Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sieppus
#2986052
Ik heb sinds enige dagen een kitten opgehaald.
Hij stond bij zijn oude baasje op brokjes van de C1000, geen hoogwaardig voer dus.
Binnen een week heb ik hem overgezet op KVV van Carnibest, de lam variant. Wat ik er zo van lees is dit een volledig voer.
Hij krijgt 2 maaltijden per dag en eet deze rustig op, geen geschrok oid. Wel bromt hij blij als hij eet.
Moet ik naast dit voer meerdere vlees soorten gaan voeren?
Ik heb in ieder geval gelezen dat ik 1 x per week een sprot kan geven.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2986058
Je mag hem ook 2 kuikentjes of losgeklutste eieren per week geven.
Afwisseling in smaken en merken is zeker aan te raden.
Overigens vind ik 2x per dag voeren aan een kittentje van 10 weken een beetje weinig. Zulke kleine poezenbaby's hebben een hele kleine maag, net als kleine mensenbaby's. Daar kan nog niet in 1x veel in. Ik denk dat 4x per dag voeren beter is op deze leeftijd.
Sprotjes zijn volgens mij hele kleine visjes, geef er dan gerust 2.
Door Sieppus
#2986066
Hij krijgt zoveel dat hij het niet in eens op kan, dus hij kan zo goed als onbeperkt eten en dit doet hij ook. Hij speelt even en dan gaat hij weer rustig wat eten. Hij heeft ook een best buikje de hele dag wel. Hij was wat mager toen ik hem ophaalde.
Dus 2 sprotten kan wel, ik was bang dat het teveel zou zijn, en dit dan als extra erbij of echt als voeding van die dag?
En kuikens kan hij ook al wel aan? Ik was bang dat hij er nog te klein voor zou zijn.
Moet ik hem extra hart voeren ivm taurine?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2986071
De sprotjes geef je erbij, eventueel iets minder kvv geven dan.
Kuikens kan hij al zeker aan, hij heeft immers al tanden (die dingen zijn zelfs zonder te eten). Misschien dat hij er even aan moet wennen of mee wil gooien, maar dat stopt vanzelf.
Extra hart voeren is niet nodig. In al het rauwe vlees zit taurine en aan kattenkvv is het vaker ook nog eens extra toegevoegd.

Maar meer porties is echt belangrijk hoor. Hij krijgt het nu al niet weg in 2x per dag.
Brommen tijdens het eten doen ze hier alleen bij hele erge honger, of zich ermee bedreigd voelen dat iemand anders het wil afpakken.

Zn buik kan gewoon aankomen zijn, of een worminfectie. Ik zou er even een ontlastingonderzoek tegenaan gooien.
Door Sieppus
#2986075
Aha, dat zal wel fijn zijn als hij iets meer richting de BARF gaat, dat is uiteindelijk het doel. Maar vond het na de brokken wel een goed idee om eerst over te gaan op KVV.

Het is echt een gemoedelijke brom, ik kan er ook gewoon bij komen en de hond ook zonder problemen. Dus vaker een kleinere portie voeren? Gaan we doen.

Zijn buik is van het aankomen aangezien ik hem zelf heb ontwormt toen hij kwam, en zijn drollen zijn schoon. En de vrouw van wie ik hem heb overgenomen die had hem 2 weken daarvoor ontwormt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door