Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hylos
#2986014
De meesten hebben er vast wel van gehoord, of dit misschien ook wel eens gedaan.. misschien is het nog onbekend dus ik denk ik zet het hier ook ff neer. En gewoon omdat ik het leuk vind natuurlijk  :biggrin2:

Voor Xavi hebben ik een DNA test gekocht van Wisdom Panel om zo eens te kijken wat hij nou precies is. Voornamelijk zijn schofthoogte en slanke lichaam bracht vragen naar boven, hij is namelijk te groot voor een stafford/pitbull en aan de andere kant ook weer te slank.

Hier wat foto;s van Xavi:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu is dit er dus uitgekomen:

Afbeelding

De mix gaat dus meer dan 3 generaties terug, dus moeilijk te herleiden. Het komt het meest overeen met de onderstaande rassen en het is vást die eerste  :LOL:

Afbeelding

Hij is dus Stafford (gewone Engelse Stafford) x Bulldog x nogwat  :biggrin2: En zijn formaat zal wel ergens uit die mixen komen, niet uit deze 2 kleine honden!

Ik heb de test gekocht via amazon.co.uk, kostte in totaal iets van €60,- (wel met creditcard betalen daar).
#2986020
Grappig dat jij nou net reageert.. De 2 honden in jouw onderschrift zijn exact "dezelfde" als in Xavi zijn uitslag haha  :biggrin2:

Sja, waar die Spaniel vandaan komt snap ik ook echt niet! De jachthonden kan ik dan eerder plaatsen aangezien hij een aardig jaag/drijf instinct heeft  ::)
#2986034
Echt een prachtig marketingproject deze test.  :biggrin2:  Je maakt wat mooie schemaatjes, verhaaltje erbij dat deze honden mogelijk in je hond vertegenwoordigt zijn...mogelijk, dus het hoeft niet en ook niet allemaal hoor en dat er ook nog wel honden bij kunnen zitten die we niet konden vinden. Paar verrassingshondjes erbij voor de pret van de eigenaar en ping 60 dollar verdient. En de klant is blij terwijl hij nog steeds net zoveel weet als voor de test  :biggrin2:

Nu zie ik bij ts dat deze er ook wel de lol van inziet (en zo moet je deze test ook zien) maar er zijn dus ook mensen die er echt hoge waarde aan hechten...het is immers een dna-test, dus die zijn betrouwbaar. Maar ik heb wel een uitslagen gezien dat er in de 3de generatie een rashond zat die al zo'n tig jaren niet meer op dit continent voorkomt en toen die er wel was waren het er 3 in verweggistan. En dat bij een husseltje die van een boerderie in Friesland kwam  :biggrin2:
#2986036
Hylos schreef: Grappig dat jij nou net reageert.. De 2 honden in jouw onderschrift zijn exact "dezelfde" als in Xavi zijn uitslag haha  :biggrin2:

Sja, waar die Spaniel vandaan komt snap ik ook echt niet! De jachthonden kan ik dan eerder plaatsen aangezien hij een aardig jaag/drijf instinct heeft  ::)
  :biggrin2:  Had mij een iets te spectaculaire combi opgeleverd, die 2  :biggrin2:  Maar, de combi SBTx(EBx....) dan moet de ... wel een hoge zijn geweest. Uit dit schema ga ik voor Vizsla  ;D
#2986067
Angelique schreef: Echt een prachtig marketingproject deze test.  :biggrin2:  Je maakt wat mooie schemaatjes, verhaaltje erbij dat deze honden mogelijk in je hond vertegenwoordigt zijn...mogelijk, dus het hoeft niet en ook niet allemaal hoor en dat er ook nog wel honden bij kunnen zitten die we niet konden vinden. Paar verrassingshondjes erbij voor de pret van de eigenaar en ping 60 dollar verdient. En de klant is blij terwijl hij nog steeds net zoveel weet als voor de test  :biggrin2:

Nu zie ik bij ts dat deze er ook wel de lol van inziet (en zo moet je deze test ook zien) maar er zijn dus ook mensen die er echt hoge waarde aan hechten...het is immers een dna-test, dus die zijn betrouwbaar. Maar ik heb wel een uitslagen gezien dat er in de 3de generatie een rashond zat die al zo'n tig jaren niet meer op dit continent voorkomt en toen die er wel was waren het er 3 in verweggistan. En dat bij een husseltje die van een boerderie in Friesland kwam  :biggrin2:
Wij hebben dezelfde test laten doen. Als je goed leest, dan zeggen ze zelf ook dat het hele 'generatie' verhaal zoals op het plaatje te zien is niet klopt. Het gaat om delen van dna die ze vinden, en die gekoppeld zijn aan bepaalde rassen. Dat geeft echter geen garantie dat deze rassen er ook echt in zitten.

