Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#2980462
noa is al 1,5 dag niet lekker , niet gegeten , vieze soepogen , veel slapen , slap in de achterhand ... zo herken ik noa niet ....
net met uit uitlaten zag ik geel/beetje groenige substantie uit dr vagina en een kleine klodder op dr hak .
mijn eigen dierenarts heeft geen dienst en verwijst me naar Ell
helaas ben ik niet in bezit van een auto en geraak ik daar dus niet ...
net een dierenarts gebeld hier in de buurt op aanraden van een kennis .... laten we t erop houden  dat ik na t telefoon gesprek deze meneer een grote hork vind ... dit is dus ook geen optie ...
mijn uiteindelijke vraag , kan ik met noa tot maandag morgenvroeg wachten en naar mn eigen dierenarts gaan?
en zo ja , kan ik haar iets geven om het haar makkelijker maken ?
of moet ik zo snel mogelijk zorgen dat ik in Ell bij de DA kom ?

noa is 1 tot 1,5 maand geleden loops geweest ...
Door Lizzy
#2980469
Ohwww, baarmoederontstekingen :-X :-X :-X
Ik zeg je heel eerlijk, die vertrouw ik nooit. Zo heb je nog een niet al te zieke hond, zo is je hond doodziek (en overleeft als het heel erg tegenzit de operatie niet). Ik zou een andere DA zoeken en er met een taxi alsnog naar toe gaan :-\
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2980476
net ff rondgebeld .... om 19.40 een afspraak in Ell
hopelijk slaat de medicatie de komende dagen aan want een opreratie zie ik niet zitten want ze heeft al een zwakke blaas ....
duimen dus  :-[
Door Skyline
#2980500
Heeft sky ook gehad
Haar hebben ze gecastreerd omdat het niet over ging

Helaas wel incontinent geworden daarna, maar ze voelt zich stukken beter nu  :)
Hebben incontinentiestop van de huisdierendokter.nl en dat werkt goed gelukkig
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2980542
bij aankomst was noa wat meer monter en aanwezig en heeft nog even een plas gedaan .
bij onderzoek bleek het inderdaad baarmoederontsteking .
de ontsteking was ook duidelijk aan t rood van het oogwit te zien en natuurlijk de vulva .
noa dr buik werd wat geschoren en er werd gekeken met een echo .... helaas stond deze op een of andere manier niet goed af gesteld want het was moeilijk te zien .... we zagen nog net een klein zwart met een beetje grijs bolletje wat dus de ontsteking was volgens de DA .
noa heeft meteen 2 spuiten antibiotica gehad , waarna onderhuids vloeistof zodat ze meer moet plassen zodat de nieren en lever de eventuele toxische stoffen afvoeren.
verder tabletten (sulfatrim ) meegekregen die ik de komende dagen moet geven ...
verder de mededeling dat ik dr goed in de gaten moet houden en dat als het nu geneest ze dit bij de volgende loopsheid weer een grote kans heeft een BMO te krijgen en dat ze eigenlijk zo snel mogelijk geopereerd moet worden ...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2980543
Skyline schreef: Heeft sky ook gehad
Haar hebben ze gecastreerd omdat het niet over ging

Helaas wel incontinent geworden daarna, maar ze voelt zich stukken beter nu  :)
Hebben incontinentiestop van de huisdierendokter.nl en dat werkt goed gelukkig
tegen incontinentie bij een operatie kijk ik heel erg tegenop omdat ze al een zwakke blaas heeft ..... na dit gezegt te hebben bij de DA zei deze dat een operatie daar geen invloed op heeft ( de blaas) .
Laatst gewijzigd door lauraV op zo 24 aug 2014, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Skyline
#2980549
Is bij Sky ook haar blaas niet, ze heeft alleen als ze rust/slaapt geen controle over haar sluitspier

