Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door La-LoZi
#2981452
Hoi hoi,

Ik heb een vraag... Ik heb me rot gerekend maar kom er niet goed uit...

Mijn bullterrier (pup) van 6 maanden  en 18 kg krijgt KVV ( gevarieerde dier soorten e.d.) en krijgt nu 800 gram per dag.
Alleen het lijkt alsof ze nog steeds honger heeft...

Krijgt ze nu voldoende of toch maar ophogen..? Alvast heel erg bedankt voor het lezen en evt reageren...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2981456
Hoe is ze qua figuur? Mager, goed, mollig of dik? Daar zou ik naar kijken. Op 6 maanden wil ik geen mager, maar liever ook niet al te mollig. Je moet de ribben goed kunnen voelen, er moet een taille zijn en de buiklijn mag bij een bullterrier ook wel iets oplopen.

Vind je haar te mager, dan kun je ophogen. Maar als ze goed is qua gewicht, zou ik je niet laten misleiden door het hongergevoel. Sommige honden blijven eten. Het kan dan helpen de kvv in een kong of slowfeeder voerbak aan te bieden zodat ze er langer over doet. Of door barf te geven, door het kauwen zijn ze meer voldaan. Je kan ook nog een percentage groentes bijgeven voor de vulling, 5 tot 10 %
Door La-LoZi
#2981457
Hoi hoi, dankje voor je snelle reactie..!

Nee ze is niet dik en ook niet mager... Ze heeft eigenlijk een goed figuur op het moment... Fokker van haar zegt ook dat ze er goed uitziet qua figuur...

En ik geef ook dagelijks een groente mix, en over gaan op barf lukt helaas niet, ik wordt er erg gestrest van namelijk en is neus niet mogelijk..
Met m'n andere hond ben ik wel begonnen op barf maar door de stress dus overgestapt op KVV...

Ik zal is proberen een foto te maken en te plaatsen zodat het ook zichtbaar is zeg maar :)
Gebruikersavatar
Door Irta
#2981480
[quote="Kaela"]
Of door barf te geven, door het kauwen zijn ze meer voldaan. [/quote]
Met gemalen voer hebben honden voor zover ik weet ook weer sneller een lege maag dan met grote stukken en dus sneller honger.

Wat is de reden dat je erg gestrest wordt van zelf samenstellen, als ik vragen mag?
Door La-LoZi
#2981492
Ik ben snel bang dat ik het verkeerd doe... En toch is het best veel werk zeg maar... Vooral om het te portioneren ... Eerst laten ontdooien voor zover ik het kan snijden zeg maar.. En ben dan bang dat het te ver is ontdooid dat er teveel bacteriën in zit en ze ziek worden..

En m'n andere bull is bijna gestikt in een hele kwartel... Of nee geen kwartel... Een iets groter beestje hihi..

Maar voornamelijk het werk staat me tegen.. Dit mede door m'n depressie zeg maar.. :(
Gebruikersavatar
Door NonaQ
#2981657
Ik weet niet hoe je budget is, maar o.a. bij Oervoer kun je ook het maken van het menu en het snijwerk voor je laten doen. Ik doe zelf al het werk, dus geen persoonlijke ervaring met die service, maar wel met gewone bestellingen daar en was prima tevreden, hoor ook goede verhalen over de oervoer-pakket service.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2981665
[quote="Bullterrier-Loena"]
Ik ben snel bang dat ik het verkeerd doe... En toch is het best veel werk zeg maar... Vooral om het te portioneren ... Eerst laten ontdooien voor zover ik het kan snijden zeg maar.. En ben dan bang dat het te ver is ontdooid dat er teveel bacteriën in zit en ze ziek worden..

En m'n andere bull is bijna gestikt in een hele kwartel... Of nee geen kwartel... Een iets groter beestje hihi..

Maar voornamelijk het werk staat me tegen.. Dit mede door m'n depressie zeg maar.. :(
[/quote]
Wat betreft de praktisch kant zou ik zeker eens kijken naar zoiets als NonaQ noemt. Er is misschien wel meer op dat gebied te vinden.

Wat betreft die bacteriën; vooropgesteld dat bacteriën helemaal niet verkeerd hoeven te zijn (zonder bacteriën zouden we niet eens kunnen overleven. De wereld zit er vol mee en dat is maar goed ook. Ook in mensen, honden en andere dieren leven miljarden bacteriën die belangrijk zijn voor onze gezondheid).
Maar dat even ter zijde, potentieel schadelijke bacteriën als salmonella overleven niet in het maagzuur van een vers gevoerde hond. Maar al was dat wel zo, ik denk dat wat slechte/potentieel gevaarlijke bacteriën juist goed zijn om het immuunsysteem te trainen (geldt ook voor mensen imo). En ten slotte; ook in KVV zitten bacteriën. Het gemalen "vlees" etc wat daar in zit staat geruime tijd buiten de vriescel, wordt in ontdooide toestand gemalen, vervolgens verpakt en (weer opnieuw) ingevroren. De kwaliteit is na het fijnmalen juist moeilijker te beoordelen. Dus als ik bang zou zijn voor bacteriën zou ik zeker geen KVV gaan voeren ;)
Laatst gewijzigd door Irta op wo 27 aug 2014, 04:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door