Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2982641
Dat hout zal weinig kwaad kunnen, de stift zelf is of van potloodspul is (houtskool) of van die soort viltstiften.  Dat potloodspul zal weinig kwaad kunnen als ze goed gekauwd hebben. Bij twijfel ff je da bellen en zeker als het om zo'n stift gaat.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2983663
Dankjewel voor je antw. Het was gelukkig geen stift maar nu lijkt er toch wat aan de hand te zijn..

Vandaag was Django niet lekker, hij wilde niet eten en moest overgeven met uitlaten ging hij zitten om te poepen en er kwam alleen bloed uit. Heb de dierenarts gesproken die zei dat ik het even aan moest kijken en dat hij betwijfelde of het door het potlood zou kunnen komen want dat zou ik eerder gemerkt moeten hebben.. Als zoiets niet goed verteerd kan dat toch iets beschadigen? Het zou een virus kunnen zijn of een darmontsteking. Advies gekookte kip en rijst. Hij heeft net stuk kipfilet op (rauw) vanmiddag ook okugest. Hoe dan ook ik heb niet gezien welke vd 2 het potlood op heeft..mss hebben ze het heel goed verstopt. Ik kan het iig nergens vinden..
Door Fido
#2983905
Joaquin schreef: Dankjewel voor je antw. Het was gelukkig geen stift maar nu lijkt er toch wat aan de hand te zijn..

Vandaag was Django niet lekker, hij wilde niet eten en moest overgeven met uitlaten ging hij zitten om te poepen en er kwam alleen bloed uit. Heb de dierenarts gesproken die zei dat ik het even aan moest kijken en dat hij betwijfelde of het door het potlood zou kunnen komen want dat zou ik eerder gemerkt moeten hebben.. Als zoiets niet goed verteerd kan dat toch iets beschadigen? Het zou een virus kunnen zijn of een darmontsteking. Advies gekookte kip en rijst. Hij heeft net stuk kipfilet op (rauw) vanmiddag ook okugest. Hoe dan ook ik heb niet gezien welke vd 2 het potlood op heeft..mss hebben ze het heel goed verstopt. Ik kan het iig nergens vinden..
Hoe gaat het nu? Als nog steeds dezelfde klachten zou ik zeer adviseren verder onderzoek evt. dmv rontgen/echo en niet meer aankijken.
#2985145
Ike schreef: Gelukkig dat t ietsje beter gaat, hopelijk zet dat door!  :)
Jammer genoeg was dat niet het geval  :-\

Gisterenochtend spuitpoep, hangerig, misselijk en niet willen eten. Even later weer alleen bloed. Meteen naar de dierenarts. Hij is niet verstopt, de dierenarts denkt aan een beschadiging of een ontsteking. Hij heeft binnenin niks vreemds gevoeld, 2 injecties gekregen 1 tegen een ontsteking en 1 tegen de misselijkheid. Ik heb ook antibiotica meegekregen (Metrobac) ik heb dit niet meteen gegeven. Toen ik thuis was ging het al vrij snel beter zijn eetlust is terug en hij is weer actief etc. Nu twijfel ik of ik die antibiotica alsnog moet geven..Dat is weer een klap voor de darmen en het is niet eens zeker dat het wel een ontsteking is. Wat vinden jullie?
#2985162
Hij is nu natuurlijk ietsje beter door die spuit tegen de misselijkheid.. Heeft de DA gezegd hoe lang deze zou werken? Ik vind dat zolang die spuit nog werkt, je geen verbetering mag zien, dat is een opleving door de medicijnen..
Antibiotica kan ik je geen raad over geven.. Wat was de diagnose van de DA? Ben je het eens met hem dat er dan een antibacterieel middel moet worden ingezet? Ik denk dat je zelf een beetje van dit soort gewetensvragen moet stellen en zelf een (moeilijke) beslissing moet maken..
#2985179
Fenixjuh schreef: Hij is nu natuurlijk ietsje beter door die spuit tegen de misselijkheid.. Heeft de DA gezegd hoe lang deze zou werken? Ik vind dat zolang die spuit nog werkt, je geen verbetering mag zien, dat is een opleving door de medicijnen..
Antibiotica kan ik je geen raad over geven.. Wat was de diagnose van de DA? Ben je het eens met hem dat er dan een antibacterieel middel moet worden ingezet? Ik denk dat je zelf een beetje van dit soort gewetensvragen moet stellen en zelf een (moeilijke) beslissing moet maken..
Ja hij krijgt natuurlijk een boost van die injecties. Maar had zoiets van als hij al iets heeft gehad voor een ontsteking en het gaat beter hoef ik die antib. mss niet te gebruiken. Weetje voel me altijd zo'n oelewapper bij de dierenarts. Loop de oren van zijn of haar hoofd te vragen: Waarom dit waarom zus wat geef je etc etc maar als ze dan zeggen geef maar rijst en kip zeg ik maar braaf ja omdat ik geen zin heb in een discussie over vers ;D

Diagnose was een beschadiging of een ontsteking..hij zei ook kleine hondjes worden vaak wankel van deze tabletten :(
Laatst gewijzigd door Joaquin op di 02 sep 2014, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door