Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jaba09
#2981107
Heeft er iemand tips voor enkelvoudige KVV zonder al te veel bot én magere diersoort, maar geen gevogelte of vis? (onmogelijke vraag, ik weet het  :biggrin2:)


Bink gaat het steeds slechter doen op Degomeat, hij verteerd al niet zo goed door zijn EPI maar het is nu heel bar, zijn keutel bestaat op Degomeat altijd uit twee delen. Eerste helft van zijn keutel is geel/wit en komt er soms als gruis uit en het tweede deel van zijn keutel is altijd goed of te slap.

Ik dacht dat het kwam omdat ik (in overleg) gestopt was met bijvoeren van verse pancreas, dus dat ging ik weer voeren maar dan wordt zijn ontlasting slap en helemaal geel, dus toen ging ik alleen spiervlees bijvoeren maar dan blijft de verhouding hetzelfde alleen is het tweede deel van zijn keutel nóg slapper soms tot spuitpoep aan toe, eerste deel blijft te hard.

Zelf mengen met Kiezebrink (mix200gr en spiervlees 300gr) heb ik voor Degomeat gedaan, maar omdat het steeds zo slecht leverbaar is ben ik er mee gestopt (soms moest ik 2-3mnd wachten op een of twee smaken waardoor heel m'n menu weer door de war ging, meestal hert en haas). Barf gaat ook niet, sowieso 3x per dag voeren is lastig maar hij kan niet goed kauwen en heeft altijd erg veel buikpijn na barf (schijnt omdat door zijn EPI grotere stukken bot niet goed kan verteren).

Hij heeft nooit een normale keutel behalve op smuldier paard en carnibest light, dat wil ik meer gaan voeren maar ik wil niet dat hij tekort krijg omdat ik dan niet genoeg varieer..
Laatst gewijzigd door Jaba09 op vr 24 okt 2014, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#2981165
[quote="Shanelle"]
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
[/quote]

Bedankt voor je berichtje, die site bekijk ik regelmatig en ik ben er toevallig net (weer) mee bezig geweest om te kijken wat het minst vet is..

Wat mij tot nu toe het beste bevalt is Smuldier paard 9.4% vet en Carnibest light 10% vet (wat ik dus al voerde) en dan aanvullen met Naturis hert 8% vet, tinlo eend 9.8 vet en Duck lam met 8.1% vet

Het lastige is dat ik naturis niet ken en dus niet weet hoe hoog het botpercentage is, tinlo eend is gevogelte en in het verleden had hij van CB eend erge uitslag, en duck ziet er uit als karton en er zit ook 20% olie bij en voor mijn gevoel is dat best veel (olie=vet) ik weet niet of dat juist ook een trigger wordt voor de alvleesklier :crazy2: 
#2981182
Stel dat ik de CB light en smuldier paard als basis neem en aanvul met de naturis en/of tinlo, dan zit ik toch wel goed, dit zijn toch complete menu's?

Het is niet geweldig en liever doe ik het anders (barf) maar een hond die buikpuin aanvallen heeft omdat ie het niet kan verteren, of allergie of niet kan poepen of juist te makkelijk, heb ik weinig keuze.
#2981188
Persoonlijk zou ik hem nu niet op Tinlo zetten, de ervaring leert dat Tinlo zorgt voor erg harde ontlasting. Dan zou ik eerder voor enkelvoudig Duck kiezen, of voor CB (light) en dat aanvullen met extra spiervlees. Spiervlees zelf malen of zeer klein snijden zodat hij zo min mogelijk hoeft te kauwen.

Ben je al eens bij een pro-verse da geweest? Wellicht hebben zij nog tips voor je. :)
#2981193
[quote="Els&Flow"]
Persoonlijk zou ik hem nu niet op Tinlo zetten, de ervaring leert dat Tinlo zorgt voor erg harde ontlasting. Dan zou ik eerder voor enkelvoudig Duck kiezen, of voor CB (light) en dat aanvullen met extra spiervlees. Spiervlees zelf malen of zeer klein snijden zodat hij zo min mogelijk hoeft te kauwen.

Ben je al eens bij een pro-verse da geweest? Wellicht hebben zij nog tips voor je. :)
[/quote]

CB light gewoon zo gaat goed dus dat zou ik niet hoeven aan te vullen met spiervlees denk ik, dan wordt het wellicht te slap?

Duck ziet er uit als karton, maar is het wel een fatsoenlijk merk? Ik vind via google zo snel geen slechte ervaringen dus het zal niet helemaal paardenpis zijn denk ik. Dierenwinkel hier in de buurt verkoopt het, zal straks wel wat halen om een paar dagen te proberen.

