Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#2985342
Weten de paardenmensen hier of de psylliumvezels die ik in de diverse paardenshops vind hetzelfde is als de vezels voor mensen? Dus dat wat bij het Kruidvat darmreiniger naturel heet?

En zo ja.... iemand enig idee waar ik het kopen kan? Kan ik gewoon naar een diervoederleverancier gaan?

Waarom vraag ik dit... Ik bak altijd glutenvrije broodjes van amandelmeel en psylliumvezels. Nu leek het me slim om de vezels goedkoper te kopen dan ik nu doe. Betaal 2,99 voor 125 gram en zie b.v. bij een Duitse webshop voor paarden 9,99 per kg.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#2985362
Denk het beste online. Misschien via Divoza. Daar kunnen ze je vast ook informatie geven of het hetzelfde is. Bij de Welkoop, Boerenbond enz enz hebben ze dit lang niet altijd in hun assortiment.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#2985364
Wat ik me herinner (heb al een poosje geen paard meer), is dat de psyllium voor paarden veel grover is dan die voor mensen.
Je zou, als je niet voor de dierenvariant gaat, ook kunnen kijken bij pit-pit.com
Daar kost het bij grotere hoeveelheden iig veel minder.
Gebruikersavatar
Door S
#2985561
Je hebt sowieso verschil in psyllium: de 'husk' en de zaadjes. Ook bij paardenshops zitten beide vaak in het assortiment dus let daar even op. Verder denk ik wel dat het hetzelfde is, mijn moeder heeft mijn paard z'n vezeltjes althans wel eens in de yoghurt gedaan en die loopt toch nog vrolijk rond!  :biggrin2:

Ik haal de mijne via mijn instructrice, die koopt ze per 5kg bij de apotheker.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#2986170
Pauline schreef: Ik het het besteld. Zag wel dat het 95% rein is en de andere 98%, maar goed... er is hier wel vaker iets niet "rein" en dat heb ik nog altijd overleefd. :biggrin2:
Volgens mij heeft dat rein te maken met hoeveel het in gewicht toeneemt/ vocht het opneemt. hoe hoger, hoe meer vocht. dus je zal er zeker niet dood aan gaan  :biggrin2:
40 is het minimum, dus 95 is ook super goed!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door