Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bakker01
#2980626
Goedemorgen,

Ik had een paar vragen over bovenstaande producten en hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden.

Apple cider vinegar helpt bij o.a. blaas- en huidproblemen, maar zou ook goed zijn tegen vlooien etc.
Waar gebruiken jullie het voor, hoe vaak en van welk merk?

Van Kurkuma wist ik niet eens dat dit ook aardig wat voordelen had, deze werkt o.a. pijnstillend en ontgift het lichaam.
Hier weer dezelfde vraag, waar gebruiken jullie het voor, hoe vaak en van welk merk? Kan dit bijvoorbeeld gewoon de kurkuma zijn uit een potje in de supermarkt of niet?

Gebruiken jullie deze producten alleen wanneer de hond wat 'mankeert'?

Ik hoor het graag!
Door charmed
#2980670
Curcuma is ontstekingremmend en werkt volgens geleerden beter dan prednison. Ik gebruik idd alleen curcuma als de hond iets mankeert. En ik haal het niet uit de supermarkt, bestel al de supplementen online. Daar zijn ze vaak voordeliger. En altijd goed opletten wat er bij in gedaan wordt.
#2980745
Ik geef curcuma in combinatie met vers gemalen zwarte peper en iets van vet, rauw eitje of kokosolie of olijfolie, of gewoon gemixed met vette vis of vet vlees...het is onder andere ontstekingswerkend.

Het mag niet worden gebruikt als hond of ander dier of mens lijdt aan nierfalen, makkelijk stenen vormt, gebruik maakt van bloedverdunners en vlak voor operaties...dus in voornoemde gevallen altijd eerst advies vragen aan de DA.   
#2981909
Annemarie Rijnveld schreef: Ik geef curcuma in combinatie met vers gemalen zwarte peper en iets van vet, rauw eitje of kokosolie of olijfolie, of gewoon gemixed met vette vis of vet vlees...het is onder andere ontstekingswerkend.

Het mag niet worden gebruikt als hond of ander dier of mens lijdt aan nierfalen, makkelijk stenen vormt, gebruik maakt van bloedverdunners en vlak voor operaties...dus in voornoemde gevallen altijd eerst advies vragen aan de DA. 
Annemarie, in welke verhouding doe jij kurkuma en zwarte peper? Of liever gezegd, hoeveel zwarte peper is nodig om de werking van de kurkuma te optimaliseren?
#2982051
Anne in Duitsland schreef: Annemarie, in welke verhouding doe jij kurkuma en zwarte peper? Of liever gezegd, hoeveel zwarte peper is nodig om de werking van de kurkuma te optimaliseren?
Anne, hoi, voor meer info, hier de facebook groep link (copypasting is niet toegestaan, tenzij je permissie vraagt):


Lizzy heeft het recept met secure hoeveelheden ergens vermeld..Ik doe het op het oog en geef aan Yuma, iedere dag vers (ik maak geen batch voor 4 weken):

- 2 ml lepeltje kurkuma met een kopje erop, en gooi het in kokend water (gelezen op site van Mercola dat het op deze manier de curcumine vrijmaakt), hierna laat ik het verder op heel zacht vuur zo'n 7-10 minuten zachtjes ''koken'' (niet ondertussen een boek gaan lezen...heb ik gedaan :P )

- Oh water ongeveer een kopje..na zo'n 10 minuten haal ik het van het vuur en laat het wat afkoelen in de voerbak..

- vervolgens roer ik er door: twee of drie draaien pepermolen zwarte peper  (vers gemalen peper dus) en een volle eetlepel kokosolie, biologisch en extra vergine...de kokosolie gebruik ik niet zo vaak, want ik geloof dat Yuma er van aankomt  ::)
Dus de ene keer meng ik met kokosolie, een andere keer met visolie of rauwe vis, of een eitje, of met vlees wat een beetje vettig is, dit soort dingen.

