Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bono XL
#2983160
beste mensen ,

Bij deze hoorde ik graag jullie mening over KVV voor kittens.
Ik heb net 2 kittens uit het asiel gaan halen , ze kregen daar brokjes maar ik zou graag overschakelen naar kvv.
Ik heb alleen wat schrik voor de overschakeling , omdat de kittens redelijk verzwakt zijn . ze heben nog last van de niesziekte en 1 van de 2 heeft vermoedelijk ook een schimmelinfectie. Gaan ze geen last krijgen van diarree ,ontgiften ,... en daardoor mss meer verzwakken?? Of zou ik mss toch maar wachten tot ze volledig hersteld zijn?? Ik heb speciale kvv gaan halen voor kittens.
Ohja de kittens zijn ongeveer 3 maanden oud.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2983263
Welkom!

Ik heb nog nooit sterke ontgiftingsreacties gezien bij een kat, wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren. Ik denk wel dat deze kittentjes veel behoefte hebben aan goed en hoogwaardig voedsel, dus ik zou niet te lang wachten met overzetten.
Kvv voor kittens is niet perse nodig. Dit is fijner gemalen en meer bedoeld voor baby'tjes die gespeend worden. Die van jou zijn die leeftijd al voorbij en hebben al tanden.
Door Bono XL
#2983305
koekje schreef: Welkom!

Ik heb nog nooit sterke ontgiftingsreacties gezien bij een kat, wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren. Ik denk wel dat deze kittentjes veel behoefte hebben aan goed en hoogwaardig voedsel, dus ik zou niet te lang wachten met overzetten.
Kvv voor kittens is niet perse nodig. Dit is fijner gemalen en meer bedoeld voor baby'tjes die gespeend worden. Die van jou zijn die leeftijd al voorbij en hebben al tanden.
hey, bedankt voor de reactie .
Het is daarom, heb maar schrik dat het net bij hen wel gebeurd en dit dan in combinatie dat ze nog verzwakt zijn .
Ik geef aan mijn dieren grotendeels KVV omdat barf voor mij iets te ver gaat en tijdrovend is .
Door Yinx
#2988295
Wij hebben sinds kort ook een kitten uit het asiel en die heeft ook niesziekte. Onze hond barft en dat bevalt zo goed, dat het voor ons duidelijk was dat we de kitten ook iig op KVV (in de toekomst barf) wilden zetten. Wij hebben haar dus een paar dagen nadat ze hier was al overgezet op KVV en ik kan niet anders zeggen dan dat het bevalt. Ze eet goed en met veel smaak (ik heb het idee dat ze in het asiel te weinig heeft gehad). Na het overzetten heeft ze ook geen ontgiftingsreacties gehad en ook geen last van diarree gehad.

Sterkte met de kittens, hopelijk knappen ze snel op!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door