Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Vena
#2979974
Wie heeft nog tips om onze hond van haar reversed sneezing af te helpen.
Vanwege ouderdom heeft ze hier erg veel last van en het is gewoon zielig hoe lang het soms duurt. De DA kan er ook niets aan doen.

Wat we tijdens een aanval doen: neus dichthouden, over de keel wrijven, over de neus wrijven, iets te eten geven, gaan wandelen. Deze dingen hebben in wisselende mate succes, maar soms ook helemaal niet.

Wie heeft de nog een goede tip voor ons?
Door miik
#2979982
Het heeft er voor een deel mee te maken dat het middenrif overprikkeld is.
Wat je doet is goed. Wat ook nog kan helpen is de hond op de achterpoten laten staan en de voorpoten omhoog.
Ik ga dan op mn hurken zitten en zet Mickey haar voorpoten bij mij op schoot.... jouw hond is iets groter- misschien als je op een stoel zit ? Daardoor zakken de buikorganen naar beneden en krijgt het middenrif wat meer ruimte/rust...
Maar zelfs dan gaat het niet altijd gelijk over.... :-\
Door keetje
#2979989
Ik lees mee. ;)

Dat half op schoot nemen helpt hier op het ogenblik ook niet, net weer een stevige aanval gehad, ze is er weer uit maar toch lijkt het steeds moeilijk te gaan en ze wordt er doodmoe van. :(
Door Vena
#2979999
miik schreef: Het heeft er voor een deel mee te maken dat het middenrif overprikkeld is.
Wat je doet is goed. Wat ook nog kan helpen is de hond op de achterpoten laten staan en de voorpoten omhoog.
Ik ga dan op mn hurken zitten en zet Mickey haar voorpoten bij mij op schoot.... jouw hond is iets groter- misschien als je op een stoel zit ? Daardoor zakken de buikorganen naar beneden en krijgt het middenrif wat meer ruimte/rust...
Maar zelfs dan gaat het niet altijd gelijk over.... :-\
Ik dacht ook dat het iets hik-achtigs was en wreef haar dan ook over de ribben. Maar volgens de dierenarts heeft het ermee te maken dat door de ouderdom het weefsel  verslapt en daarmee de ademhaling belemmerd.

Optillen is geen optie, ivm spondylose en zwakke achterhand, maar toch bedankt voor de tip!
#2980006
Kaine heeft dit ook heel vaak. Ik ga vaak bij hem zitten en wrijf over zijn neus. Verder praat ik rustig tegen hem waardoor hij ook rustiger gaat ademen.

Zo sneu om te zien  :(
Ik zal de andere tips ook eens proberen.
Door smulpaap
#2980029
Ik heb een oude Bulldog van bijna 13 . Zij krijgt er last van als ze ruwe dingen te eten krijgt , beloningen bv
Dat krijgt ze dus niet meer , dat gaat blijkbaar teveel irriteren
Hoe is het eetgedrag van jouw hond ? Als dat te snel naar binnen word geslurpt dan kan het ook nog weleens R.S op gaan leveren
Dat merk ik hier dus ook met de oude dame . Zij krijgt een enkele keer weleens gemalen en dan moet ik echt opletten dat ze niet teveel schrokt
Als je kvv voert is het misschien een idee om een hulpmiddel te gaan gebruiken zodat de boel niet te snel naar binnen gaat
Door Vena
#2980322
Bedankt voor alle reacties.

Eén neusgat dichthouden hebben we gisteren uitgeprobeerd, maar helpt bij ons helaas niet.

Bek opensperren had ik ook al eerder gedaan, maar vindt mevrouw zeer onprettig en helpt ook niet zo goed.

Toen ze jonger was kon ze zo'n aanval idd weleens van het schrokken krijgen, maar dan hielp een van de methoden binnen een halve minuut.
Nu krijgt ze de aanvallen op willekeurige momenten, ook tijdens haar slaap....dus ik kan dat niet echt voorkomen.

Ik heb haar vannacht tijdens een aanval toch maar rechtop getild en dat hielp goed, maar vanochtend bleef de aanval bij het rechtop tillen.

Het lijkt erop dat een deel van de oplossing in het verrassingseffect zit, maar met minimaal 5 aanvallen per dag zijn de verrassingen een beetje op.....

Overigens doet ze zelf ook haar best, je ziet haar een soort van puffen door haar bek, maar ze heeft t niet echt onder controle.

Iedereen sterkte met de reversed sneezers, ze gaan er gelukkig niet aan dood, maar t is echt sneu.
Door zwabber
#2981153
Mijn jonge hond heeft er ook last van.
op de hondentraining mag ze geen tuigje aan maar moet een halsband. Ik heb al een brede band gekocht en ze trekt eigenlijk niet aan de riem.
Na de les hoor ik haar en soms nog de volgende dag. De rest van de week niet.
nu is het vakantiestop geweest en heb ik haar niet gehoord.
Ze heeft het niet heel heftig en is met neus dichthouden makkelijk uit een aanval te krijgen.
Ik ga na de stop weer bij de hondenschool aankaarten dat ik echt een tuigje wil met training.
Zit jouw hond soms ook aan de halsband ?
Gebruikersavatar
Door Thea
#2981196
Zo door dit topic weet ik nu wat mijn kat heeft  :-\
Ze heeft het al een tijdje maar omdat het niet regelmatig is en ze er verder ook niet ziek van is dacht ik  dat het door idd snel eten bv kwam of als ze wakker werd gebeurde het wel eens.
Maar ik heb ook de oplossing denk ik gevonden.
Ik geef nu 3x daags 1 pilletje traumeel en nu heeft ze het alleen nog als ik het vergeten ben. Dus na een uur of 6 begint ze dan soms weer en dan geef ik weer een pilletje en is het over.
Daar ben ik vorige week mee begonnen nadat ze s'avonds heel veel last had.
Dus dacht ik geef je dat kijk of het helpt en idd na het pilletje hebben we de niet meer gehoord.  ;)
Door Vena
#3085812
Ik wil nog graag reageren, want onze hond is helemaal van haar reversed sneeze aanvallen af, dankzij de goede behandelingen van Tannetje. O.a. met chinese kruiden, acupunctuur (met laser) en osteopatische behandelingen aan hoofd en middenrif is Joni sinds de 3e behandeling helemaal vrij van reversed sneeze aanvallen. Ik vind het echt een wonder, want ze had er heel erg last van. We zijn Tannetje super dankbaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door