Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inge58
#2986033
Vandaag is het zover,ik ga mijn anti snurk beugel ophalen.
Ben heel benieuwd!
Of ie helpt tegen de apneu en tegen het snurken,of ik er uberhaupt mee kan slapen,of ik geen last krijg van mijn tanden enz....
We gaan het zien!
Door monster
#2986102
Ik wil graag meelezen. Ik krijg over een aantal weken een slaaponderzoek ,omdat ik verschrikkelijk snurk. Heel nieuwsgierig naar de ervaringen dus.
Door inge58
#2986159
Daar was het bij mij ook om te doen,enorm gesnurk!
Bij het slaaponderzoek bleek ook dat ik matige slaap apneu heb. (9 ademstops per uur)
Vandaar de doorverwijzing voor een somnodent beugel.
Ik hou je op de hoogte  :)
Door Peter79
#2986319
Gebruik er al jaren een, ben dus een ervaringsdeskundige. Werkt prima. In het begin wat last van de kaakkopjes, maar dat gaat over. In het begin ook veel kwijlen tijdens de slaap, sliep zelfs met een handdoek. Maar ook dat gaat over. Je onderkaak staat 's ochtends wel naar voren, omdat die 's nachts in die positie wordt gedwongen, waardoor je je kiezen slecht op elkaar krijgt. Als je er een gewoonte van maakt om je onderkaak enkele keren geforceerd naar achteren te bewegen, komt alles weer prima in positie. Moest in het begin wel even spelen voor de juiste instelling. Heb je die eenmaal, hoef je er niets meer aan te doen. Heb ik veel gedronken, snurk ik evengoed nog wel iets. Merk wel dat ik fitter wakker wordt als ik 'm consequent gebruik. Het gebruik is zeer comfortabel. Pijn aan je tanden en kiezen hoef je er niet van te krijgen, dan zit ie te strak. Kan je laten verhelpen.
Laatst gewijzigd door Peter79 op do 04 sep 2014, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inge58
#2987029
Ik heb er nu twee nachten mee geslapen,wat een geweldige uitvinding is dit!!
Het ding zit gewoon goed,niks geen pijn of ellende,en het snurken is nagenoeg over!!
Over een week zal ik hem een keertje aandraaien,dan is het laatste beetje snurk misschien ook nog weg!
Vannacht had ik ook al het gevoel dat ik vaster geslapen had dan normaal.
Ik ben tevreden hoor,het is een dure aanschaf maar hij is het waard! :)
Door inge58
#2989470
Snurk is helemaal weg,en ik voel me absoluut fitter overdag.
Als ik hem s'avonds net in heb dan protesteren mijn kaken even tegen de gedwongen stand,maar na een paar minuten waarin ik bewust ontspan is het prima en heb ik nergens last van.
Mijn slaap is veel beter en dieper.....en stil!!!  :)
Door monster
#2989505
Ik begin nu weer beter te slapen, dus eerstdaags maar bellen voor het slaaponderzoek. Fijn dat hier positieve ervaringen zijn.
Door Borke
#2989531
Als je naast snurken ook last van apneu hebt, dan zal je je zeker snel vitaler voelen, doordat je beter uitrust 's nachts.
Door inge58
#2989547
Borke schreef: Als je naast snurken ook last van apneu hebt, dan zal je je zeker snel vitaler voelen, doordat je beter uitrust 's nachts.
Ik had 10 ademstops per uur...
Door Borke
#2989908
inge58 schreef: Ik had 10 ademstops per uur...
Als je er 15 per uur hebt, dan ben je volgens de wet (richtlijnen CBR) niet meer rijveilig met de auto.
10 is dus best veel!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door