Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2984774
Ik zoek een schoonmaakmiddel die bacterieen dood.
Wat zou ik daar het beste voor kunnen gebruiken,behalve Dettol en chloor?
Het gaat om het schoon maken van het aanrecht,vloer,handen etc,nadat ik de barf maaltijden klaar heb gemaakt.
Naar mijn gevoel dood Dettol niet alles en blijft er toch een risico voor besmetting,of is dit toch het middel om de boel echt goed bacrerieen vrij te maken? :-\
#2984791
Dettol is voor cutaan gebruik. Op de huid dus. Ik betwijfel nog steeds of dit 'ontsmet' op gewone oppervlakken. Ik heb me door e verschillende mensen laten vertellen dat bloed enkel 100% weg gaat met bleek.

Ecover heeft ook een ontsmettingsmiddel.
#2984795
chipjolie schreef: Gewoon lekker dettollen :p
Waarom moet alles perse helemaal dood zijn? Ik snap dat het schoon moet zijn hoor ;) maar schoon is toch schoon?
Nee hoor. Schoon kan schoon lijken. Maar in werkelijkheid heb je de bacteriën een lekkere warme douche gegeven :)

Belangrijk ook is dat je schone doeken gebruikt. En afwisselt met  reinigingsmiddel. Bacteriën raken resistent tegen constant hetzelfde.
#2984798
Hibicet, dettel, chloortabletten of alcohol 70%

Hou rekening dat de ontsmettende werking niet direct is maar meestal pas na 20 minuten inwerking.
Wij ontsmetten de kliniek tussendoor als nodig is maar het mooiste is toch aan het einde van de dag omdat het dan de hele nacht te tijd krijgt om zijn werk te doen.
We gebruiken verschillende middelen hiervoor. Wat een prima middel is is alcohol 70%, niet hoger omdat dat te snel vervliegt.
Eerst reinigen en daarna de alcohol erover. Dan 20 minuten zijn werk laten doen
#2984804
Ik gebruik na het werk met rauw vlees dettol.
De dierenarts gebruikt het zelfs om zijn operatiekamer mee te reinigen dus ik vertrouw het wel. En daarna ga ik nog met zo'n doekje van glorix over het aanrecht.

En zout. Heel simpel, heel effectief!
#2984816
robbiekomvoor schreef: Ik zoek een schoonmaakmiddel die bacterieen dood.
Wat zou ik daar het beste voor kunnen gebruiken,behalve Dettol en chloor?
Het gaat om het schoon maken van het aanrecht,vloer,handen etc,nadat ik de barf maaltijden klaar heb gemaakt.
Naar mijn gevoel dood Dettol niet alles en blijft er toch een risico voor besmetting,of is dit toch het middel om de boel echt goed bacrerieen vrij te maken? :-\
Handen kan je ook gewoon wassen met unicura. En vergeet ook niet dat je met kokend water ook al een eind komt. Al zou ik daar niet mijn handen mee wassen  ::)
#2984819
Voor het aanrecht gebruik ik altijd natuurazijn met water (50/50). Eerst het aanrecht schoonmaken, daarna de azijnoplossing erop sprayen, even laten intrekken en afnemen met een schone doek. Azijn doodt de bacteriën en neutraliseert geurtjes.
#2984827
Fido schreef: Hibicet, dettel, chloortabletten of alcohol 70%

Hou rekening dat de ontsmettende werking niet direct is maar meestal pas na 20 minuten inwerking.
Wij ontsmetten de kliniek tussendoor als nodig is maar het mooiste is toch aan het einde van de dag omdat het dan de hele nacht te tijd krijgt om zijn werk te doen.
We gebruiken verschillende middelen hiervoor. Wat een prima middel is is alcohol 70%, niet hoger omdat dat te snel vervliegt.
Eerst reinigen en daarna de alcohol erover. Dan 20 minuten zijn werk laten doen
Zou citopogeen een optie zijn?
#2984829
Ruisje schreef: Voor het aanrecht gebruik ik altijd natuurazijn met water (50/50). Eerst het aanrecht schoonmaken, daarna de azijnoplossing erop sprayen, even laten intrekken en afnemen met een schone doek. Azijn doodt de bacteriën en neutraliseert geurtjes.
Daar vertrouw ik eerlijk gezegd niet zo op,het mag van mij best heel chemisch zijn,als het maar de bacterieen dood maakt.
#2984837
robbiekomvoor schreef: Daar vertrouw ik eerlijk gezegd niet zo op,het mag van mij best heel chemisch zijn,als het maar de bacterieen dood maakt.
heb je al eens aan spiritus gedacht? daar zit ook alcohol in al is het geen 70%

Mijn DA ontsmet de behandeltafel met spiritus, na elk dier wat erop gezeten heeft  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door