Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2981209
Tom heeft een pipet met als werkzame stof Diazinon gehad...en daar heeft ie nu dus een vergiftiging van opgelopen. Al 10 dagen zit ik met een shakende hond, met af en toe een spasme, sinds 2 dagen niet willen eten en spugen en sinds gister ook moeite met plassen (veel kleine plasje die er met moeite uitkomen).
Geen koorts, slijmvliezen verder ok, pupillen reageren prima dus dat is iig goed nieuws.

Net naar de da geweest die het gifcentrum nog gebeld heeft...alles past in het plaatje, en het slechte nieuws is dat er niks meer aan te doen is als symptomatisch behandelen. Hij heeft nu emeprid gekregen en ik ga de urine nog even laten onderzoeken dat er niet toevallig een urineweg infectie oid bij zit.

En dan nu rijst de vraag....wat nu?
In het verleden heeft ie al Avantage en Advantix gehad, gelijk soortige reactie maar dan korter (dag of 3) Advocate...idem, en zelfs op de wormen pil die hij ooit kreeg reageerde hij hetzelfde. Conclusie die de da en ik nu trekken is dat er maar geen pipetten meer op gaan (hij heeft in totaal 6 merken gehad die allemaal dezelfde reactie gaven).
Ellende is dat hij meestal zo reageert, ook op een kuur Clavubactin vertoonde hij deze symptomen...

Meest prangende vraag is wat kan ik doen om vlooien te voorkomen (aangezien hij ook allergisch is voor vlooienbeten) en ten 2e, wat zou er aan ten grondslag kunnen liggen dat hij overal zo op reageert?
Gebruikersavatar
Door doranto
#2981214
Jeetje wat heftig  :o

Om preventief tegen parasieten te behandelen zou je misschien lotions met etherische oliën kunnen proberen. Dat werkt hier altijd heel goed.
Ik neem meestal als basis de deo-spray van Tasman en voeg daar dan zelf nog verschillende etherische oliën aan toe om het wat sterker te maken. Oliën die ik toevoeg zijn dan o.a. tea-tree, geranium, eucalyptus, lemongrass.

Beterschap!!
Gebruikersavatar
Door doranto
#2981240
Als ik dat zo lees dan lijkt mij dat inderdaad wel veilig om te gebruiken. Weet alleen niet of katten ertegen kunnen, maar wil je die ook ermee behandelen dan?
Volgens mij lijkt dit veel op de spray die ik gebruik.
Door Martine-Tom
#2981242
Nee dat niet, indien nodig kunnen die gewoon een pipet krijgen (ik behandel niet preventief) maar ze slapen op dezelfde plekken en willen nog wel eens spelen ed en teatree schijnt erg giftig te zijn dus neem liever geen risico als het niet nodig is (heb het wel ff gehad met vergiftigingen nu  :P)
Gebruikersavatar
Door doranto
#2981246
Zelf gebruik ik voor de honden altijd de spray met etherische oliën en voor de kat (alleen als het nodig is, dus als hij inderdaad vlooien heeft) een pipetje van Advantage. Een kat werkt in huis als een soort 'stofzuiger' voor vlooien, dus mocht er eens een vlooitje aanwezig zijn, gaat die vanzelf op een gegeven moment naar de kat (die dan behandeld is)
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2981250
ik gebruik een oplossing van lavendel olie met water, in een plantenspuit. Als het heel heel heel erg is dan maak ik een mengsel van geranium olie, lavendel en jojoba-olie, hele zaakje in een plantenspuit en goed vernevelen over Tom en jezelf als je naar buiten gaat en nog een keer als je thuis komt. Hier werkt dat afdoende.
Door Lizzy
#2981252
Kelere Martine, wat heftig! Wat erg!

Ja nee, hier kun je geen gif meer in/op gooien, dat is duidelijk. Dat gaat bij Tom gewoon niet. Ik geloof dat ik naar een homeopathisch werkend en holistisch dierenarts zou gaan. Ten eerste kun je misschien met een homeopathische verdunning van vlooienbeten de gevoeligheid verminderen. Dat heet: Ctenocephalides. Vroeger zat dit ook in Puur Huid van NML Health. Maar dat hebben ze eruit gehaald (en inmiddels is het een totaal zinloos middel geworden). Maar, volgens mij kunnen homeopathisch werkend dierenartsen dit nog steeds wel in verdunning krijgen. En daar kun je je hond een soort van mee desensibiliseren.

