Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door anneliesdj
#2981753
Ik heb al een tijdje een opvanghond in huis; Jash, een Duitse herder.
Hij zou EPI moeten hebben waarvoor hij zymoral krijgt maar ondanks goed voer blijft hij erg mager. Omdat dit nooit bewezen is moest hij daar nog op getest worden.
Tevens had hij een binnenbal waar hij nog aan geholpen moest worden.
Ik wilde hem eerst wat dikker hebben voor hij een operatie moest ondergaan maar dat lukte maar niet dus besloten de gok te wagen en hopelijk komt hij na castratie wel aan.
Gister was de grote dag. Zijn nierfunctie is eerst getest wat goed was, daarna is hij onder zeil gebracht en aan het infuus gelegd omdat hij zo mager is. Het was even zoeken naar de 2e bal maar uiteindelijk is hij gevonden, de castratie is dus gelukt.
Er is bloed afgenomen en naar Utrecht gestuurd om getest te worden op EPI en eiwitten.
Jash maakt het goed, hij heeft gister nog veel geslapen maar was vanmorgen alweer wat wakkerder.

Laten we hopen dat dit ons meer duidelijkheid gaat geven, vanmiddag of morgen wordt ik gebeld over de uitslag.
Ik moest het even kwijt en hoop op mensen met ervaringen.
Door Ike
#2981861
Ik heb geen tips of advies maar wens je sterkte met Jash, en super dat hij tijdelijk
bij jou mag wonen  :)
Door DJ_Doerak_Tucker
#2982019
Hier ook geen advies, wel een dikke knuffel voor Jash en voor jouw omdat je zo lief bent hem op te vangen! Hij ziet er uit als een grote vriendelijke reus (maar het kan ook de nawerking van de narcose zijn die dit beeld geeft  :biggrin2: ;)).
Door nikèdog2000
#2982026
sterkte met het mannetje
maar epi is toch altvleesklier?
mijn hondje had daar last van
eerst ook zymoral gegeven
dat hielp echt niet
toen ben ik hem pancreas compleet gaan geven van dagomeat
en toen werd hij weer dikker
Door anneliesdj
#2982200
nikèdog2000 schreef: sterkte met het mannetje
maar epi is toch altvleesklier?
mijn hondje had daar last van
eerst ook zymoral gegeven
dat hielp echt niet
toen ben ik hem pancreas compleet gaan geven van dagomeat
en toen werd hij weer dikker
Kun je mij vertellen wat je eerst voerde en hoeveel, toen je zymoral nog gebruikte? En hoeveel voer je nu van die pancreas compleet?
En watvoor hond heb je?
Door anneliesdj
#2982205
DJ en Doerak schreef: Hier ook geen advies, wel een dikke knuffel voor Jash en voor jouw omdat je zo lief bent hem op te vangen! Hij ziet er uit als een grote vriendelijke reus (maar het kan ook de nawerking van de narcose zijn die dit beeld geeft  :biggrin2: ;)).
Nee het is echt een vriendelijk reus, een schat van een hond. Wel echt een herder en nog een jonge hond maar wel een toppertje.

Hij woog nu 21,2 kilo en is een normaal formaat herder. Ik heb hem enige tijd geleden 'geklokt' op 27 kilo en toen was hij ook nog veel te mager.
Hij zou naar mijn idee toch richting de 35 kilo moeten wegen om ideaal te zijn. Het scheelt dat hij zoveel vacht heeft.
Door anneliesdj
#2982755
Ik heb vandaag de uitslag gekregen, hij heeft dus wel epi, zijn tli waarde was zelfs zo laag dat het niet meer te meten was.
Leverwaardes iets verhoogd en vooral galzuur, was niet zeker of dit een gevolg was op dat het op zich staat.
Maar wat nu? Hij heeft epi maar zymoral helpt niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door