Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door roosvrielink
#2980097
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goed hondentuig, wel  iemand goede tips.
Liefst vd  binnenkant een beetje zacht, dus niet die nylon dingen en goed schoon te maken aangezien mijn hond graag zwemt.

Alvast dank!
Gebruikersavatar
Door pluk
#2980111
Wij hebben een Hurtta pro tuig. Bevalt goed en is zacht van binnen, maar blijft wel lang vochtig.
hiervoor hadden we een tuigje van Tre Ponti, beviel ook goed en is makkelijker schoon te maken. Of ie goed zit is wel echt afhankelijk van de bouw van je hond. Kwestie van passen in de winkel dus.
Door Shanti en co
#2980113
Shanti heeft een Julius K-9 tuig, de IDC versie.
We hebben dat tuig nu een jaar of 3 denk ik en hij zit nog steeds erg goed, maar dat verschilt natuurlijk per hond.
Het meeste zand valt er gewoon weer af als het opdroogt dus hij blijft zonder vaak wassen best mooi schoon (en een beetje vuil zie je niet aangezien we camouflage kleur hebben  8) ).Toen hij toch wel erg vies begon te worden hebben we hem een keer in de wasmachine gedaan en dat werkte prima.
Het deel op de rug is zacht en de banden aan de voor en onderkant zijn breed waardoor het niet snijd.
Of hij snel droogt weet ik niet, Shanti zwemt namelijk niet. 

Dit is het tuig:
Afbeelding

En zo zit hij bij Shanti:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Tanna
#2980138
pluk schreef: Wij hebben een Hurtta pro tuig. Bevalt goed en is zacht van binnen, maar blijft wel lang vochtig.
hiervoor hadden we een tuigje van Tre Ponti, beviel ook goed en is makkelijker schoon te maken. Of ie goed zit is wel echt afhankelijk van de bouw van je hond. Kwestie van passen in de winkel dus.
Ik heb er ook een paar, maar ik vind ze juist heel snel droog!
Gebruikersavatar
Door doranto
#2980164
Wij hebben een perfect-fit harness. Is lekker zacht gevoerd, heel gemakkelijk uit en aan te doen en in losse onderdelen te bestellen, zodat je het helemaal op je eigen hond af kunt stemmen. Wij hebben gekozen voor een extra ring aan de voorzijde omdat de hond waar het voor bedoeld was onverwachts nogal eens kon trekken en ik ben niet zo sterk.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2980170
hier ook hurtta tuig perfect,ook met omdoen geen gehannes met pootjes erdoor wurmen,lekker zacht en vrij snel droog,ook handig dat handvat bovenop tenminste met grote honden,en de prijs is ook goed dus ik zeg hurtta :biggrin2:

ps maat chi is er niet,die zocht ik ook maar de kleinste maat was nog te groot
Gebruikersavatar
Door Sher
#2980173
Doranto schreef: Wij hebben een perfect-fit harness. Is lekker zacht gevoerd, heel gemakkelijk uit en aan te doen en in losse onderdelen te bestellen, zodat je het helemaal op je eigen hond af kunt stemmen. Wij hebben gekozen voor een extra ring aan de voorzijde omdat de hond waar het voor bedoeld was onverwachts nogal eens kon trekken en ik ben niet zo sterk.
Die heb ik ook voor Noortje. Nog nooit heb ik een tuig gehad dat zo perfect zat. Eigenlijk zit ik erover te denken om ook Tilly's hurtta tuig nu te vervangen. Het tuig van Noortje loopt namelijk veel mooier over de borst. Een Julius K-9 tuig had Tilly al, maar dat was veel te stug voor haar en ook dat loopt niet zo mooi in een Y-vorm over de borst en houdt ook de schouders niet vrij.
Nog een voordeel aan het perfect-fit harnass vind ik dat je het vast en los kunt klikken op de manier die bij je hond past.
Ik heb geen mooie foto van Noortje met haar tuig, maar hier kun je (bij een andere hond) zien hoe mooi het de schouders vrij laat.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sher op za 23 aug 2014, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hamada
#2980178
Hier bevallen de K9 tuigen erg goed, maar een hond die dit echt wil loopt er zo, achteruit, uit. Dus wel iets om rekening mee te houden 8)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2980185
Joep heeft aan zijn wieltjes sinds kort een Trixie tuigje en dat bevalt uitstekend. Ziet er zo uit:

Afbeelding
Door Tanna
#2980198
hamada schreef: Hier bevallen de K9 tuigen erg goed, maar een hond die dit echt wil loopt er zo, achteruit, uit. Dus wel iets om rekening mee te houden 8)
Als mijn hond op haar rug ging liggen om over de bal te rollen glipte er altijd een pootje uit het tuig, heel onhandig (of onpotig, eigenlijk ::))...........
Door *Marieke*
#2980217
Quincy heeft een wat zwakkere achterhand en daarbij vroeger schouder/nekklachte gehad, tot voor kort liep zij altijd aan een halsband en jet enige tuig wat ik had was een hurrta tuig zoals eerder vermeld. Vanwege wat stramheid ben ik met quincy bij bij een fysiotherapeut terecht gekomen en die adviseerde direct Quincy nooit meer aan een halsband te laten lopen, weer zat ze wat "vast" in nek en schouderklachten. Vanwege de schouder geen tuig ala hurtta met een band voor de borst langs omdat dat haar zou beperken in het uitstrekken van haar voorhand, maar een ander tuig. Via haar heb ik een fleece cross tuig van Karlie aangeschaft, in prijs super leuk (voor deze prijs koop ik twee tuigen van hurtta), en het bevalt zo goed, zit comfortabel en is ook makkelijk in gebruik!
Door keetje
#2980239
Luna heeft een Kebo tuig. Heeft ze geerfd van Keet die er 13 jaar mee gedaan heeft en Luna nu al weer 3 jaar. Onverwoestbaar, helemaal verstelbaar en bulproof. :)
Door Nadia
#2980263
K9 tuigen vind ik niks. Nog geen een hond gezien waarbij die goed zit en niet belemmerd bij de schouders.

Welk tuig fijn is hangt van je model hond af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door