Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eefje
#297819
hoi!
ik heb een norwich terrier die een kale plek op zijn pootje heeft.
ben ermee naar dieren arts geweest maar die weten niet wat het is.
ik ben al een paar keer overgestapt wat voer betreft,eerst hadden we bonzo en toen pedigree,toen ben ik gaan lezen op deze en andere forums en toen zijn we overgegaan naar eukanuba en toen op arion en nu zitten we op diepvries van duck(daar wou ik het ook bij laten)
maar nu wil het geval dat ik dus met die kale plek zit,zou dit kunnen komen omdat ik al heel vaak overgestapt ben van voer?
of komt hij iets te kort?
hij is getest en er is 3maanden geleden bloed geprikt en hij mankeert verder dus niets...
Vind het allemaal heel moeilijk maar wil graag dat het haar weer een beetje gaat groeien...
maarrrr zou het ook van iets van buiten kunnen komen,ben nl een poosje geleden 3dagen achter elkaar naar strand geweest en hij is elke minuut in het water te vinden,zou dit zijn huidje gewoon een beetje uitgedroogt hebben waardoor hij is gaan jeuken?

veel vragen maar weet niet wat ik eraan kan doen

groetjes eefje
Door eefje
#297830
vanaf dit weekend op vers en die plek zit er nu 3weken,is begonnen toen ik 3dagen achtereen naar strand ben geweest en hem niet heb afgespoeld

groetjes eefje
Door eefje
#297852
ja hij knabbelt en likt .
heb gister tea tree shampoo gekocht is dat ook goed?daar moet ik hem dan om de dag mee wassen.
hij krijgt nu ook visolie capsule maar weet niet hoeveel hij daarvan mag per dag.

groetjes eefje
Door Lizzy
#297856
eefje schreef: ja hij knabbelt en likt .
heb gister tea tree shampoo gekocht is dat ook goed?daar moet ik hem dan om de dag mee wassen.
hij krijgt nu ook visolie capsule maar weet niet hoeveel hij daarvan mag per dag.

groetjes eefje
Hoi Eefje, als ik jou was zou ik beslist Duck blijven voeren, de plek insmeren met tea tree olie (ik geloof dat ik hem zelf niet zou wassen, alleen de plek zou insmeren met een beetje tea tree olie).

Verder weet ik niet hoeveel van die visolie-capsules een mens zou moeten hebben per dag? Ik denk 1 of 2 per dag? Ik zou je hondje er 1 per dag geven. Maar, ik zou 'm ook zeker borage-olie geven. Tot de plek weg is.

Hoe ziet de plek er eigenlijk uit? Is het rood? Schilferig? Eczeem-achtig? Etterig?
Door eefje
#297860
nou hij heeft er 1gehad vandaag dus dat heb ik goed gedaan 8)
in die capsules zit ook borage olie het zijn die capsules van etos.
de plek is niet rood hij is alleen kaal en schilferig,beetje uitgedroogt lijkt het

groetjes eefje
Door Lizzy
#297862
eefje schreef: nou hij heeft er 1gehad vandaag dus dat heb ik goed gedaan 8)
in die capsules zit ook borage olie het zijn die capsules van etos.
de plek is niet rood hij is alleen kaal en schilferig,beetje uitgedroogt lijkt het

groetjes eefje
Oh, perfect! Blijf deze capsules maar lekker geven en de Duck en die plek gaat vast ook weer over! Deze kun je goed insmeren met amandel-olie met tea tree! Een keer of 1 a 2 per dag inmasseren.
Door eefje
#297876
oke dan doe ik dat maar dat wassen is dus niet ideaal?
want dat heb ik al en anders moet ik nu eerst weer teatree olie gaan halen,vind ik niet erg hoor maar ja waar kan ik dat halen?
groetjes eefje
Door eefje
#298167
weet iemand waar ik teatree olie kan halen?
ik heb wel shampoo waar het in verwerkt is maar niet alleen olie. :(
het is sowieso makkelijker om alleen de plek te behandelen met olie ipv hem helemaal te moeten wassen. 8)
dus vertel vertel waar ik moet zijn om dit aan te schaffen ;)

groetjes eefje
Door Lizzy
#298170
eefje schreef: weet iemand waar ik teatree olie kan halen?
ik heb wel shampoo waar het in verwerkt is maar niet alleen olie. :(
het is sowieso makkelijker om alleen de plek te behandelen met olie ipv hem helemaal te moeten wassen. 8)
dus vertel vertel waar ik moet zijn om dit aan te schaffen ;)

groetjes eefje
Je kunt dit meestal bij reformwinkels kopen. En zaken als "De Tuinen".
Door eefje
#298177
ik woon in een dorp waar ze dus dat soort winkels niet hebben.
hebben ze het niet bij de drogist?of een goeie dierenwinkel?
want anders word het echt volgende week pas dat ik het kan halen ivm met werk enzo ???

groetjes eefje
Door Lizzy
#298178
eefje schreef: ik woon in een dorp waar ze dus dat soort winkels niet hebben.
hebben ze het niet bij de drogist?of een goeie dierenwinkel?
want anders word het echt volgende week pas dat ik het kan halen ivm met werk enzo ???

groetjes eefje
Volgens mij kun je het ook via internet bestellen. Wacht ff, ik ga voor je kijken!
Door eefje
#298181
oke dank je maar dan rijd ik wel even naar de stad dat gaat net zo snel en daar hebben ze wel de tuinen....
en ik zal eens vragen of de dierenzaak waar Harley geplukt is het misschien hebben....die zijn wel voor de huis tuin en keukenmiddeltjes....

onwijs bedankt!

groetjes eefje
Door Lizzy
#298186
eefje schreef: oke dank je maar dan rijd ik wel even naar de stad dat gaat net zo snel en daar hebben ze wel de tuinen....
en ik zal eens vragen of de dierenzaak waar Harley geplukt is het misschien hebben....die zijn wel voor de huis tuin en keukenmiddeltjes....

onwijs bedankt!

groetjes eefje
Mijn ervaring is dat als ik het hier bestel het binnen 1 a 2 dagen binnen is. Gaat echt razendsnel.

Maar goed, nee, bij dierenwinkels verkopen ze niet wat je moet hebben (zuivere tea trea). Het zit daar altijd in smeerseltjes (als ze al wat hebben) en daar ben ik geen voorstander van (zeker niet van de gemiddelde dierenwinkelkwaliteit smeerseltjes). Bij de gemiddelde drogist kun je het helaas ook schudden...
Door eefje
#298223
oke niet bij de drogist maar wel bij de tuinen?
ik hoor net van mijn mama dat we hier wel een reform winkel hebben dus zal eens kijken,dan heb ik het vanmiddag al....lukt dit niet kan ik het altijd nog bij die site bestellen.

groetjes eefje
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door