Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Magic
#2984542
Ik wil graag een telefoon met draad zonder dect dus met minder straling kopen.
Nu blijkt dat de telefoons met draad tegenwoordig niet allemaal low radiation zijn.
Iemand een idee waar je een goede telefoon kan halen google is lastig omdat de resultaten soms dubbel zijn
in uitleg wel of niet low radiation.

En nog een vraag;
ik wil graag een mobiel kopen die alleen belt en sms meer niet
maar toch lekker in de hand ligt en fijn belt.

Bij de tegenwoordige smartphoon moet je apps acepteren die alles mogen b.v je locatie willen weten en foto's nemen zien wie er belt etc.
Vaak zitten die apps al op je telefoon. (vrije vertaling bijna alle apss)
Nu vraag ik me af is dat ook zo met black berries etc.

Betekend een smartphone of computers,  ipad etc. automatisch dat je voor alles toestemming moet geven?
Waar zijn de oude computers gebleven waar je een programma kocht en niet je hele leven op straat ligt en in statistieken komt.
Door BusKay
#2984547
Je kunt de rommel er toch afgooien ofwel de fabrieksinstall uitkleden... en laten staan wat je wel gebruikt.
Ja, ik weet het, het is niet klantvriendelijk maar een ander gebruikt het weer wel en hebben "ze" weer een klant erbij..

Te traceren blijf je toch wel middels je IP en/of GSM mast(en).
Door Martine-Tom
#2984557
De apps die standaard op mijn foon staan kan ik zelf niet verwijderen...
Door El_Kato
#2984576
Je kan toch locatie voorzieningen enzo uitzetten  ???

Ten minste ik heb het idee dat ik dat voor alles heb gedaan....
Door Magic
#2984584
Ja wel maar alle apps die er op zitten blijken dingen te mogen.
Van gesprekken volgen tot foto's en filmpjes zelf maken tot locatie waar je je bevind etc.
Veel meer dan alleen je locatie of dat je wifi gebruikt en dat bevreemd mij.
Als ik een foto maak verwacht ik niet dat het programma wat dat doet wil weten wie mij belt etc.

Maar goed dat was niet de vraag..
Door K&D
#2984624
Magic schreef: Ik wil graag een telefoon met draad zonder dect dus met minder straling kopen.
Nu blijkt dat de telefoons met draad tegenwoordig niet allemaal low radiation zijn.
Iemand een idee waar je een goede telefoon kan halen google is lastig omdat de resultaten soms dubbel zijn
in uitleg wel of niet low radiation.

En nog een vraag;
ik wil graag een mobiel kopen die alleen belt en sms meer niet
maar toch lekker in de hand ligt en fijn belt.

Bij de tegenwoordige smartphoon moet je apps acepteren die alles mogen b.v je locatie willen weten en foto's nemen zien wie er belt etc.
Vaak zitten die apps al op je telefoon. (vrije vertaling bijna alle apss)
Nu vraag ik me af is dat ook zo met black berries etc.

Betekend een smartphone of computers,  ipad etc. automatisch dat je voor alles toestemming moet geven?
Waar zijn de oude computers gebleven waar je een programma kocht en niet je hele leven op straat ligt en in statistieken komt.
Je mag mijn Nokia Classic wel overnemen. Kan niet veel, behalve bellen en smssen en foto's maken. Er zit geen bluetooth op volgens mij. Verder is het een heerlijke foon omdat de batterij wel een week meeging. Maar ja...ik ben overstag gegaan naar een Sumsing omdat die kan eppen.
Door Lizzy
#2984648
Nokia 100. Ik verlang nog wel eens naar dat ding terug, eerlijk gezegd :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2984656
Magic schreef: Ik wil graag een telefoon met draad zonder dect dus met minder straling kopen.
Nu blijkt dat de telefoons met draad tegenwoordig niet allemaal low radiation zijn.
Iemand een idee waar je een goede telefoon kan halen google is lastig omdat de resultaten soms dubbel zijn
in uitleg wel of niet low radiation.

