Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2980674
Wat testen ze dan? Medicijnen die later wellicht jouw hond kunnen redden? Of zijn het medicijnen die jou zelfs zouden kunnen redden in geval van hartfalen? Welke stoffen de Koninklijke Konijnen van deze wereld in hun brokken moeten stoppen om minder honden te laten overlijden aan hartfalen? Als je meer informatie hebt, zou ik er best over na willen denken om te tekenen, maar klakkeloos iets tekenen doe ik niet.
#2980682
Mini's 3-tal schreef: Wat testen ze dan? Medicijnen die later wellicht jouw hond kunnen redden? Of zijn het medicijnen die jou zelfs zouden kunnen redden in geval van hartfalen? Welke stoffen de Koninklijke Konijnen van deze wereld in hun brokken moeten stoppen om minder honden te laten overlijden aan hartfalen? Als je meer informatie hebt, zou ik er best over na willen denken om te tekenen, maar klakkeloos iets tekenen doe ik niet.
Pacemakers.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=6
Door Martine-Tom
#2980683
Behalve veel sites met opruiende teksten kan ik er niet zo heel veel over vinden. Wat ik tot nu toe begrijp is dat ze willen gaan uitzoeken of pacemakers ingezet kunnen worden bij/tegen hartfalen. Ze willen pacemakers bij honden plaatsen en hartfalen opwekken om dat te testen. Het hoe en waarom kan ik zo ook niet vinden.
#2980684
Mini's 3-tal schreef: Wat testen ze dan? Medicijnen die later wellicht jouw hond kunnen redden? Of zijn het medicijnen die jou zelfs zouden kunnen redden in geval van hartfalen? Welke stoffen de Koninklijke Konijnen van deze wereld in hun brokken moeten stoppen om minder honden te laten overlijden aan hartfalen? Als je meer informatie hebt, zou ik er best over na willen denken om te tekenen, maar klakkeloos iets tekenen doe ik niet.
Plus, als ik dit teken, gaan ze dan niet gewoon andere dieren gebruiken ipv die honden?
Door Martine-Tom
#2980685
eelke schreef: Plus, als ik dit teken, gaan ze dan niet gewoon andere dieren gebruiken ipv die honden?
Tuurlijk, ze zoeken dieren van 25kg of meer, dan halen ze gewoon ambullen enzo uit het asiel, als die enge vechthonden ingezet worden zal de algemene verontwaardiging een stuk minder zijn gok ik zo.

Ik ga dus ook niet tekenen  ;)
#2980689
Mini's 3-tal schreef: Wat testen ze dan? Medicijnen die later wellicht jouw hond kunnen redden? Of zijn het medicijnen die jou zelfs zouden kunnen redden in geval van hartfalen? Welke stoffen de Koninklijke Konijnen van deze wereld in hun brokken moeten stoppen om minder honden te laten overlijden aan hartfalen? Als je meer informatie hebt, zou ik er best over na willen denken om te tekenen, maar klakkeloos iets tekenen doe ik niet.
Wat ik begrepen heb gaat het om pacemakers, en ja tegen de tijd dat ik er eentje nodig heb zou ik heel blij zijn als ik er eentje krijg die goed is, geen gezondheidsproblemen veroorzaakt.
Maar ik ben tegen dierproeven, er zijn denk ik hiervoor ook alternatieven.

Mini dat je niet klakkeloos tekent is alleen maar prima, iedereen is vrij om te tekenen voor of tegen dingen, dat jij meer info wilt kan ik ook begrijpen.
Deze info kan ik je in ieder geval wel geven:

Maar liefst 39 labradors staan op het punt om gebruikt te worden in experimenten. Deze experimenten worden door de onderzoekers zelf ingeschat als zeer pijnlijk. Opzettelijk wordt er bij deze gezonde labradors hartfalen opgewekt, waarbij 1 op de 3 honden al tijdens het experiment zal sterven!  Alle honden zullen uiteindelijk de dood vinden.


Achter gesloten deuren en geblindeerde ramen van de Universiteit Maastricht zitten de honden te wachten op wat komen gaat. Hun zeer beperkte leven heeft slechts een doel: als gebruiksvoorwerp dienen voor onderzoekers.

De honden worden individueel gehuisvest in kale betonnen ruimtes, met een kleine uitloop naar buiten. De vraag is in hoeverre honden die in het experiment zitten hiervan gebruik mogen maken en hoe vaak. De honden krijgen dan ook minimale beweging en slechts de verzorging die noodzakelijk is voor een proefdier. De experimenten eindigen pas in 2018!

Ik hoop dat jij/andere hier iets aan hebben.

Ik vind het triest, en ja ik heb wat met labradors, misschien dat het daarom wat dieper raakt, maar om welk dier het dan ook gaat, ik ben er tegen dat dit gebeurd, jij misschien ook na het lezen van de info en misschien ook niet, iedereen is vrij  ;)

Martine-tom, zou je wel getekend hebben als het om am bullen ging?
Denk niet dat het hier om het jasje gaat, maar om een dier  ;)
Door Martine-Tom
#2980693
Nee ik teken sowieso nooit petities  ;)
Ik verbaas me gewoon, nu het labjes zijn is het land te klein, maar alle katten, konijnen, beagles, ratten, muizen enz dan?
Ja ik ben tegen testen als er een alternatief is, maar dat is er nu eenmaal niet altijd, geen idee of er hier een alternatief is, ik denk het niet, en ik denk dat als het er zou zijn de uni dat alternatief ook wel zou prefereren...
Denk dat het trouwens wel om het jasje gaat, 4 okt word er een stille tocht gehouden voor deze labs....is dat ooit al gebeurd voor konijnen? Volgens mij niet, en mijn FB tijdlijn is nog nooit zo overspoeld geweest met mensen die moesten melden wat ze ervan vonden als bij deze testen...dus om te zeggen dat het er niks mee van doen heeft dat dit labjes zijn lijkt me ook niet geheel juist.
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op ma 25 aug 2014, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#2980711
Ik denk zeker dat er meer mensen zullen reageren/ bij de tocht zullen zijn nu het om labjes gaat, bij de am.staf oid zouden er minder mensen op reageren, helemaal mee eens.
Maar door niets te doen blijven dit soort dingen gebeuren.
En nogmaals heel hypocriet hoor, maar ook ik wil de juiste medicatie/pacemaker wanneer nodig, maar moet het zo???

Gemist, maar er bleek al een topic geopend er voor te zijn.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=6

Moderator wat mij betreft mag deze topic gesloten/verwijderd worden.
Door Martine-Tom
#2980717
pluk schreef: Voor wie wil weten wat ze gaan doen, waarom labradors en waarom 39 stuks: op de petitiewebsite is een stuk te downloaden waarin dit alles staat.
Gelezen, en geeft amper weer wat er nou echt onderzocht word, alleen hoe en hoe pijnlijk het voor de dieren is en nog meer van dit soort gekleurde teksten om sentiment te winnen. Het meest interessante vond ik nog de achterkant/laatste bladzijde.
Er staat iig ook in dat er naar alternatieve is gekeken maar dat dat om diverse redenen niet gaat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door