Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2979888
De vraag is simpel;
Ken je vanuit je omgeving honden die succesvol behandelt zijn voor neusschimmel?

De honden van mijn vriendin heeft dit zeer waarschijnlijk. Volgende week gaan ze naar Utrecht voor verder onderzoek.

Op internet lees ik spook verhalen. Wie heeft het mee gemaakt en wil zn ervaring delen?
#2980112
Aspergillus schimmel? Via het staff-forum 'ken' ik een hond die dat had.
Zijn neus is 2 maal een uur lang gespoeld met een schimmeldodend middel (2 maal omdat na de eerste spoeling geen verbetering opgetreden was) Hond is behandelt in Wageningen/Wagenrenk
#2980157
Geen flauw idee. Denk ik wel.
Heb een linkje naar het topic?

Zie dat het forum uberhaubt niet toegankelijk is zonder ingelogd te zijn. Kun me het verhaal wellicht per pb toe sturen?
Laatst gewijzigd door Berna op za 23 aug 2014, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#3033893
Voor mensen met een normaal salaris het volgende,

wij kregen onze hond met 6 maanden een, een niet zo rooskleurig verleden en na enkele weken een loopneus en inmiddels een schimmel geconstateerd.

uiteraard naar de dierenarts en deze verwees ons naar de uithof in utrecht De plek waar je moet zijn, De plek waar ze het geld uit je zakken willen slaan!!

Ongetwijfeld werken daar zeer capabele en met dierenleed begane mensen......hier is mijn ervaring, intake uithof 113 Euro,
men controleerd hartslag e.d  (co assistentes) vervolgens komt er een arts en deze chect hun bevindingen..........ja meneer de Groot ook ik denk aan schimmel, ok denk ik dat was al geconstateerd door mijn DA.

De vriendelijke dame steld een behandel plan op, hou je vast.........

Eerst een verplichte CT scan.....675 Euro..........asspergillus behandeling 1375 Euro +  rekening houden met een tweede ook weer 1375 Euro, en hoe controleer je dat het geholpen heeft CT scan 675 Euro.........bent u verzekerd.......nou nee want toen dit zich openbaarde  zaten we nog in de proeftijd!!!

oh ja dan kan ik begrijpen als u het niet doet, wordt er dan gezegd........maar mevrouw ik wil alleen de schimmel behandeling..........
NEE dat kan niet, protocol is dat zonder CT scan er geen behandeling plaats vind!!

nou da's mooi kl*te want we waren al 400 Euro verder voordat we bij de uithof kwamen en met deze kosten al 2300 euro verder zouden zijn.......ALS met de eerste behandeling alles weg zou zijn!!.........een behoorlijk dilemma.

zonder dat er een alternatief geboden werd anders dan euthanasie zijn we naar huis gegaan en na kalm beraad bedacht dat deze kosten te exorbitant zijn .....een oud collega maakte mij attent op jullie site en tesamen hier op gezocht, Wagenrenk te wageningen onthoud dit, kwam naar voren afspraak gemaakt.....lang verhaal heel kort 375 Euro en onze bijter hoeft geen laatste spuitje schimmel weg!!!
Ik denk dat mijn gedachte over de uithof duidelijk is...waar vroeger ter lering van studenten diergeneeskunde  mensen hun dier brachten opdat deze geholpen kon worden moet men een bijna elitair gevulde beurs hebben of zwaar verzekerd zijn..

Ik vraag me alleen af dat als ik mijn huisdier ter beschikking stel van een faculteit waar studenten de gelegenheid krijgen van mijn dier te leren dat ik als ik alleen de eerste behandeling neem zonder verplichte ct scan in Wageningen 1000 Euro goedkoper uit ben!!!
Dit bevreemd mij ten zeerste........dus voor de mensen met een modale beurs , het loont om eens verder te kijken.

M.v.g.

Alex.
#3033929
Ik kan inmiddels melden dat de hond in kwestie weer helemaal beter is.
Bij Wagenrenk heeft men vast gesteld dat er geen schimmel was. Utrecht heeft een kweek gemaakt. Daar uit kwam een ontsteking. Met een stevige kuur is dit uit eindelijk effectief geweest.

