Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2978786
Ik heb de tarwe eruit gegooid, en ben zo koolhydraatarm mogelijk aan het brood bakken enz aan het expirimenteren.
Nu betaal ik voor 500 gram amandelmeel 10.95 :o, maar goed, om te starten moet je wat.
Nu heb ik al vaak gelezen dat de amandelmeel in duitsland iets van 1.30 per pond of kg is.
Dat is natuurlijk wel boeiend om even in te slaan.

En wat doet de kokosmeel en kokosbloemsuiker in dld qua prijs?
wat kosten de rauwe noten?
Ik ben 30 augustus in Enschede, en voor ik op de afspraak moet zijn, willen we even de grens overwippen.

Edit, kunnen we ook nog ergens goedkoper benzine tanken in die regio in dld?
#2978802
Nou dat is wel heel goedkoop.... Ik betaal tussen de 1,59 en 1,99 voor 200 gram. Ik zou het in Gronau proberen. Weet niet of de Lidl het alweer heeft, anders Edeka of K&K?

Edit: ja tanken ook in Gronau b.v. de Jet. Kokosmeel weet ik niet, heb ik daar nog nooit gezien. En kokosbloesemsuiker nog nooit opgelet. Ik zou zeker de DM Drogerie aan de Ochtruperstrasse proberen.
#2978846
Wij rijden inmiddels alweer een jaar benzine en dat blijft ook voorlopig zo.
Ok gronau gaan we dan ons op orienteren.
Dank jullie wel.
Ik heb geen zin om naast de pompoenpitten, zonnebloempitten en kikkererwten ook nog eens amandelen te moeten malen.
Dat trek ik fysiek niet.
#2978874
sella schreef: Wij rijden inmiddels alweer een jaar benzine en dat blijft ook voorlopig zo.
Ok gronau gaan we dan ons op orienteren.
Dank jullie wel.
Ik heb geen zin om naast de pompoenpitten, zonnebloempitten en kikkererwten ook nog eens amandelen te moeten malen.
Dat trek ik fysiek niet.
Kan toch in de keukenmachine?  Ook de andere pitten enzo ;)
T was maar een idee :)
#2978880
sella schreef: Wij rijden inmiddels alweer een jaar benzine en dat blijft ook voorlopig zo.
Ok gronau gaan we dan ons op orienteren.
Dank jullie wel.
Ik heb geen zin om naast de pompoenpitten, zonnebloempitten en kikkererwten ook nog eens amandelen te moeten malen.
Dat trek ik fysiek niet.
Kikkererwtenmeel koop ik bij de toko. 2,50 per kg (besan).
#2978946
Nadia schreef: Kan toch in de keukenmachine?  Ook de andere pitten enzo ;)
T was maar een idee :)
Neh dat trekt hij niet zo goed. Ben voor 1 brood een uur of 2  potje dicht, potje weer open zien te krijgen bezig.
Niet echt een succes qua schouder. Die is nu zwaar gezwollen.
gula djawa heb ik en men zei dat het niet hetzelfde is, en ik wordt er een beetje onzeker van wat is nu wel en wat is nu niet waar :-\

@pauline, de turk hier was out of stock en nu wilden we echt wel eens een broodje ipv soep en vlees en groente.
#2979336
lianneke schreef: Mijn vriendin brengt wel eens zakjes amandelmeel mee uit dld, 100 gram, 95 cent. Bij een grote super.
Marktkauf heeft dit ook, maar dat is geen blank amandelmeel. Ik heb bij de Lidl vorig jaar een enorme voorraad blank amandelmeel gekocht, 200 gram voor 1,59.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door