En verder weet ik niet of je vloerbedekking hebt? Zo ja, die moet eruit. En je hebt katten he... Ik mag het niet zeggen maar als je katten hebt, heb je ook vlooien..... Ik denk dat je verder dat je moet kammen, kammen, huis stofzuigen in het kwadraat maal 10, kammen en kammen. En ja, verder natuurlijke producten proberen....

Overigens denk ik dat een holistisch dierenarts ook kan kijken naar waarom Tom zo heftig reageert. Zou zou bijv. met de werking van de lever te maken kunnen hebben. Misschien is deze gestoord geraakt (mede door al dat gif). Ik ging hem trouwens zeker-te-weten ontgiften met biologische kurkuma (met zwarte peper en olijf/kokosolie).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 26 aug 2014, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2981255
Een van onze poezen kan ook absoluut niet tegen anti-vlo pipetten. En de andere poes heeft vlooienallergie.

Nu al weer 7 jaar zo goed als vlo vrij, door alle katten en de hond elke dag goed te kammen met een vlooienkam. Daarmee haal ik per jaar ongeveer 5 keer een vlo van één van de dieren af, en voorkom dat het erger wordt/ zich verspreidt.
Laatst had de hond 3 vlooien en ook vlo-eitjes bij haar staartaanzet. Haar heb ik toen 2 dagen achtereen goed ingezeept met anti-roos shampoo en goed uitgewassen.

Nu nog steeds weer geen vlooien. Dus ik zou zeggen, ga gewoon elke dag goed kammen en controleren om het zo voor te zijn. Het is even een werkje maar ik heb het er wel voor over!
Gebruikersavatar
Door doranto
#2981262
Lizzy schreef: Kelere Martine, wat heftig! Wat erg!

Ja nee, hier kun je geen gif meer in/op gooien, dat is duidelijk. Dat gaat bij Tom gewoon niet. Ik geloof dat ik naar een homeopathisch werkend en holistisch dierenarts zou gaan. Ten eerste kun je misschien met een homeopathische verdunning van vlooienbeten de gevoeligheid verminderen. Dat heet: Ctenocephalides. Vroeger zat dit ook in Puur Huid van NML Health. Maar dat hebben ze eruit gehaald (en inmiddels is het een totaal zinloos middel geworden). Maar, volgens mij kunnen homeopathisch werkend dierenartsen dit nog steeds wel in verdunning krijgen. En daar kun je je hond een soort van mee desensibiliseren.

En verder weet ik niet of je vloerbedekking hebt? Zo ja, die moet eruit. En je hebt katten he... Ik mag het niet zeggen maar als je katten hebt, heb je ook vlooien..... Ik denk dat je verder dat je moet kammen, kammen, huis stofzuigen in het kwadraat maal 10, kammen en kammen. En ja, verder natuurlijke producten proberen....

Overigens denk ik dat een holistisch dierenarts ook kan kijken naar waarom Tom zo heftig reageert. Zou zou bijv. met de werking van de lever te maken kunnen hebben. Misschien is deze gestoord geraakt (mede door al dat gif). Ik ging hem trouwens zeker-te-weten ontgiften met biologische kurkuma (met zwarte peper en olijf/kokosolie).
Dat hangt er dan wel vanaf of de katten ooit buiten komen natuurlijk hè. Die van ons komt nooit buiten en zorgt er juist voor dat áls er eens een vlooitje is, hij die 'wegvangt' en wij zodoende de honden nooit met gif hoeven behandelen.
Door Martine-Tom
#2981265
Lizzy schreef: Kelere Martine, wat heftig! Wat erg!

Ja nee, hier kun je geen gif meer in/op gooien, dat is duidelijk. Dat gaat bij Tom gewoon niet. Ik geloof dat ik naar een homeopathisch werkend en holistisch dierenarts zou gaan. Ten eerste kun je misschien met een homeopathische verdunning van vlooienbeten de gevoeligheid verminderen. Dat heet: Ctenocephalides. Vroeger zat dit ook in Puur Huid van NML Health. Maar dat hebben ze eruit gehaald (en inmiddels is het een totaal zinloos middel geworden). Maar, volgens mij kunnen homeopathisch werkend dierenartsen dit nog steeds wel in verdunning krijgen. En daar kun je je hond een soort van mee desensibiliseren.

En verder weet ik niet of je vloerbedekking hebt? Zo ja, die moet eruit. En je hebt katten he... Ik mag het niet zeggen maar als je katten hebt, heb je ook vlooien..... Ik denk dat je verder dat je moet kammen, kammen, huis stofzuigen in het kwadraat maal 10, kammen en kammen. En ja, verder natuurlijke producten proberen....

