Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2979955
Ik wil niet de vuile was buiten gaan hangen maar we weten het even iet meer.
Schoonmoeder is 80 jaar, gezond op een paar kleine dingetjes na en goed ter been.
Tot een week of 4 geleden was ze vaak op pad met/ naar vriendinnen en leek er niks aan
de hand.
Een week of 4 geleden begonnen de paniekaanvallen, een paar keer per dag.
Van de huisarts wat kalmeringsmiddelen gekregen maar sindsdien belt ze zo goed als
elke dag met de eerste hulp (overdag gaat het redelijk, de aanvallen zijn vaak s'avonds)
Ze is ook al 2x opgehaald door de ambulance.
Ook is ze bijna dagelijks bij de huisarts geweest en steeds krijgt ze weer medicijnen mee, als je
hier wat van zegt tegen de huisarts wuift hij dit weg en zegt dat dat allemaal wel kan.
Wij worden nu dus door de eerste hulp (ze had weer gebeld) gebeld met de mededeling om naar
haar toe te gaan om haar te kalmeren.
We hebben ook aangegeven dat wij het ook niet meer weten en dat er iets moet gebeuren, het antwoord wat je dan
krijgt is, "maar het is wel je moeder hoor"
Ik zat zelf te denken aan een soort van dagbesteding in een verpleeghuis of zo..., maar hoe kom je daar terecht?
Daar heb je toch een verwijzing voor nodig van de huisarts?
We hebben ook al Humanitas gebeld maar deze hebben het erg druk en we zouden terug gebeld worden.
A.s. dinsdag heeft ze een afspraak met volgens mij een psycholoog, eens kijken of daar iets uitkomt.
Heeft iemand ideeën hoe we hier verder mee kunnen?
Laatst gewijzigd door Dreetje op vr 31 okt 2014, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dreetje
#2979979
cj schreef: Misschien de volgende keer meegaan naar de huisarts en daar afspraken maken voor psychologische begeleiding.
Sterkte!
Saskia
Manlief en schoonzus zijn al een aantal keer mee geweest naar de huisarts maar werden niet echt
serieus genomen.
A.s. dinsdag gaat ze naar de psycholoog.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2979984
Misschien is ze bang alleen thuis te zijn en vooral s'avonds ? Misschien hoor als dat kan een hond van jou tijdelijk even bij haar  :-\
Bij mijn topic van goede daad gedaan van dat omaatje ( 83) zie ik nu zo opknappen met der hondje
En voorheen dat ze nog niet dat hondje had ging bandit regelmatig naar haar toe hellemaal gelukkig
Ze is ook al van plan om samen met haar hondje op vakantie te gaan de boeken heeft ze al gehaald!
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze zich misschien zo alleen voelt en daarbij angst krijgt
Misschien is het een optie
Sterkte
Door Dreetje
#2979986
kiara schreef: Misschien is ze bang alleen thuis te zijn en vooral s'avonds ? Misschien hoor als dat kan een hond van jou tijdelijk even bij haar  :-\
Bij mijn topic van goede daad gedaan van dat omaatje ( 83) zie ik nu zo opknappen met der hondje
En voorheen dat ze nog niet dat hondje had ging bandit regelmatig naar haar toe hellemaal gelukkig
Ze is ook al van plan om samen met haar hondje op vakantie te gaan de boeken heeft ze al gehaald!
Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze zich misschien zo alleen voelt en daarbij angst krijgt
Misschien is het een optie
Sterkte
Ze geeft inderdaad zelf aan dat ze zich eenzaam voelt.
Ze durft nu nog maar amper de straat op, ik weet niet of een hond dan een optie is.
Het rare is dat ze al jaren alleen is en er eigenlijk niks in haar situatie is veranderd, dus waarom zou
die eenzaamheid zich nu uitten?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2979993
Dat kan ineens omslaan hoor was bij bandit zijn omaatje ook ( zo noem ik haar hoor)
Die heeft ook een aantal jaren geen hondje meer gehad en zo in eens kwam ze er mee bij mij, eerst of bandit bij haar mocht en toen dus ook of ik haar wilde helpen met zoeken naar een hondje
Vergelijk het een beetje met een kind klinkt lullig nu maar soms gebeurt dat als je oud word
Mijn zoontje van 10 is doodsbang s'avonds nu sinds een weekje slaapt de kleine chi bij hem en niks meer aan de hand !
Het brengt een stukje geborgenheid en veiligheid mee
En wat je ook niet moet uitvlakken hoe ouder zei word des te meer mensen/ vriendinnen zal zei om haar heen gaan verliezen , misschien speelt dat ook als angst mee
Wel heel zielig hoor
Denk er is over en heb het er is over met haar, weet niet of jij een hond heb waar ze heel gek mee is dan zou ik het zeker proberen
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2980023
Een huisdier kan inderdaad goed helpen tegen eenzaamheid. Dan kan ze daar als het ware hele gesprekken mee voeren ;-)
Hoeft niet een hond te zijn, kan ook ander huisdier zijn.

Misschien dat de paniek 's avonds toeslaat omdat alle winkels/artsen/wat dan ook gesloten zijn?
Door eelke
#2980038
Er zit vast een ouderen organisatie bij jullie, die verpleeghuizen hebben, dagbesteding etc, maar vaak ook een vorm van hulp aan huis, met gesprekken etc. Die zullen vast een patiënten service bureau hebben, daar kun je gewoon heen bellen en zij gaan dan met je kijken welke hulp het beste past.

Is er al bloed geprikt bij haar? Urine gecontroleerd?

En sorry maar ik geloof niet dat je dit met een diertje opgelost krijgt...
Door *Natasja*
#2980039
eelke schreef: Er zit vast een ouderen organisatie bij jullie, die verpleeghuizen hebben, dagbesteding etc, maar vaak ook een vorm van hulp aan huis, met gesprekken etc. Die zullen vast een patiënten service bureau hebben, daar kun je gewoon heen bellen en zij gaan dan met je kijken welke hulp het beste past.

Is er al bloed geprikt bij haar? Urine gecontroleerd?

En sorry maar ik geloof niet dat je dit met een diertje opgelost krijgt...
Ik moest ook meteen aan een blaasontsteking denken, is daar al op gecontroleerd?
#2980120
Ik zou een doorverwijzing naar een geriater aanvragen. En afhankelijk van de diagnose eventueel door een psychiater ingesteld worden op medicatie.

Wat ontzettend naar trouwens voor je schoonmoeder, en voor jullie  :-\  :-*.
Door Dreetje
#2980121
Het probleem is dat we nergens verder komen, de huisarts heeft bij Gods gratie een doorverwijzing
voor de psycholoog gegeven.
Manlief, schoonzus en schoonmoeder zijn nu weer naar het ziekenhuis.
M'n schoonzus is al heel de dag bij haar maar ze blijft in paniek.
Ook heeft m'n schoonmoeder regelmatig hoestbuien en dan denkt ze dat ze stikt.
Hiervoor is ze al bij de kno arts geweest maar daar kunnen ze ook niks vinden.
Maandag worden er foto's van de slokdarm gemaakt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door