeft natuurlijk pijn.
We hebben nu een andere pijnstiller mee en een wat hoger gedoseerd glucosaminesuplement. Verder mogen we blijven hooperen, kortere stukjes fietsen, veel bewegen en vooral genieten van het leven. Hij heeft laten zien welke bewegingen minder goed zijn, uit de auto springen is bijvoorbeeld geen goed plan, dus onze zelfgemaakte loopplank wordt van zolder gehaald en gaan we weer gebruiken.
Hoe de prognose is, is afwachten. Ik ben best geschokt hoe het beeld sinds december verslechterd is en om hoeveel wervels het gaat. Maar dat is mijn bezorgde hondenbaasjes gevoel, ik weet nog niet zo bijzonder veel over spondylose, dus ik zal me in gaan lezen. We hebben afgesproken dat we over een jaar, of eerder als nodig, op dezelfde manier foto's gaan maken, want zo ging het prima en de dierenarts krijgt er voldoende info uit om ons management op af te stellen. Belangrijkste doel is kwaliteit, zowel fysiek als gedragsmatig en daarin zitten we op 1 lijn.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2986056
Ach gos, arme Oscar. Niet zo mooi dit. :( Geef hem maar een voorzichtige knuffel.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2986068
Och jeej, arme Oscar..  :-\  Verhaal begon zo goed, dat-ie zelf alles mocht en hij bepalen, dat is wel mooi... Balen dat er dan zo'n uitslag uit moet komen.. Sterkte!  :bigarmhug:
Door Juul
#2986070
Shit zeg. Mag je ook nog speuren of is dat te belastend?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2986072
Wat een rotnieuws!

En wat een knappe oscar, dat hij zo goed mee deed! Hopelijk kunnen jullie nog heel lang genieten!
Door rosmin
#2986079
Jee Kaela, wat een rotnieuws  :(

Wat goed zeg dat het gelukt is om Oscar te onderzoeken  :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2986080
Juul schreef: Shit zeg. Mag je ook nog speuren of is dat te belastend?
Dat ben ik vergeten te vragen. Ik denk het wel, als ik denk aan wat hij qua beweging heeft uitgelegd. Maar ik vraag het nog wel, want als we speuren gaat Oscar wel voor 200% en dat moet wel kunnen.

Voorlopig zit ik nog heel erg in de roes van het feit dat het zo fantastisch goed ging. De samenwerking tussen ons en Oscar was echt fenomenaal en ik ben zo ongelooflijk trots op hem! Op een gegeven moment kroop hij bibberend in mijn armen, zo spannend vond hij het, maar na een knuffel, samen even heel diep in en uit ademen en de belofte dat hij niets hoefde te doen wat ie niet wilde, ging hij weer liggen zoals we nodig hadden. En hoewel hij de poef (op zijn zij liggen) niet durfde te doen, bleek uit alles dat hij echt heel goed wist wat we wilden en dat hij dat met liefde voor ons zou willen doen, maar dat het te spannend was. De manier waarop hij dat aangaf was zo lief, zo mooi. En ach, het had wel fijn geweest als we dat beeld ook hadden gehad, maar zo weten we ook al veel.

Hoe goed of slecht de diagnose is dringt nog niet zo door. Meneer K is vreselijk optimistisch en opgelucht. Ik toch wel iets minder. Ik ben wel blij dat we niet nu direct moeten beslissen over operaties ed, maar de "ze leefden nog lang en gelukkig" zie ik ook niet zo. Nou ja, eerst maar even bijkomen en wat leeswerk opzoeken.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2986084
Inderdaad positief dat Oscar zo mee wilde werken, is toch een hele overwinning weer voor jullie!

Nou heb ik totaal geen verstand van spondylose maar klinkt wel als een erge achteruitgang als ik het zo lees. Dat is dan wel weer erg jammer na jullie goede vooruitgang wat betreft het behandelen en toestaan van handelingen :(
Gebruikersavatar
Door Hope
#2986088
Kaela schreef: Dat ben ik vergeten te vragen. Ik denk het wel, als ik denk aan wat hij qua beweging heeft uitgelegd. Maar ik vraag het nog wel, want als we speuren gaat Oscar wel voor 200% en dat moet wel kunnen.

Voorlopig zit ik nog heel erg in de roes van het feit dat het zo fantastisch goed ging. De samenwerking tussen ons en Oscar was echt fenomenaal en ik ben zo ongelooflijk trots op hem! Op een gegeven moment kroop hij bibberend in mijn armen, zo spannend vond hij het, maar na een knuffel, samen even heel diep in en uit ademen en de belofte dat hij niets hoefde te doen wat ie niet wilde, ging hij weer liggen zoals we nodig hadden. En hoewel hij de poef (op zijn zij liggen) niet durfde te doen, bleek uit alles dat hij echt heel goed wist wat we wilden en dat hij dat met liefde voor ons zou willen doen, maar dat het te spannend was. De manier waarop hij dat aangaf was zo lief, zo mooi. En ach, het had wel fijn geweest als we dat beeld ook hadden gehad, maar zo weten we ook al veel.

Hoe goed of slecht de diagnose is dringt nog niet zo door. Meneer K is vreselijk optimistisch en opgelucht. Ik toch wel iets minder. Ik ben wel blij dat we niet nu direct moeten beslissen over operaties ed, maar de "ze leefden nog lang en gelukkig" zie ik ook niet zo. Nou ja, eerst maar even bijkomen en wat leeswerk opzoeken.
Gewoon nog lekker een tijd in die roes blijven zitten en genieten!
Meid, je hebt hier zo keihard aan gewerkt met Oscar en het is jullie gewoon gelukt! Heerlijk!
Daar mag je trots op zijn! Heerlijk dat je hem kon overtuigen dat hij zelf de controle had en hield en hij zo lief was!

De diagnose, daar verander je niets meer aan. Het is balen maar er is niets aan te veranderen. Dus kan je net zo goed eerst nog even super trots zijn op je kanjer!
Door Lizzy
#2986092
Oef, dit is echt belabberd nieuws :-\

Ik had met Brutus trouwens hele goede ervaring met Puur Spondy.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2986166
Oscar wordt toch ook alternatief behandelt? Ik weet dat je met klassieke homeopathie een proces als dit goed kunt vertragen. Misschien kun je dat eens in de 'groep' gooien. Klote, zo'n diagnose, zeker weten. Maar fantastisch weer hoe Oscar heeft laten zien hoe hij jullie vertrouwd!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door