Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#2983578
:D
Hallo
Heb een vraag over groente,s  .
Mijn Pup  Americanbully. lust erg graag groente,s fruit .mag je daar veel van geven..inv vitamine,s
Ik reken het tot heden niet mee in mijn menu.  ik geef gewoon het er bij((naast)) extra .


hhah  :Dzit al lang op barf  maar soms ben je net nog een beginneling op Barfgebied hahahh ;D
Kom heb verschillende probleempjes gehad .. eten of niet eten ..
grt Henk te Thailand.
Door Shanti en co
#2983590
Er word aangeraden 5-15% van je menu aan groente voeren. Als jou pup groente erg lekker vind en het daar goed op doet zou je 15% aan groente kunnen voeren. Die groente moet je dan wel malen/koken om te zorgen dat je hond het kan verteren, wij malen het meestal met de keukenmachine omdat er met koken vitamines verloren gaan.
Behalve appel kun je beter geen fruit bij de maaltijd geven omdat dat kan gaan gisten in de maag, wel kun je een beetje fruit als snack geven.

Hier staat uitgebreide uitleg over groente voeren
Door Lizzy
#2983879
judith vd schreef: Dat gisten geldt toch ook voor appels?
Op de een of andere vreemde manier niet. Bron... Oh gut, hoe heette ze ook alweer.... Ik weet het niet meer. Als het me te binnen schiet, schrijf ik het op.
Door BusKay
#2983900
Die van ons m.n. Kay eet diverse soorten fruit enne..
Zie hem niet dronken of dat ie zich niet lekker zou voelen..
Ik denk alles met mate...
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2984189
Lizzy schreef: Op de een of andere vreemde manier niet. Bron... Oh gut, hoe heette ze ook alweer.... Ik weet het niet meer. Als het me te binnen schiet, schrijf ik het op.
Als je het weet, dan hoor ik het graag. Mijn vriend probeert het eten van fruit altijd apart te doen, maar als het niet voor appels geldt, dan is dat handig.
Door Exect
#2984340
Thessa en Shanti schreef: Er word aangeraden 5-15% van je menu aan groente voeren. Als jou pup groente erg lekker vind en het daar goed op doet zou je 15% aan groente kunnen voeren. Die groente moet je dan wel malen/koken om te zorgen dat je hond het kan verteren, wij malen het meestal met de keukenmachine omdat er met koken vitamines verloren gaan.
Behalve appel kun je beter geen fruit bij de maaltijd geven omdat dat kan gaan gisten in de maag, wel kun je een beetje fruit als snack geven.

Hier staat uitgebreide uitleg over groente voeren

Dank.
Maar ik heb ooit ergens hier gelezen dat groente,s er eigenlijk niets aan doet.. het is bijzaak..??? wil hahah ;D weer geen nieuwe topic er over openen  :D. maar ik vindt het wel mooi dat mijn pup het graag eet.. ik eerlijk weet niet hoeveel % van mijn /het menu  ik geef .. geef een handvol . met vooral ook kokosnootvlees.. pompoen en zoete aardappel.

grt Henk te Thailand
Door Lizzy
#2984343
Exect schreef:
Dank.
Maar ik heb ooit ergens hier gelezen dat groente,s er eigenlijk niets aan doet.. het is bijzaak..??? wil hahah ;D weer geen nieuwe topic er over openen  :D. maar ik vindt het wel mooi dat mijn pup het graag eet.. ik eerlijk weet niet hoeveel % van mijn /het menu  ik geef .. geef een handvol . met vooral ook kokosnootvlees.. pompoen en zoete aardappel.

grt Henk te Thailand
Hoi Henk, ik weet niet waar je dat gelezen hebt maar het is niet waar. Groenten bevatten ten eerste vezels. Ten tweede micronutrienten die ze nergens anders vandaan halen. En als je groenten kookt of pureert, halen ze wel degelijk voedingsstoffen uit groenten. Ik kan het aan de vachten van mijn honden zien EN ruiken of ze wel/geen groenten krijgen. Uiteraard is de kwaliteit van de vacht beter wanneer ik wel groenten geef.
Door Exect
#2984350
Lizzy schreef: Hoi Henk, ik weet niet waar je dat gelezen hebt maar het is niet waar. Groenten bevatten ten eerste vezels. Ten tweede micronutrienten die ze nergens anders vandaan halen. En als je groenten kookt of pureert, halen ze wel degelijk voedingsstoffen uit groenten. Ik kan het aan de vachten van mijn honden zien EN ruiken of ze wel/geen groenten krijgen. Uiteraard is de kwaliteit van de vacht beter wanneer ik wel groenten geef.
Hai Lizzy  ik heb dat destijds ergens bij een topic een heeeeeeeele discussie over wel of geen groeten,s gelezen.met voornamelijk dat de een geef het de andere niet...IK..bij mijn ander pup,s  deed ik het niet ........ Ik geef het nu wel. En ik zie dat ze het erg goed doe ze is kern gezond glimt en al helemaal door verhaard en gewisseld .. gebit.. nu vandaag is ze 5 maanden.. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door