Daarom ben ik benieuwd naar Naturis, maar ik vind het zo lijken op degomeat (qua verpakking) en ik las op internet ook verhalen dat het van dezelfde eigenaar zou zijn?


Pro-vers DA ben ik paar weken terug geweest om te titteren, die zei dat Tinlo een van de betere compleet merken was  :biggrin2: Maar dan zal alle Tinlo wel teveel bot bevatten want ik heb een tijdje konijn gevoerd en dat was ook stoepkrijten (eerste helft en daarna slap). Verder zag ik dat de andere smaken kip bevat en dat krijgt hij echt niet meer. En nog een merk vond ze goed (verkocht ze), welke weet ik zo gauw niet maar dat was ook niet helemaal wat ik zocht (geloof prins of bandit). Over andere merken kon ze niet echt veel vertellen.
Laatst gewijzigd door Jaba09 op di 26 aug 2014, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#2981200
Naturis bevat aardig wat bot, de enkelvoudige variant heb ik niet getest want ik voer alleen complete kvv's en barf. :) Is zelf malen geen optie voor je?

Duck is imo niet een van de allerbeste kvv's maar het is nog altijd beter dan brok. En of je nou smuldier gaat voeren of Duck, dan zou ik zelf nog eerder voor Duck kiezen. Ik ben zelf erg tevreden over Darf eko en over all-animal, Bibi en Alaska.
#2981201
CB light zit een calcium supplement in, dus is al geheel spiervlees. Zit geen bot in.

Waarom geef je niet verschillende variaties van de pancreasversies? Toen ik een hond had met EPI was er alleen nog maar CB Pancreas. Verder niets, maar tegenwoordig zijn er al meerdere merken en volgns mij ook verschillende variaties met pancreas.
#2981215
@ Els&Flow: zelf malen heb ik wel over gelezen en nagedacht zeker omdat je dan weet wat er in gaat, maar ik zie het niet zitten, teveel werk. Samenstellen van kiezebrink vond ik al veel werk  :angel: Daarom ben ik op zoek naar betrouwbare kvv (ook al weet je nooit 100% zeker wat er in zit), maar gezien alle eisen is het een onmogelijke opgave.. Idd smuldier paard is volgens vele niet de geweldigste maar ik vind het er beter uit zien/ruiken dan de versies uit de supermarkt.


[quote="charmed"]
CB light zit een calcium supplement in, dus is al geheel spiervlees. Zit geen bot in.

Waarom geef je niet verschillende variaties van de pancreasversies? Toen ik een hond had met EPI was er alleen nog maar CB Pancreas. Verder niets, maar tegenwoordig zijn er al meerdere merken en volgns mij ook verschillende variaties met pancreas.
[/quote]

Hoe bedoel je precies, dat er complete KVV zijn met al pancreas erin verwerkt? Dat is dus wat anders dan Tinlo  pancreas (dat moet ik bij zijn eten nog extra geven)? Ik ga het zo direct even opzoeken wat het verschil is.

Wat gaf je nog meer aan je hond met EPI of was CB pancreas compleet genoeg?
#2981229
[quote="fransbulletje"]
Darf is ook op de markt gekomen met "specials" misschien zit daar wat voor je tussen.
[/quote]

Bedankt voor je berichtje naar Darf had ik nog niet gekeken, ik heb het opgezocht op o.a. voerwijzer en konijn + wild lijkt me wel wat, ik kan alleen nergens vinden hoe vet het is (ook vriend google niet), weet iemand dat toevallig?

Edit:  ongeduldig als ik ben heb ik net DARF een berichtje gestuurd over de vetpercentages van wild en konijn

De pancreas kvv heb ik ook gevonden, zijn dus idd complete kvv's, helaas zit in alles kip toegevoegd  :(
Laatst gewijzigd door Jaba09 op di 26 aug 2014, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fransbulletje
#2981332
[quote="Bink09"]
Bedankt voor je berichtje naar Darf had ik nog niet gekeken, ik heb het opgezocht op o.a. voerwijzer en konijn + wild lijkt me wel wat, ik kan alleen nergens vinden hoe vet het is (ook vriend google niet), weet iemand dat toevallig?

Edit:  ongeduldig als ik ben heb ik net DARF een berichtje gestuurd over de vetpercentages van wild en konijn

De pancreas kvv heb ik ook gevonden, zijn dus idd complete kvv's, helaas zit in alles kip toegevoegd  :(
[/quote]

Weet niet of de specials ook al op voerwijzer staan maar op hun website worden ze apart genoemd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door