Wij hadden trouwens ook een behoorlijk goed kloppende uitslag. 75% was wel duidelijk aanwezig, en ook in het echt in onze hond terug te zien. De overige 25% zegt dan heel weinig met zo'n mix. Maar toch vonden wij het die 60 euro wel waard. :)
#2986126
Je zou toch zeggen dat voor een vizsla er iets rood/bruins in zn vacht moet zitten? Vizslas zijn heel rank. Zie zo weinig Vizsla op je foto's  :D
Weet je wel hoe zijn vader en moeder er uit zien?
Door sella
#2986182
Tis dat ik even daar geen geld voor heb, maar zou me heel leuk lijken om van mijn buffel en shay die testen te laten doen.
Ik weet wat hun voorouders zijn en hun ouders, maar zou me heerlijk lijken even blauw van het lachen rond te rollen om de uitslag.
#2986511
Simone V schreef: ik zou eerder denken aan een mix van Duitse dog, Am bulldog of Cane corso. Weet je wel wat zijn ouders waren?
in ieder geval een prachtige hond!
Amerikaanse pitbull x Amerikaanse Stafford, zijn zn ouders. Nu is het met deze rassen natuurlijk sowieso lastig want een pitbull is sowieso al een kruising van vanalles en de stafford is daar uit voortgekomen. Als je internet mag geloven. Er is weinig officieels te vinden want ja, tis geen erkend ras hier.

Ambull dacht ik ook hoor! Maar blijkt dus de gewone bulldog te zijn. Hij is verder vrij klein, hij lijkt groot maar zn schofthoogte is ongeveer 57 cm.
Berna schreef: Je zou toch zeggen dat voor een vizsla er iets rood/bruins in zn vacht moet zitten? Vizslas zijn heel rank. Zie zo weinig Vizsla op je foto's  :D
Weet je wel hoe zijn vader en moeder er uit zien?
Dat stukje Vizsla moet je dus ook met een korreltje zout nemen  ;) 25% van zijn DNA komt niet direct overeen met een ras, dus dat laatste plaatje zijn rassen die er qua DNA op lijken. Er zou dus iets van in kunnen zitten maar dat hoeft niet.
#2986513
Tsja, verder vind ik juist wel dat ze veel kunnen en ik vind het zeker geen onzin testen.

Het is toch bijzonder dat ik wat kwijl op stuur met alleen gewicht en geslacht erbij.. komen ze toch terug met dit. Ik vind dat sowieso al heel wat. En waarom zou het niet kunnen? DNA vergelijken doet de mens al zo lang, als je een database opbouwt ja dan kan dat toch met honden ook gewoon. De database is alleen nog niet zo gigantisch uitgebreid, dus helemaal precies zal het misschien niet zijn.
Ik hecht er verder niet veel waarde aan hoor, was enkel nieuwsgierig. Maar ik geloof zo dat hij Staffordshire terrier (dus Engelse stafford) x bulldog x nogwat is. Weet nu iig dat er weinig Amerikaans in zit  ;)
#2986562
Toen ik Rocky kreeg werd mij verteld dat hij een Maltezer was, maar wel wat groot uitgevallen voor een Maltezer.

Ik heb toen ook zo'n DNA-test laten doen en vond het best grappig wat er uit kwam.

Hij blijkt 50% Maltezer, ong. 49% toy-poedel te zijn. De overblijvende 1% kan van alles zijn.

Zijn vacht is idd. minder sluik dan van een Maltezer en hij heeft een ondervacht.
Ik heb begrepen dat een Maltezer geen ondervacht heeft. Of een poedel dat wel heeft weet ik niet.
Ik vind dat de uitslag aardig klopt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door