Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Gio89
#2983840
Momenteel geef ik onze kat kvv van Barf menu en dan de cattery variant. Hij vind dit heerlijk! Ik ben volgens de rekensommen begonnen met 150 gram per dag maar daar kwam hij flink van aan dus ben het gaan minder naar 120 en nu naar 100 gram per dag. Nu wordt hij nog steeds dikker maar als ik minder ga geven zit ik voor mijn gevoel zo laag in het gewicht en heeft de kat de hele dag honger.

Weten jullie of deze variant gewoon een dikmaker is? Is er een andere soort die magerder is? Of hebben jullie andere ideeën? Het is een binnenkat, komt wel eens op de gallerij maar kan niet echt naar buiten helaas, beweegt daardoor ook een stuk minder
Gebruikersavatar
Door koekje
#2983873
Ik zou eerder met hem gaan bewegen, dus samen spelen. Je zou wel naar de 80 of 90 gram per dag kunnen gaan, er zijn meer katten die maar die hoeveelheid per dag krijgen, maar het klinkt al zo weinig.
Is hij echt vetter geworden? Of steviger van spieren? Het laatste kan een normaal verschijnsel zijn op rauw voer.
Door spikkel
#2983975
Je kan ook aan voedselverrijking gaan doen, een paar antischrokbakjes op verschillende plekjes zetten of puzzels. Meestal kun je er ook rauw in doen ze zijn zo weer afgewassen, en laat hem dan maar lekker werken voor zijn eten.
Magere varianten zijn paard maar ook wildsoorten, alleen je weet nooit wat er in Kvv zit, dus ook niet de hoeveelheid vet. Ik heb weleens Kvv gehad dat was wit van het vet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2984268
Hoeveel weegt hij nu?

Ik heb een kater die nu 6kg weegt en eigenlijk maar 5,5 zou moeten wegen. Hij krijgt zo'n 110gr, maar daarmee wordt hij nooit lichter dan 5,8kg...
Sommige katten hebben niet zoveel nodig...

Voordat hij op vers stond, was hij trouwens ook al veel te dik en woog toen maar 5,5kg.  Zijn ideale gewicht is dus wel omhoog gegaan omdat hij meer spieren kweekt op rauw voer.  Hij zou nu dus een stuk slanker zijn, als hij hetzelfde zou wegen als toen.
Hij wordt gewoon af en toe veel te dik omdat als wij niet thuis zijn, we eten (laten) geven voor alledrie samen en hij zich dan volstopt.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 31 aug 2014, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door