Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Malamoods
#2981969
Inmiddels zo'n 10 weken geleden kreeg ik ineens rare vlekken in mijn gezichtsveld. Eerst waren het hele kleine, alsof er een zwerm vliegen langsvlogen, maar later werden de vlekken groter en kwamen er sliertjes bij... Heel gedoe, maar uiteindelijk gelukt om toch bij de oogarts te kunnen komen.  ::) Spiegelonderzoek levert bij mij meestal een soort 'gokken' op. Maar het netvlies zat wel vast dachten ze, maar voor alle zekerheid maar een oogecho. Vakantietijd, dus wachten, wachten, wachten en zo'n week of 4 die echo gehad. Ook echo was moeilijk te beoordelen, maar heb naar alle waarschijnlijkheid dus een bloeding in 't oog.  :( Gevolg van de diabetes...(net nu ik 16 kg ben afgevallen en mijn suikers echt zó super zijn!)... Dompertje dus (al is dat een understatement).  :-X Morgen voor echo nummer 2. Het oog kan namelijk zelf (deels) het bloed 'opruimen'. Als dat gebeurt, dan kunnen de klachten verminderen. Maar het kan dus ook zo zijn dat er meerdere bloedingen gaan volgen en de kans op blind worden is daarmee een flinke stap dichterbij gekomen. Normaal is opereren ook nog een optie, maar omdat ik nogal ingewikkelde ogen heb, is dat een enorm risico met zeer grote kans op complicaties die ook tot blindheid kunnen leiden.....
Ik heb dus duimen nodig voor morgen. Hopelijk is alles goed en laat de echo geen nieuwe bloedingen zien. Het zou natuurlijk nóg geweldiger zijn als mijn oog dat bloed zelf al aan het opruimen is, maar eerlijk gezegd schat ik in dat die kans heel klein is.... Ik heb bepaald niet het gevoel dat de klachten minder worden.  :-X
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2981980
Je herinnert me er aan dat ik ook maar afspraak moet maken voor mijn oog. Sinds dit weekend zie ik wazoig met rechteroog alsof ik geen lenzen in heb (dacht lens dus tijdens autorijden te zijn verloren maar zat gewoon op zijn plaats) en dat is nu nog zo. Als ik bril op zet is er geen probleem. Maar dat is niets vergeleken met jouw situatie  :-X

Ik duim voor je dat het niet erger wordt dan het al is!
Door Malamoods
#2981984
dinky89 schreef: Je herinnert me er aan dat ik ook maar afspraak moet maken voor mijn oog. Sinds dit weekend zie ik wazoig met rechteroog alsof ik geen lenzen in heb (dacht lens dus tijdens autorijden te zijn verloren maar zat gewoon op zijn plaats) en dat is nu nog zo. Als ik bril op zet is er geen probleem. Maar dat is niets vergeleken met jouw situatie  :-X

Ik duim voor je dat het niet erger wordt dan het al is!
Thanks!

Afspraak voor jou lijkt me ook een goed idee! Wees zuinig op je oogjes!  ;) Gelukkig is er met bril niets aan de hand, dat is tenminste iets!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door