Ik zou het eigenlijk ook eens op mijzelf moeten uitproberen, dan weet ik zeker of het inderdaad ècht helpt...
#2982059
Anne, hier de link naar het recept van TUG group, even naar beneden scrollen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... =123564.15

ik geef hier ook bij aan dat in geval van nierproblemen, falen en stenen, gebruik van bloedverdunners, kurkuma beter niet kan worden ingezet....bij gebruik van medicijnen voor hart en nog wat zaken (antibiotica etc) beter even bij arts of DA navragen
Gebruikersavatar
Door Papalou
#2984297
Azijn gebruik ik voor vele doeleinden, zeker niet alleen voor mijn hond!
Ik maak er mee schoon, spoel mijn haar ermee, gebruik het als wasverzachter, zit standaard vlierazijn in mijn tas tegen jeuk als ik weer eens een brandnetel meepluk in plaats van een bloem, gebruik het om mijn huid mee schoon te maken, etc etc etc..

Voor mijn hond gebruik ik het om de vloer onder kleedjes schoon te maken als anti-vlooi middel, en om kussens ed in te spuiten. Ook op hond, maar dan wel verdund, ongeveer 1 op 10, doe ik maar heel af en toe, zoals laatst toen ik dus wel last van vlooien had

Gebruik niet alleen appelazijn, maar deze is wel fijn voor huidtoepassingen.

Als je azijn vindt stinken, kun je de azijn ook in kruiden laten trekken, gaat hij lekker ruiken. Ik doe dat oa met vlierbloesem, resultaat is dat het nog beter werkt tegen de jeuk!

Appelazijn van de AH (de biologische) en van de TOKO zijn favoriet. Die zijn ook troebel, dus natuurlijk ontstaan, en niet synthetisch geproduceerd. Lijkt me wel belangrijk met het oog op de werkzame bestanddelen.

Kurkuma gebruikte ik ivm de artrose en buikrommelen hond, maar ben ik nu wegens maagklachten (door pijnstillers( even meegestopt, omdat ik even geen gekke dingen wil toevoegen tot er rust is. Gebruik het nu zelf om te kijken of het bij mij ook helpt!
#2984309
Papalou schreef: Azijn gebruik ik voor vele doeleinden, zeker niet alleen voor mijn hond!
Ik maak er mee schoon, spoel mijn haar ermee, gebruik het als wasverzachter, zit standaard vlierazijn in mijn tas tegen jeuk als ik weer eens een brandnetel meepluk in plaats van een bloem, gebruik het om mijn huid mee schoon te maken, etc etc etc..

Voor mijn hond gebruik ik het om de vloer onder kleedjes schoon te maken als anti-vlooi middel, en om kussens ed in te spuiten. Ook op hond, maar dan wel verdund, ongeveer 1 op 10, doe ik maar heel af en toe, zoals laatst toen ik dus wel last van vlooien had

Gebruik niet alleen appelazijn, maar deze is wel fijn voor huidtoepassingen.

Als je azijn vindt stinken, kun je de azijn ook in kruiden laten trekken, gaat hij lekker ruiken. Ik doe dat oa met vlierbloesem, resultaat is dat het nog beter werkt tegen de jeuk!

Appelazijn van de AH (de biologische) en van de TOKO zijn favoriet. Die zijn ook troebel, dus natuurlijk ontstaan, en niet synthetisch geproduceerd. Lijkt me wel belangrijk met het oog op de werkzame bestanddelen.

Kurkuma gebruikte ik ivm de artrose en buikrommelen hond, maar ben ik nu wegens maagklachten (door pijnstillers( even meegestopt, omdat ik even geen gekke dingen wil toevoegen tot er rust is. Gebruik het nu zelf om te kijken of het bij mij ook helpt!
ik kreeg van vrindin de tip het blad van weegbree over de geirriteerde plek te wrijven...waar brandnetel groeit, groeit ook weegbree...weegbree geeft inderdaad snel verlichting.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#2984460
ja weegbree helpt ook. Maar vlierazijn werkt ook tegen bv zonnebrand, insektenbeten en andere jeukplekjes...altijd handig in de tas..hoewel hij bijna nooit van pas komt...
#2984685
Papalou schreef: ja weegbree helpt ook. Maar vlierazijn werkt ook tegen bv zonnebrand, insektenbeten en andere jeukplekjes...altijd handig in de tas..hoewel hij bijna nooit van pas komt...
OKK, bedankt voor de tip!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door