Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2981892
OPGEPAST! Too much information-topic!  :biggrin2:

Ahum, BP is voor mij een zeer aangename plek met ruimdenkende mensen die niet snel geshockeerd zijn, dus hier gaan we:

Ik moet ZO vaak plassen.  :o

Echt, mijn plas-patroon is abnormaal. Als kind al had ik last van een 'te kleine blaas' zoals wij atijd zeiden. Ik ben er vroeger ook voor onderzocht en er werd -gelukkig- niets gevonden. Het gaat altijd met ups en downs, periodes dat het goed gaat en periodes dat het erg is. Vroeger had ik bijna jaarlijks wel een blaasontsteking maar dat is nu al jarenlang niet meer zo - oef!

Momenteel is het dus zo'n down-periode; 's nachts moet ik gemiddeld 3x opstaan (fijn hoor met een pup in huis  ::) record staat trouwens op 6x in 1 nacht). Wanneer ik met de auto ergens naartoe moet probeer ik daarvoor niets te drinken want anders moet ik gegarandeerd. En als ik gewoon ergens zit en een drankje op heb, dan moet ik een hele tijd niet en plots, van de ene seconde op de andere, plas ik bij wijze van spreken bijna in mijn broek. Dan staat mijn blaas echt op knappen, zo erg dat ik er soms wat misselijk van wordt als ik niet meteen kan gaan plassen. Sommige dagen probeer ik weinig te drinken om het plassen wat te 'vermijden', maar dan moet ik toch nog steeds heel vaak.

Ik wil niet nog eens naar de dokter hiervoor. Ik heb nergens pijn ofzo, het is gewoon echt een ongemak, denk aan: halfuurtje autorijden, de hond uitlaten, naar de winkel gaan, file (de horror!), training met de hond, dat zijn allemaal dingen die ik voortdurend moet afwegen tegenover een drankje omdat ik weet dat ik zal moeten plassen en niet zomaar kan. Die onderzoeken vroeger waren ook niet al te prettig dus dat bespaar ik me liever als het niet ècht nodig is.

Herkent iemand dit? Zou er iets homeopatisch oid bestaan dat ik eens kan proberen? Cranberrysap zou goed zijn voor de blaas dus dat heb ik al làng geprobeerd maar merkte geen verschil.
#2981904
De onderzoeken zijn nu een stuk minder spartaans dan ze vroeguh waren.
Ik heb dat probleem ook, en ik ben erachter of ik nu wel of niet drink ik moet plassen, en ja ook altijd in de file natuurlijk.
Hoe meer je er aan denkt, hoe stressvoller je wordt, en dan geeft de adreneline productie een seintje blaas legen gevaar!
Dus dan is het cirkeltje rond.
Ik heb allerlei medicatie gehad, maar kon er niet tegen en kan geen pleisters velen.
Ik heb wel iets homeopatisch, maar dat is maatwerk en niet voor de handliggend met plasproblemen.
Eerst uitzoeken laten en dan kan je homeopatisch verder evt.
#2981968
Shanelle schreef: Pff, vervelend hé! Maar hebben ze bij jou een oorzaak gevonden? Of wordt het ook gewoon afgedaan als een te kleine blaas?
Mijn blaas was vergroeid met baarmoeder en bekkenbodem.
Toen mijn baarmoeder verwijderd was, is mijn blaas zelfs verlamd geweest.
Sindsdien ben ik veel ernstiger incontinent geweest. Mijn blaas leegt niet goed, dus dan plas je ook nooit genoeg uit, maak je er dan druk om en je moet om de 100 meter plassen voor je gevoel.
#2981996
Sher schreef: De bekken fysiotherapeut kan hierbij soms ook wonderen verrichten.

Eens !
Ik had er ook last van, tot ik in een revalidatiekliniek bezig was voor mijn nek/rug klachten, toen kreeg ik bepaalde oefeningen mee voor mijn bekken en toen moest ik ook gelijk een stuk minder plassen
Van het weekend op een festival zelfs maar 4x geweest, en dat met alcohol ... Daar kon ik vroeger alleen maar van dromen en stond ik zo ongeveer elk half uur bij de wc's te wachten  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door