Overigens denk ik dat een holistisch dierenarts ook kan kijken naar waarom Tom zo heftig reageert. Zou zou bijv. met de werking van de lever te maken kunnen hebben. Misschien is deze gestoord geraakt (mede door al dat gif). Ik ging hem trouwens zeker-te-weten ontgiften met biologische kurkuma (met zwarte peper en olijf/kokosolie).
Van mij mag je het zeggen hoor ;)
Ik ontken het ook niet, de katten worden zeer regelmatig gekamt en heb er echt nog nooit een vlo op gezien, wel krijgen ze pipetten omdat Doki met oormijt kampt dus zij krijgen nu al 3 maanden elke maand een alles in 1 pipet, beneden heb ik tegels, boven wel vloerbedekking, maar ook houtenvloeren dus kan daar niet zomaar iets anders op leggen (ja ok het kan wel maar zeil loop je zo kapot en voor laminaat is de houten vloer te onregelmatig (leuk zo'n oud huis :-X) ik kan natuurlijk wel elke zoveel weken de vloerbedekking boven behandelen just in case.

In de 5 jaar dat ik Tom heb heb ik gelukkig ook nog maar 5 keer vlooien gehad, zomaar 1 of 2 op de dieren, pipetten en huis inspuiten was tot nu tot altijd voldoende, inspuiten en katten een pipet kan nog steeds...voor Tom moet ik alleen wat anders gaan verzinnen. Heb wel een shampoo die minder chemisch is dan de gemiddelde vlooienshampoo en waar hij wel tegen kan, heb alleen niet het idee dat dat nou echt heel erg werkt.

Ik zal eens een homeopatische arts opzoeken en vragen of die nog aan die verdunning kunnen komen, dat is mss wel een idee.

Kurkuma toevallig vorige week gehaald dus dat zal ik ook in gaan zetten, zou dat nu al kunnen of beter dit eerst uitzingen?
Door Martine-Tom
#2981266
Doranto schreef: Dat hangt er dan wel vanaf of de katten ooit buiten komen natuurlijk hè. Die van ons komt nooit buiten en zorgt er juist voor dat áls er eens een vlooitje is, hij die 'wegvangt' en wij zodoende de honden nooit met gif hoeven behandelen.
Hier komen ze niet verder als de tuin en ze komen niet meer in aanraking met andere katten...heb idd wel het idee dat het scheelt, mijn vorige 2 die echte buitenkatten waren hadden de hele zomer wel vlooien eigenlijk. Die kregen iig in de warme maanden elke maand een pipet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2981269
Als er weleens andere katten in de tuin komen, is dat al voldoende om vlooien te krijgen helaas..... :-\

Verder zou ik contact opnemen met Tannetje ofzo, en met haar overleggen wat je het beste zou kunnen doen nu.
Door Lizzy
#2981271
Martine-Tom schreef: Van mij mag je het zeggen hoor ;)
Ik ontken het ook niet, de katten worden zeer regelmatig gekamt en heb er echt nog nooit een vlo op gezien, wel krijgen ze pipetten omdat Doki met oormijt kampt dus zij krijgen nu al 3 maanden elke maand een alles in 1 pipet, beneden heb ik tegels, boven wel vloerbedekking, maar ook houtenvloeren dus kan daar niet zomaar iets anders op leggen (ja ok het kan wel maar zeil loop je zo kapot en voor laminaat is de houten vloer te onregelmatig (leuk zo'n oud huis :-X) ik kan natuurlijk wel elke zoveel weken de vloerbedekking boven behandelen just in case.

In de 5 jaar dat ik Tom heb heb ik gelukkig ook nog maar 5 keer vlooien gehad, zomaar 1 of 2 op de dieren, pipetten en huis inspuiten was tot nu tot altijd voldoende, inspuiten en katten een pipet kan nog steeds...voor Tom moet ik alleen wat anders gaan verzinnen. Heb wel een shampoo die minder chemisch is dan de gemiddelde vlooienshampoo en waar hij wel tegen kan, heb alleen niet het idee dat dat nou echt heel erg werkt.

Ik zal eens een homeopatische arts opzoeken en vragen of die nog aan die verdunning kunnen komen, dat is mss wel een idee.

Kurkuma toevallig vorige week gehaald dus dat zal ik ook in gaan zetten, zou dat nu al kunnen of beter dit eerst uitzingen?


Nee, juist nu al geven. Ik zou wel met weinig beginnen. Een kwart theelepeltje, vers gemalen zwarte peper, papje van maken met extra vergine olijfolie en dat soort zijn eten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door