Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2981232
En onze haan en kippen hebben deze week hun intrek genomen, in hun nieuwe hok. En nou maar hopen dat ie kraai-proof is :-X :biggrin2:

Willem de Eerste kraait nog niet. En als ie gaat kraaien, hopen we dat dit dubbelwandige geïsoleerde hok het geluid voldoende tegen houdt (zodat Willem niet de soep in hoeft). Het hele hok is van zoveel mogelijk gerecylced hout. En is geverfd met lijnollie verf.

Het dak wordt een sedum-dakje. Dat is dus nog niet klaar:

Afbeelding

Afbeelding

Inclusief zitstok met oliebadjes. Het gespuis gaat alleen niet op stok ::) - we zetten ze er wel op, maar ze hippen er gewoon weer af. (Ze zijn in de rui, vandaar de grote hoeveelheid veren).

Afbeelding

De dubbelwandige geisoleerde deur:

Afbeelding

Vergeten een foto te maken van het kleine deurtje dat hier dat gat past. Ook dubbelwandig en geisoleerd. Oh, ik zie net dat het deurtje op de grond ligt, op foto 1 en 2. Is geel geverfd. Achter het hok zit trouwens wel een ventilatie hoor, dat jullie niet denken dat onze kippen stikken :biggrin2:

Willem de Eerste:

Afbeelding

Onze oudste (6 jaar is ze nu), Pep. Ze heeft de kleintjes volledig geaccepteerd en ze leven nu echt met z'n vijfjes:

Afbeelding

Willem nog een keer, hij krijgt al een glimmende mantel :smitten:
Afbeelding

Een van de jonkies:
Afbeelding

De kippentuin, let op mijn prachtpompoenen  :biggrin2:

Afbeelding

Die pompoenen begroeien echt ons schapenhek, ben trots op mijn plant  :biggrin2::

Afbeelding
#2981234
Wat een luxe hok hebben jullie kippies.  O0 Hoe vinden de spikkels de kippies, laten ze ze met rust of zien ze ze als levende barf?

Ik ben wel stinkend jaloers op je pompoenen, hier heeft een zekere zwarte draak de groente vakkundig verplaatst. Iets te vakkundig, want niks doet het meer en dus ga ik van die zakken halen voor aan de schutting.
#2981241
Sammy1980 schreef: Wow, dat ziet er echt netjes uit!!!!!

En ik ben echt mega jaloers op jou moestuin  :biggrin2: :P
Naaah, weinig moestuin hoor. Het is natuurlijk de kippentuin geworden. En het levert wat pompoenen (obviously) en verder heb ik 2 courgettes, een paar tomaten en een keer of 5 bonen kunnen eten. De rest is aanvreten door slakken of kippen ::) :biggrin2:. Oh, ik vergeet helemaal de Japanse wijnbes! Die heeft zo veelvuldig vrucht gegeven, daar hebben we met elkaar van geprofiteerd, Leo en ik, de honden en de kippen :)
#2981243
Els&Flow schreef: Wat een luxe hok hebben jullie kippies.  O0 Hoe vinden de spikkels de kippies, laten ze ze met rust of zien ze ze als levende barf?

Ik ben wel stinkend jaloers op je pompoenen, hier heeft een zekere zwarte draak de groente vakkundig verplaatst. Iets te vakkundig, want niks doet het meer en dus ga ik van die zakken halen voor aan de schutting.
De spikkels kunnen er niet bij. De moes annex kippentuin is afgezet door schapenhek. Het enige dat Frou doet (haar hobby) is: als wij de kippen eten geven, komen ze alle 5 keihard aangerend. En Frou rent dan keihard op hun af, afgestopt door het hek :biggrin2:. In het begin schrokken de kippen zich het lazerus. Nu zie je ze denken "lekker belangrijk ::) ::):biggrin2:
#2981244
Lizzy schreef: Naaah, weinig moestuin hoor. Het is natuurlijk de kippentuin geworden. En het levert wat pompoenen (obviously) en verder heb ik 2 courgettes, een paar tomaten en een keer of 5 bonen kunnen eten. De rest is aanvreten door slakken of kippen ::) :biggrin2:. Oh, ik vergeet helemaal de Japanse wijnbes! Die heeft zo veelvuldig vrucht gegeven, daar hebben we met elkaar van geprofiteerd, Leo en ik, de honden en de kippen :)
Ja nee dat is waar natuurlijk, maar je hebt wel een enorm mooie tuin en die had ik ook wel erg graag gewild  ;) ;)
#2981247
Lizzy schreef: De spikkels kunnen er niet bij. De moes annex kippentuin is afgezet door schapenhek. Het enige dat Frou doet (haar hobby) is: als wij de kippen eten geven, komen ze alle 5 keihard aangerend. En Frou rent dan keihard op hun af, afgestopt door het hek :biggrin2:. In het begin schrokken de kippen zich het lazerus. Nu zie je ze denken "lekker belangrijk ::) ::):biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Slimme kippen.  :biggrin2:
#2981256
Angelique schreef: Zooo, dat ziet er mooi uit! Jiek hok hoor, de damesch en heer hier zijn er jaloers op. Kekke pompoentjes. Die deden het hier dit jaar niet, wel 1 courgette, maar dat schiet ook niet op natuurlijk  :biggrin2:

Overigens is die van jou Willem de 2de....dit was Willem de 1ste  :biggrin2:

Whahahaha ;D ;D ;D ;D, oh wat erruggggg ;D ;D ;D
Hij is omgedoopt. Willem de Tweede it is ;D ;D ;D ;D

Oh, wat ik nog vergeet te vertellen: in de herfst en winter is dit natuurlijk armoe troef voor de kipjes, zo'n klein hokje. Dus gaat de kas weer terug de moestuin in. Daar ga ik balen hooi in leggen en stokken ophangen, als het dan pestweer is, kunnen ze (als ze willen) in de kas.
#2981261
Angelique schreef: Zooo, dat ziet er mooi uit! Jiek hok hoor, de damesch en heer hier zijn er jaloers op. Kekke pompoentjes. Die deden het hier dit jaar niet, wel 1 courgette, maar dat schiet ook niet op natuurlijk  :biggrin2:

Overigens is die van jou Willem de 2de....dit was Willem de 1ste  :biggrin2:

Heeft Willem de 1e model gestaan voor ons huidige eerste van de maand herrie systeem??  :o :o ;D ;D Flow kwam der mand uit om te kijken wat er in vredesnaam loos was.  ::) ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door