Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#2985234
Gebruiken jullie een magnetron in de keuken, waarom wel/niet?
Ik niet (meer), lees toch steeds meer over hoe cellen kapot gaan in een magnetron.
Door Lizzy
#2985237
Niet en dat houden we zo. Ik vertrouw die dingen niet en wat eruit komt vind ik toch niet te eten.
Door Borke
#2985238
Wij hebben sinds enkele jaren geen magnetron meer.
We gebruikten hem alleen maar om de borden mee te warmen.
Beetje onzinnig om er daar weer een voor te kopen.
Ik zie het nut niet in van een magnetron.
Door Nadia
#2985241
Nee . we hebben hem nu op 2 jaar letterlijk 3x gebruikt.
1x voor broodje bapao, 1x voor chinees op te warmen en 1x voor lasagne op te warmen.

Alle drie de dingen hadden ook anders opwarmt kunnen worden. In onze nieuwe keuken komt geen.
Door Esther Q
#2985242
Lizzy schreef: Niet en dat houden we zo. Ik vertrouw die dingen niet en wat eruit komt vind ik toch niet te eten.
Ik heb het ook altijd een vreemd soort hitte gevonden wat een magnetron aan het eten geeft. Smaak is ook grotendeels weg.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2985243
Wij hebben wel een magnetron... In het begin om de de melk voor de kids op te warmen en nu om pizza's af te bakken, afbakbroodjes e.d. of cake's, lasagne etc. We hebben nl geen oven; we hebben een gaskookplaat met daaronder een koelkast tafelmodel en ernaast een vriezer, ook tafelmodel... Dit omdat we geen plek hebben voor een gasfornuis incl oven en een aparte koel en/of vries combinatie....
Ik mis een oven wel, ivm met bepaalde gerechten die het beter doen in een oven.... Het liefst een oven en een magnetron.....
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2985245
Ja, maar alleen de ovenstand, geldt daar hetzelfde voor, of is dat alleen bij de magnetronstand?  :-\
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2985247
Wij hebben een combioven.. De oven wordt zeer regelmatig gebruikt, de magnetron nauwelijks. VL koopt altijd diepvries kipsaté voor lunch in het weekend, hij gebruikt hem zo'n 1 á 2 keer per maand daarvoor. Ik gebruik soms de magnetron, als mijn mini-pannetje in de vaatwasser zit en ik zin heb in warme chocolademelk, zo'n eens per 3 maanden (hoewel ik natuurlijk afgelopen halfjaar geen warme chocomelk op heb  ;) )..
Door Esther Q
#2985251
Inge en Bono schreef: Ja, maar alleen de ovenstand, geldt daar hetzelfde voor, of is dat alleen bij de magnetronstand?  :-\
Ik denk dat de ovenstand gewoon een heteluchtoven is.
Door BusKay
#2985252
Ik denk dat als het over straling gaat dat je niet wil weten hoeveel er om je heen is.

Kapot gaan van cellen gebeurd met koken ook.

En gebruiken we dan ook de afstandsbediening niet of mobiel etc. ???

Ben het wel eens met.. straling.. hoe minder hoe beter.
Door Anne in Zweden
#2985256
Hier ook geen magnetron meer. Als er iets moet worden warmgemaakt, kan dat ook op een andere manier.

Heb ooit een kleine reportage van een experimentje gezien: drie bloemen van dezelfde struik die alle drie in een glas met anders toebereid water werden gezet: eentje in water dat gewoon was gekookt en afgekoeld, eentje in water dat in de magnetron was gekookt en afgekoeld, en eentje geloof ik in ongekookt water. Resultaat: de bloem in het magnetronwater was binnen de kortste keren verwelkt, waar de andere twee nog veel langer fris bleven!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2985257
Wij hadden er een en ik gebruikte hem alleen om warme melk te maken. Dat drink ik voor de lekker, dus om eerlijk te zijn maakt het maakt het me dan weinig uit of de magnetron gezond is of niet. Verder gebruikten we hem alleen op oven stand. En aangezien we nu een joekel van een oven hebben, maak ik mijn melk nu warm in een pannetje.

We willen er wel weer 1 voor als meneer K alleen eet. Als niet goed kunnen kokende vegetarier gaan de salades, pizza's en de vegasoepjes hem ook wat de keel uit hangen. En ach, dan zit je ook al snel weer op het punt dat een stoommaaltijd uit de magnetron ook niet veel erger kan zijn dan een diepvriespizza uit de oven.
Door K&D
#2985263
Wij gebruiken meestal de oven, en maar af en toe de magnetron. Ik geloof niet zo in alle horrorverhalen, alleen vlees zal minder vit. B bevatten omdat die kapot gaat door de microwaves omdat ze wateroplosbaar zijn. Dus alle wateroplosbare vitamines krijgen magnetronschade. En melk bevat ook dingetjes die niet goed tegen de magnetron kunnen, meen ik.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2985268
Ik heb een combi, maar gebruik eigenlijk alleen de oven. Dus als deze overlijd komt er alleen een oven/grill voor terug.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door