En nog een vraag;
ik wil graag een mobiel kopen die alleen belt en sms meer niet
maar toch lekker in de hand ligt en fijn belt.

Bij de tegenwoordige smartphoon moet je apps acepteren die alles mogen b.v je locatie willen weten en foto's nemen zien wie er belt etc.
Vaak zitten die apps al op je telefoon. (vrije vertaling bijna alle apss)
Nu vraag ik me af is dat ook zo met black berries etc.

Betekend een smartphone of computers,  ipad etc. automatisch dat je voor alles toestemming moet geven?
Waar zijn de oude computers gebleven waar je een programma kocht en niet je hele leven op straat ligt en in statistieken komt.
Apps die zelf foto's neemt?  Lijkt me vreemd. Welke app is dat dan?
Locatie kun je uitzetten.
Door K&D
#2984666
Lizzy schreef: Nokia 100. Ik verlang nog wel eens naar dat ding terug, eerlijk gezegd :biggrin2:
Het leven was toen zoveel simpeler.  8)
Geen gezeur van 'heb je m'n app niet gezien'...of 'ik heb je dat toen toch geappt". 
Duhuhhh... ik woon niet in dat ding. :P
Door Lizzy
#2984668
K&D schreef: Het leven was toen zoveel simpeler.  8)
Geen gezeur van 'heb je m'n app niet gezien'...of 'ik heb je dat toen toch geappt". 
Duhuhhh... ik woon niet in dat ding. :P
Ja precies!!!
En verder deed je 3 weken met een opgeladen batterij!
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2984670
Fioon schreef: Apps die zelf foto's neemt?  Lijkt me vreemd. Welke app is dat dan?
Locatie kun je uitzetten.
Dat kan prima hoor, apps willen tegenwoordig allerlei "service" bieden. De enige manier om het echt zelf in de hand te houden is je telefoon "rooten", dan een permissionmanager installeren en daarin aangeven wat een app (onafhankelijk van wat je bij het installeren geaccepteerd hebt) wel of niet mag. Na het rooten kun je ook je Android strippen van allerlei geinstalleerde meuk die je niet wilt, alleen kun je ook verwijderen wat wel nodig is voor het functioneren van je telefoon ::) :biggrin2: En dan heb je iemand nodig die er een nieuwe systeemsoftware opzet of een aangepaste van een liefhebber.

Samengevat: Er zijn oplossingen voor, maar dan moet je wel sleutelen aan de software van je telefoon en dan is het nog steeds nooit helemaal 100% veilig.
Door K&D
#2984672
Lizzy schreef: Ja precies!!!
En verder deed je 3 weken met een opgeladen batterij!
Ideaal, helemaal op vakanties en onderweg en zo. Zorgeloos je telefoon mee, en in geval van een lege benzinetank kon je bellen.
Nu gaat als eerste de auto-oplader mee. Je weet maar nooit of je zonder batterij komt te staan. :biggrin2: :P

Maar ja...ik werd steeds meer genegeerd en meewarig aangekeken door de omgeving. Oh, je hebt geen smartfoon...? :secret:
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2984673
Mini's 3-tal schreef: Dat kan prima hoor, apps willen tegenwoordig allerlei "service" bieden. De enige manier om het echt zelf in de hand te houden is je telefoon "rooten", dan een permissionmanager installeren en daarin aangeven wat een app (onafhankelijk van wat je bij het installeren geaccepteerd hebt) wel of niet mag. Na het rooten kun je ook je Android strippen van allerlei geinstalleerde meuk die je niet wilt, alleen kun je ook verwijderen wat wel nodig is voor het functioneren van je telefoon ::) :biggrin2: En dan heb je iemand nodig die er een nieuwe systeemsoftware opzet of een aangepaste van een liefhebber.

Samengevat: Er zijn oplossingen voor, maar dan moet je wel sleutelen aan de software van je telefoon en dan is het nog steeds nooit helemaal 100% veilig.
Ik heb IOS geen android kan je die ook "strippen"?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door