Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984555
Ik heb me al zo vaak afgevraagd of een hond brood mag , kon het hier ook nergens vinden

ik zag op de cursus dat ze stukjes brood gaven ( ikzelf geef gedroogde snacks )
maar soms krijgen ze hier savonds een kleinigheidje in de vorm van ei - stukje vis gedroogde snack enz
maar vroeg me af of je ook soms een paar stukjes brood mocht geven of kom je dan met dat granen gedoe te zitten waar ik veel over lees hihi
niet dat mijn hond aan het brood gaat hoor maar als er nu soms een stukje brood valt zijn we zeer snel met op rapen omdat ik denk dat het slecht is
ben eigenlijk wel benieuwd nu haha
Door Martine-Tom
#2984560
Ze zullen er over het algemeen niet van omkappen als je ze brood geeft (mits niet allergische enzo) dus als uber-beloning zou je het best kunnen geven. Vaak vinden ze het heerlijk omdat ze het niet zoveel krijgen dus kan het best handig zijn om achter de hand te houden, structureel zou ik het niet geven (mij teveel ontlasting van brood  :biggrin2:) maar och, als een uber-beloning zie ik er niet zoveel kwaad in verder.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984574
nee zeker niet als maaltijd hoor ik dacht alleen elke keer als ik een stukje brood geef zit ik zeker weer helemaal mis met het barf
je gooit brokken aan de kant en gaat barfen en dan pak je weer een stukje brood met granen het voelde zo dubbel
maar ik heb ook gelezen dat sommige mensen brood geven als avond eten pff dat zul je bij mij niet zien hoor
maar dacht dat zelfs een klein stukje brood heel slecht was vandaar de vraag

dank je wel voor je antwoord ben benieuwd wat andere hier weer van vinden
mooi is dat he zoveel mensen zoveel meningen en we kunnen zo veel van elkaar leren

thanks
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2984578
Het is als met zoveel dingen. Als je hond er geen probleem mee heeft dan kan een stukkie op z'n tijd geen kwaad. Maar het moet geen noemenswaardig onderdeel van de maaltijd worden, want dan ben je in mijn optiek enkel aan het vullen en kunnen dingen als gist en andere "smaakmakers" toch ineens een rol gaan spelen.
Door Martine-Tom
#2984585
Het is ook wat dubbel natuurlijk, teveel zou ik ook zelf niet doen, ook qua maagzuur enzo, maar zo af en toe zie ik er verder weinig kwaad in. Ik ken iemand die 1 keer per week agility traint, barf voert en met trainen stukjes brood als beloning geeft. En iemand met windhonden die ze dus in de winter structureel brood bijvoert omdat ze anders gewoon niet aan de kcal komen om op gewicht te blijven.
Het heeft helemaal niks met barf te maken natuurlijk, brood voeren, maar het is nou ook weer niet zo dat ze ervan omkappen, gewoon zo eens een keertje als beloning of als extratje om ze eens te verwennen is het voor mij echt geen probleem. En met de windhonden heb ik zelf gezien dat ze anders ook echt niet op gewicht blijven in de winter, ze moeten dan zoveel barf eten dat ze halfverwege al stoppen dus kan me dan ook goed voorstellen dat je er iets van KH naast moet/wil geven.
Gebruikersavatar
Door pike
#2984612
Als je hond geen allergie of intolerantie heeft voor granen, kan hij natuurlijk best wel eens een klein stukje brood krijgen. Maar ik zou het zeker niet als beloning bij de training geven, want dan krijgen ze al snel veels te veel brood binnen. En uiteraard niet als onderdeel van de maaltijd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2984728
Ik weet niet hoe het bij honden is, maar bij grasparkietjes wordt oud brood aangeraden. Dit is droog en zet in de maag niet meer uit (wat bij zo'n klein vogeltje dan echt voor problemen kan zorgen)
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#2984838
het is ook zeker niet de bedoeling dat het als voer gebruikt wordt
ik vroeg me alleen af of het slecht was
soms als snacks of ministukjes  bij  hersenwerk zoekspelletjes , meer dat soort dingen
bij cursus gebruik ik gedroogde snacks en zelfs daarbij hou ik rekening met de maaltijd als dat bv orgaan is geweest

apart dat e dat bij windhonden doen omdat ze anders te veel barf nodig hebben, zo heeft ieder zijn redenen natuurlijk

fijn te horen hoe jullie er over denken , bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Door S
#2984960
Brood wordt hier enkel ter uitzondering gegeven, en dan gewoon het korstje ofzo omdat dat anders toch maar in de vuilbak belandt.
Ik probeer de pup zoveel mogelijk graanvrij te houden maar ga er niet in overdrijven.
Misschien ook best grof brood ipv wit brood?

Overigens gaven wij vroeger thuis altijd wel een sneetje droog brood en verder niks als de honden aan de dunne waren, dat leek vaak wel te helpen. Waarom, dat is zelf in te vullen...  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#2985005
Hier krijgen ze nooit brood, ook geen klein stukje.
Door BlissSpirit
#2985009
Hier krijgen ze elke dag een inimini stukje brood, omdat ik daar druppels voor Bliss op doe.
Is op alcoholbasis en dat vindt ze zo vreselijk en met een heel klein stukje brood gaat dat prima.
Heb het ook in melk geprobeerd, maar ook daar wordt ze niet blij van, terwijl het toch anders een grote kliko is en alles eet  :D
Maar gellof niet dat ze er iets van krijgt en ze vindt het heerlijk.
Gebruikersavatar
Door pike
#2985012
Hier lusten ze vroeger brood met druppels ook niet. Ik deed de druppels in een beetje water of melk verdunnen, dat liet ik even staan zodat de alcohol wat kon verdampen, dan werd het wel opgeslobberd.
Door BlissSpirit
#2985018
pike schreef: Hier lusten ze vroeger brood met druppels ook niet. Ik deed de druppels in een beetje water of melk verdunnen, dat liet ik even staan zodat de alcohol wat kon verdampen, dan werd het wel opgeslobberd.
Heb ik ook geprobeerd, maar daar trapt ze niet in.
Ik druppel het snel op een stukje brood en voordat het brood dan doordrenkt is geef ik het snel.
En dan komt de kliko in haar toch boven, mmmmmmmmmmmmmmm eten!!!! Hap slik weg en heb het niet eens geproefd, haha
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door