Hij had alle symptomen van  neusschimmel. Maar gelukkig was het niet het geval
#3034106
Maar hoe kan er eerst 2 keer een schimmel geconstateerd zijn en de derde keer niet meer?

Aspergillosis (veroorzaakt door Aspergillus0 komt erg vaak voor bij papegaaien trouwens. En ik heb nooit gehoord dat daar zulke exorbitant hoge bedragen aan uitgegeven worden daarvoor.
#3315573
Bij onze hond was een neus schimmel vast gesteld. Behandeling bij de 2e lijn was niet te betalen.
We zijn bij een dierenarts in Duitsland terecht gekomen, emlicheim.
Michael oppel. Hij heeft een entstof laten maken van de neus schimmel. 5 x enten , en na 8 weken was de snot neus zo goed als weg. De hond is weer de oude en wij zijn dol gelukkig
#3315675
alex schreef:Voor mensen met een normaal salaris het volgende,

wij kregen onze hond met 6 maanden een, een niet zo rooskleurig verleden en na enkele weken een loopneus en inmiddels een schimmel geconstateerd.

uiteraard naar de dierenarts en deze verwees ons naar de uithof in utrecht De plek waar je moet zijn, De plek waar ze het geld uit je zakken willen slaan!!

Ongetwijfeld werken daar zeer capabele en met dierenleed begane mensen......hier is mijn ervaring, intake uithof 113 Euro,
men controleerd hartslag e.d  (co assistentes) vervolgens komt er een arts en deze chect hun bevindingen..........ja meneer de Groot ook ik denk aan schimmel, ok denk ik dat was al geconstateerd door mijn DA.

De vriendelijke dame steld een behandel plan op, hou je vast.........

Eerst een verplichte CT scan.....675 Euro..........asspergillus behandeling 1375 Euro +  rekening houden met een tweede ook weer 1375 Euro, en hoe controleer je dat het geholpen heeft CT scan 675 Euro.........bent u verzekerd.......nou nee want toen dit zich openbaarde  zaten we nog in de proeftijd!!!

oh ja dan kan ik begrijpen als u het niet doet, wordt er dan gezegd........maar mevrouw ik wil alleen de schimmel behandeling..........
NEE dat kan niet, protocol is dat zonder CT scan er geen behandeling plaats vind!!

nou da's mooi kl*te want we waren al 400 Euro verder voordat we bij de uithof kwamen en met deze kosten al 2300 euro verder zouden zijn.......ALS met de eerste behandeling alles weg zou zijn!!.........een behoorlijk dilemma.

zonder dat er een alternatief geboden werd anders dan euthanasie zijn we naar huis gegaan en na kalm beraad bedacht dat deze kosten te exorbitant zijn .....een oud collega maakte mij attent op jullie site en tesamen hier op gezocht, Wagenrenk te wageningen onthoud dit, kwam naar voren afspraak gemaakt.....lang verhaal heel kort 375 Euro en onze bijter hoeft geen laatste spuitje schimmel weg!!!
Ik denk dat mijn gedachte over de uithof duidelijk is...waar vroeger ter lering van studenten diergeneeskunde  mensen hun dier brachten opdat deze geholpen kon worden moet men een bijna elitair gevulde beurs hebben of zwaar verzekerd zijn..

Ik vraag me alleen af dat als ik mijn huisdier ter beschikking stel van een faculteit waar studenten de gelegenheid krijgen van mijn dier te leren dat ik als ik alleen de eerste behandeling neem zonder verplichte ct scan in Wageningen 1000 Euro goedkoper uit ben!!!
Dit bevreemd mij ten zeerste........dus voor de mensen met een modale beurs , het loont om eens verder te kijken.

M.v.g.

Alex.
Ik heb die ervaring bij de Wagenrenk. Ze zullen best kundig zijn maar zijn ook vreselijk duur met alles wat ze doen. Dus het is niet alleen Utrecht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door