Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2979535
Lizzy is inmiddels 4 maanden en het is tijd voor training.. Ze heeft uiteraard puppencursus gehad, maar daarna was er geen les ivm zomervakantie.. Waar ze is gestart , kan ik eigenlijk niet meer terecht.. Zij training op 2 avonden per week en dat zijn nu net de avonden waarop ik niet kan én ik heb geen zin in al dat theorie gedoe.. Lizzy is inmiddels mijn 4e hond .. als ik de theorie nou nog niet ken..

In mijn omgeving zit niet zo gek veel.. 1 hondenschool die met de clicker werkt en dat wil ik niet.. past niet bij mij iig..

Ik zoek eigenlijke en actieve manier van training die ook voor mij leuk is.. Ik ben niet zo van de jacht.. oefenen met dummy of koud wild vind ik op zich wel leuk maar met echte levende beesten ben ik niet zo weg van.. Maar de filosofie van de jachttraining spreekt me wel aan.. ook de oefeningen die je daar doet spreken me aan (ben wezen kijken bij jachthondentraining).

Welke niet jachttraining moet ik dan aan denken ?  Ik dacht zelf nu eerst aan een basiscurus waarin de basis (duh) aan bod komt.. dus zit lig af naast volg en daarna bijv. iets met een apporteer cursus..

Wie heeft er ervaring met hondenscholen in mijn regio (Flevoland, Friesland).. Ik zat bij Alpha in Creil maar die valt dus af door de avonden én het feit dat je ook nog eens een hele theorie toestand krijgt met vragenuurtje waar ik geen zin in heb..
Door Roosjes3
#2979548
Ik ken geen enkele jachttraining waarbij er met levend wild gewerkt wordt... Ik volg op verschillende plekken training en dat is allemaal met dummies of koud wild. Het is bij de jacht met de hond juist NIET de bedoeling dat er achter levend wild aan gejaagd wordt.
Dus als ik jou was zou ik gewoon lekker inschrijven bij een jachthonden training :).
Door Esther Q
#2979552
Ik had vroeger privé les jachttraining. Of soms met een heel klein clubje, 3 mensen bv. Dan kun je voor een deel zelf bepalen wat je wilt trainen. Is mij erg goed bevallen.
Door Cindy de Wolf
#2979558
Misschien is de apporteersport dan wat voor jullie. Op de site van de www.fhn.nl kan je daar meer info over vinden en waar dat eventueel in jouw buurt gegeven wordt.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2979582
apporteren lijkt me idd erg leuk.. Lizzy is erg slim en heeft een goede neus.. Dat speuren lijkt me ook wel wat..
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2979584
Esther Q schreef: Ik had vroeger privé les jachttraining. Of soms met een heel klein clubje, 3 mensen bv. Dan kun je voor een deel zelf bepalen wat je wilt trainen. Is mij erg goed bevallen.
dat heb ik ook het liefst hoor.. want dan heb je min of meer het zelfde doel.. Ik had bij Yara een groep waar een verschrikkelijke irritante lab pup bij zat.. Beest blafte de hele tijd, baas werd nog zenuwachtiger, beestje was niet te houden waardoor de halve les opging aan die pup.. tja.. daar kom ik niet voor.. Ik wil ook geen trucjes leren.. totaal oninteressant voor mijn lab.. Lizzy snuffelt zowat het asfalt van de weg als ze iets ruikt (bijv. een dode muis).. en vind hem dan ook.. kortom.. ze wil wel.. en daarmee wil ik aan de gang.. En daarbij uiteraard de gehoorzaamheid.. Ik vind het prettig als ze altijd komt (nou ja.. voorzover altijd kan dan ), ik wil dat ze niet trekt (doet ze nog niet) ik wil dat ze bij me in de buurt loopt en wacht als ik dat vraag..
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2979585
vanhaut schreef: apporteren lijkt me idd erg leuk.. Lizzy is erg slim en heeft een goede neus.. Dat speuren lijkt me ook wel wat..
Praktijkspeuren kan je in het Rijsterbos of Havelte doen bij Nella Mastenbroek van Speurtraining Friesland. Wij spreken op zomeravonden ook vaak af bij St Nicoloaasga.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2979627
Dan ga ii daar eens kijken .. Is dat ook voor beginners ? Of doe ik eerst een goede gehoorzaamheid en dan dit ?
Door Lexus-me
#2979654
Speuren bij Nella kan altijd. Je krijgt eerst een proefles en dan kun je kijken of je verder wil... (het is echt leuk!!)

www.speurtrainingfriesland.nl  kun je meer info vinden
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2979677
Praktijkspeuren staat helemaal los van gehoorzaamheid. Je gaat dan juist je hond zelf leren werken. Maar daar naast kun je prima nog dingen met gehoorzaamheid of apel doen, dat is geen probleem.

Praktijkspeuren is echt heel leuk en Nella is ook echt heel leuk, dus dat maakt het super leuk  :biggrin2:
Door Ruisje
#2979712
Je kunt ook eens kijken naar breitensport of combisport in de buurt. Dat is een erg leuke sport voor zowel hond als baas en combineert gehoorzaamheid met een soort behendigheid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door