Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#2984477
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een slowcooker? Wordt hij vaak gebruik, of staat hij meestal ongebruikt in de kast?
Wat zijn de voordelen en wat de nadelen?
Heeft er nog iemand bijzondere recepten?
Graag zou ik jullie ervaringen horen  :)
Door BusKay
#2984544
Zie hier nou geen specifieke voordelen van behalve dat het weer een energievreter is om onze keuken mee vol te zetten. Kan me iig niet voorstellen dat je het verschil proeft tussen op een laag vuurtje gegaard of in een warmgestookte aardewerken pot....

Maar goed... ieder z'n meug dus hier een paar rezepies: http://allrecipes.nl/recepten/slowcooker-recepten.aspx
Door Dreetje
#2985029
Ik heb een slowcooker en gebruik deze regelmatig. (in de herfst en winter vaker dan in de zomer)
Voordeel is dat je het s'ochtends aan kan zetten en er de hele dag geen omkijken meer
naar hebt. Je zou bij wijze van spreken de hele dag van huis kunnen, dit kan niet wanneer je een pan op je
(gas) fornuis hebt staan.
Op internet zijn een heleboel lekkere recepten te vinden maar deze doet het bij ons erg goed
http://www.barbaraeet.nl/indisch-stoofvlees/
Door El_Kato
#2985030
Ik heb persoonlijk geen ervaring met een slowcooker maar er is in het verleden ook wel eens een topic over geweest en daar stonden wel enthousiaste verhalen in, staat me iets van bij  ::)
Gebruikersavatar
Door Laika
#2985079
Wij eten vegetarisch en de slowcooker wordt toch voornamelijk voor vleesrecepten gebruikt.
De enige slowcooker die ik gebruik is de hooikist.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2985098
Wij hebben er een. Staat meestal ongebruikt in de kast :biggrin2: maar is soms toch wel handig, met name als we veel pannen met verschillende gerechten maken ivm ruimte op het fornuis. Werkt prima al moet je er wel voor zorgen dat alles onder vocht staat. Wij hebben trouwens een relatief goedkope bestron ;)
Door keetje
#2985163
Wij hopen aankomend verlof een houtkachel te krijgen en dan heb ik wel mijn zinnen gezet op een model waar ik een ovenschotel in kan laten pruttelen. Dus eigenlijk is dat dan ook een slowcooker. :)
Gebruikersavatar
Door doranto
#2985189
Dank jullie wel voor de reacties  :)
Ik denk dat het principe inderdaad te vergelijken is met een hooikist of iets dergelijks. Alleen is het zo, dat in een hooikist het gerecht langzaam afkoelt, terwijl het in een slowcooker op de ingestelde temperatuur blijft neem ik aan.
Verder denk ik dat je met een slowcooker minder tijd kwijt bent omdat je het gerecht niet eerst aan de kook moet brengen, wat bij het gebruik van een hooikist wel moet. Je knikkert alles erin en stelt de tijd in toch?
Door cj
#2985192
Hoi, ik heb er 1. Gebruik 'm mn wanneer het kouder is voor stoofvlees, of andere Indische gerechten.
Maar de erwtensoep is er ook verrukkelijk uit.
Moet wel zeggen, dat ik een grote keuken heb, want anders is het wel een sta in de weg.
Gr. Saskia
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#2985443
Ik heb geen slowcooker, vond het een onnodig apparaat.
Stoofvlees e.d. gaat bij mij de oven in (in een gietijzeren braadpan) en die heeft ook een wekker. Gaat dus uit wanneer het klaar is, echt super fijn.
In een kleine keuken zoals die van mij zou hij alleen maar in de weg staan, terwijl een braadpan/oven ook voor andere dingen gebruikt wordt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door