Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Shera
#2983705
Kent iemand Sanofor Veendrenkstof.
Ik wil het mijn honden graag geven als extra voor immuumsysteem en de huid.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2983729
Als je de zoekfunctie gebruikt zal je er al wel het een en ander over vinden ;)
Ik heb me er een tijdje terug wat in verdiept en uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het i.m.o in de categorie geld proberen te verdienen met een gebakken lucht valt. Veel mensen zien er heil in omdat het een natuurproduct is dat van alles toe zou voegen aan het dieet van hun hond. Maar dat iets een natuurproduct is zegt niet dat het goed voor je is om op te eten. Aardolie is ook een natuurproduct, evenals poep, lava en vele andere dingen die ik mijn hond (of wie dan ook) toch echt niet graag zou voorschotelen ;) Over aardolie gesproken, er zit over ook bitumen in dat spul, wat volgens sommigen dan weer niet schadelijk is in z'n natuurlijke toestand maar ik durf dat zeer te betwijfelen.

Daarnaast geloof ik persoonlijk niet dat het verstandig is om iets te gaan supplementeren als je niet precies weet wat en waarvoor. Het voegt natuurlijk iets toe, maar is dat iets ook positief? En bovendien, meer is zeker niet altijd beter (ook niet wat betreft "onschuldige", in beginsel essentiele zaken als mineralen). Symbiose is waar een lichaam naar streeft, en door er "zomaar wat in te stoppen" (en hiermee bedoel ik niet dat jij dat doet, ik heb het over het algemeen/in theorie) maak je dat er niet makkelijker op. Kortom, ik zou het niet kopen :biggrin2:
Door Shera
#2983761
Dank je voor je antwoord.
Ik had al geprobeerd om met de zoekfunctie meer er over te vinden maar helaas werkt die bij mij niet.

Zit zeker wat in wat  je zegt. Eerst dus nog maar meer in verdiepen of het wat voor haar zal zijn of naar andere middelen zoeken.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2983774
Wat is de reden dat je het wilt geven? Je noemt immuunsysteem en huid, hebben ze daar last van? En zo ja, waar merk je dat dan aan?
Door Shera
#2984676
1 van de honden heeft snel last van jeuk op de poten en snuit. Soms maanden niet en dan opeens heeft ze er weer wat last van.
We hebben al haar eten zo veranderd dat ze nu geen kip en koe meer eet. Telkens 6 weken een diersoort en dan toevoegen.
De da dacht dat het daar mee te maken zou hebben.
En ze is gevoelig voor vlooien ,dus daar geven we haar in de warme maanden ook wat tegen voor de zekerheid. Druppels bedoel ik, chemische rotzooi.
Het gaat dus eigenlijk heel goed maar toch komt in lichte vorm de jeuk nu terug af en toe, zonder voor ons aanwijsbare redenen. Of ze moet ergens in de bossen wat snoepen onderweg wat we niet merken ook al letten we daar altijd wel op.
Ze is wel ook geestelijk een gevoelige hond.

Dus voor haar huid en vacht wil ik nog extra ondersteuning.
Denk dat ze het nodig heeft om wat extra weerstand te krijgen. Ik denk dat dat haar in ieder geval weerbaarder maakt voor vlooien omdat vlooien toch vooral vaak op dieren met minder weerstand zitten heb ik me laten vertellen door de da
Door Shera
#2986884
Ze krijgen kvv.
5 enkelvoudige diersoorten per week en 1 mix

Geit
Lamspens
Fazant
eend
konijn
zalm/kalkoen

Van degomeat.
En dan een rauw ei per week en ik geef ze ook elke dag een lepeltje kokosolie.

Ik gaf ze eerder ook chlorella en curcuma/peper/olijfolie bij het eten. Ben ik toen mee gestopt toen ze allergisch leek, maar denk dat ik dat misschien ook maar weer moet gaan geven. Bedenk ik me opeens.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#2992223
Mijn honden krijgen ook regelmatig veendrenkstof. Aangezien ze anders bosgrond gaan eten...blijkbaar zit daar iets in waar ze baat bij hebben (ze graven een paar slagen en dan knagen maar....kleine worteltjes en grond gaan dan naar binnen). Geef ik ze een paar dagen veendrenkstof, dan lijkt t minder te zijn. Misschien toch iets met behoefte aan bepaalde mineralen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2992558
Een van mijn honden krijgt ook af en toe een theelepel over haar voer, omdat ze anders 's-nachts de potgrond uit de bloempotten eet.
Door sella
#3012157
Ik  geef het ook om grond eten te voorkomen wat ze anders wel doen.
Maar ik merk absoluut niet dat het iets doet tegen de jeuk.
Het helpt wel tegen een enorme butlucht uit de maag.
Dus niet vieze boeren, maar vieze adem die uit de maag komt.
Gebruikersavatar
Door nova
#3012292
ik ga het ook maar weer geven, hier wordt mn tuin ook zo ongeveer afgegraven :-X

Overigens: als je veel gebruikt ben je voordeliger uit met de 5 kilo emmer, scheelt de helft in prijs. ;)
Het gaat om presies hetzelfde spul, ik heb met de fabrikant distributeur gemaild
Laatst gewijzigd door nova op do 30 okt 2014, 07:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Shera
#3012807
Ik ben het uiteindelijk niet gaan gebruiken omdat ze opeens geen jeuk meer heeft ....  :biggrin2:

Dat scheelt nogal niet wat zeg. Wel mooi als je veel gebruikt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door