We weten nu dat als ze veel gedronken heeft dat ze half uur later naar buiten moet
En met de pillen gaat het prima  :)
Door Lizzy
#2980587
lauraV schreef: tegen incontinentie bij een operatie kijk ik heel erg tegenop omdat ze al een zwakke blaas heeft ..... na dit gezegt te hebben bij de DA zei deze dat een operatie daar geen invloed op heeft ( de blaas) .
Een slecht werkende blaaskringspier is de meest voorkomende oorzaak van onbewust urineverlies en wordt vaak gezien bij de gecastreerde (in volksmond gesteriliseerde) teef. Deze incontinentie wordt veroorzaakt door het wegvallen van de oestrogenen (geslachtshormonen) na sterilisatie/ castratie. Dit heeft een negatief effect op de spanning van de plasbuis, de plasbuis wordt dan niet meer goed dichtgedrukt en blijft zelfs een beetje open staan.
Echter meerdere factoren dragen hieraan bij. Sommige rassen hebben een verhoogde kans op urine incontinentie na sterilisatie/castratie; voorbeelden zijn de Boxer, Doberman, Poedel, Teckel, Bobtail, Rottweiler en de Ierse setter. Zeker als de sterilisatie/ castratie voor de eerste loopsheid plaats vindt, dan is het risico op het ontwikkelen van urine incontinentie sterk vergroot.

Bron: http://www.dierenkliniekkenaupark.nl/Ur ... ontinentie

Maar goed, als je moet kiezen tussen een dode hond en een hond die incontinent is, lijkt me die keuze weer heel eenvoudig.
Door Skyline
#2980623
En sterilisatie Is anders dan een castratie bij teven

Sterilisatie halen ze eierstokken los
Castratie gaan alle voortplantingsorganen er uit

Laatste hebben ze bij Sky gedaan, ook omdat ze ontstekingen had
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2980690
Skyline schreef: En sterilisatie Is anders dan een castratie bij teven

Sterilisatie halen ze eierstokken los
Castratie gaan alle voortplantingsorganen er uit

Laatste hebben ze bij Sky gedaan, ook omdat ze ontstekingen had
Dat klopt, dat is niet hetzelfde. Maar in de regel worden alle teven gecastreerd omdat de grootste reden toch is dat ze niet meer loops worden en dat worden ze nog wel na een echte sterilisatie. Het maakt dan niet uit of alleen de eierstokken of de eierstokken plus baarmoeder eruit gaan. Bij sterilisatie maak je alleen iets onklaar in die zin dat er geen eicellen meer bevrucht kunnen worden, maar alles blijft zitten.
Da's noemen het bij teven graag sterilisatie omdat dat wat vriendelijker klinkt dan castratie.
Door Lizzy
#2980691
Skyline schreef: En sterilisatie Is anders dan een castratie bij teven

Sterilisatie halen ze eierstokken los
Castratie gaan alle voortplantingsorganen er uit

Laatste hebben ze bij Sky gedaan, ook omdat ze ontstekingen had
Bij een sterilisatie knippen de ze eierstokken door maar blijven ze zitten, wordt de hond nog steeds loops en is er ook nog steeds kans op baarmoeder ontsteking. De hond is niet meer vruchtbaar.

Bij castratie halen ze de eierstokken eruit. Wordt de hond niet meer loops. En is er eigenlijk nul % kans op baarmoederontsteking. Heel soms halen DA's ook de baarmoeder eruit. Als deze te onrustig is. Maar eigenlijk is dit nergens voor nodig.

Dus wat je schrijft klopt net niet helemaal :)
Door eelke
#2980696
Waarom halen ze bij teven eigenlijk niet vaak alleen de baarmoeder eruit, zoals bij mensen wel veel gebeurd? Dan maken de eierstokken nog wel de hormonen aan die de sluitspier beïnvloeden.
Door Annemarie Rijnveld
#2980738
eelke schreef: Waarom halen ze bij teven eigenlijk niet vaak alleen de baarmoeder eruit, zoals bij mensen wel veel gebeurd? Dan maken de eierstokken nog wel de hormonen aan die de sluitspier beïnvloeden.
dat kan ook, als ik het mij goed herinner, is dit bij een van mijn honden jaren geleden zo gedaan....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door