Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#2978860
..... in de maak!

Vandaag naar de orthopedisch schoenmaker geweest, de gipskoffer voor de nieuwe mal stond al klaar.

Afbeelding
eerst een laag plastic rondom je sok!

Afbeelding
Dan gips om het pootje

Afbeelding
Mijn rechtervoet moest in stand gebracht worden, daar kan ik nl. niet met de hak op de grond komen, die moet dus in positie gedrukt worden totdat het gips hard is..  ::)

Afbeelding

Afbeelding
Als alles droog is (snelgips) wordt het gips afgesneden met een scherp mesje.. brrrr gelukkig een touwtje er achter om te kijken waar ie snijden moet  :biggrin2: :-[ :biggrin2:

Afbeelding

Afbeelding
steeds verder naar beneden

Afbeelding
Totdat ie 2 mooie gipsvoetjes heeft

Die gipsvoetjes zijn precies mijn voetafdruk nu, deze worden volgegoten en moeten harden, dan kan ik volgende week al passen van het binnenmateriaal van mijn nieuwe schoenen. Daarna moet de schoen er omheen gemaakt worden! :)
Dit keer echt op maat dus :)

Zat er nog wel mee, dat ik nu 3 jaar op dezelfde schoenen moet lopen (omdat mijn huidige na 2 weken wandelen al veel te groot waren), maar daar wordt ook aan gewerkt, moet alle oude schoenen klaarzetten, die willen ze vast nog zien

Over een paar maandjes krijg ik dus mooie nieuwe passende schoentjes. Je moet er wat voor over hebben  :biggrin2:
Door Mowgli
#2978862
Interessant om te zien hoe dat gaat!
Mijn oma had ook altijd op maat gemaakte schoenen. Dit, omdat zij als kind polio had en hierdoor haar voeten helemaal vergroeid waren.

Ik ben benieuwd hoe je schoenen eruit zullen zien. Wel foto's plaatsen als je ze kunt ophalen hoor!
Door charmed
#2978865
Normaal doen ze dit maar eenmaal in je leven, maar omdat ik al die tijd al zwaar was en nu niet meer, moeten ze het nog een keertje doen, echt uniek dus ;)

Ik heb een verlamming gekregen door zuurstofgebrek, heb ook beide voeten vergroeid inmiddels. Rechts erger omdat die dus verlamd is. Kan alleen maar op de tenen lopen, mijn been is dus te kort, mijn hak kan ook niet aan de grond komen, dan val ik achterover (lekker handig ook soms, als je met het gewicht op je hak of rechter been terecht komt, dan lig je ook echt om :) )

Ja hoor, zal ze laten zien. het word een combinatie van die ik nu aan heb, en van mooi suede in een kleurtje :)
Mowgli schreef: Interessant om te zien hoe dat gaat!
Mijn oma had ook altijd op maat gemaakte schoenen. Dit, omdat zij als kind polio had en hierdoor haar voeten helemaal vergroeid waren.

Ik ben benieuwd hoe je schoenen eruit zullen zien. Wel foto's plaatsen als je ze kunt ophalen hoor!
Door Mowgli
#2978867
charmed schreef: Ik heb een verlamming gekregen door zuurstofgebrek, heb ook beide voeten vergroeid inmiddels. Rechts erger omdat die dus verlamd is. Kan alleen maar op de tenen lopen, mijn been is dus te kort, mijn hak kan ook niet aan de grond komen, dan val ik achterover (lekker handig ook soms, als je met het gewicht op je hak of rechter been terecht komt, dan lig je ook echt om :) )
Mijn oma kon inderdaad ook alleen nog op haar tenen lopen...
Gebruikersavatar
Door Hope
#2979029
charmed schreef: Normaal doen ze dit maar eenmaal in je leven, maar omdat ik al die tijd al zwaar was en nu niet meer, moeten ze het nog een keertje doen, echt uniek dus ;)

Ik heb een verlamming gekregen door zuurstofgebrek, heb ook beide voeten vergroeid inmiddels. Rechts erger omdat die dus verlamd is. Kan alleen maar op de tenen lopen, mijn been is dus te kort, mijn hak kan ook niet aan de grond komen, dan val ik achterover (lekker handig ook soms, als je met het gewicht op je hak of rechter been terecht komt, dan lig je ook echt om :) )

Ja hoor, zal ze laten zien. het word een combinatie van die ik nu aan heb, en van mooi suede in een kleurtje :)
Goh, wat bijzonder!
Mijn vriend heeft zuurstofgebrek gehad bij zijn geboorte en loopt ook op zijn tenen. Zijn hakken raken de grond nauwelijks, en dan ook alleen nog maar aan de buitenkant. Ik moet echt om de paar maanden nieuwe hakken onder zijn schoenen laten zetten.
Misschien voor hem ook eens een verwijzing naar een goede podotherapeut vragen  :-\
Door charmed
#2979035
Bij mij is het mijn achillespees die te kort is, die hebben ze wel verlengd, maar schijnbaar konden ze hem niet lang genoeg krijgen? (geen idee) Ik moest toen ik jong was al heel veel steun in de schoenen krijgen (met een jaar of 16) omdat alle tenen aan het vergroeien waren en heb ook van die halve ballen onder de wreef van mijn voet omdat alles dreigt door te zakken, wat dus enorm veel pijn doet. Omdat dus de aanpassing in de schoen toendertijd te groot was, moest ik dus zowel schoen als zool aangepast hebben. Mijn rechtevoorvoet zet ik altijd naar binnen, bij mij slijten de voorkanten altijd heel erg. Ik heb de verwijzing gekregen via de orthopeed, omdat ik dus steeds slechter ging lopen.

Ben er maar wat te blij mee. Het duurt jaren voordat ze de schoen echt perfect hebben, zodat je geen pijn meer hebt, maar dan heb je ook wat. Kan nu met een gerust hart uren wandelen, voorheen deed elke stap pijn.
Hope schreef: Goh, wat bijzonder!
Mijn vriend heeft zuurstofgebrek gehad bij zijn geboorte en loopt ook op zijn tenen. Zijn hakken raken de grond nauwelijks, en dan ook alleen nog maar aan de buitenkant. Ik moet echt om de paar maanden nieuwe hakken onder zijn schoenen laten zetten.
Misschien voor hem ook eens een verwijzing naar een goede podotherapeut vragen  :-\
Door charmed
#2979039
Dank je! Ik krijg over 3 maanden ongeveer dit paar waar we nu voor aangemeten hebben. Volgende week hebben ze de binnenschoen al klaar, dus alles gaat nu in versneld tempo omdat mijn schoenen nu al te groot zijn. De binnenschoen is gewoon van plastic, dat wordt allemaal verstevigd. Mijn rechterschoen mag maximaal 1 kilo wegen (en dat weegt ie ook) links is niet zo zwaar omdat daar niet zo'n massieve binnenkant in moet, links wordt wel verstevigd bij mijn enkels, maar rechts is gewoon een gipsschoen (zo hard en stevig) als ik dus een been breek kunnen ze me adviseren de schoenen aan te houden in bed, bij wijze van spreken LOL

de schoenmaker gaat zich hard maken voor nog een extra passend paar, anders zou ik 3 jaar op deze moeten lopen :/

Ik zal blij zijn als het water niet meer aan de bovenkant bij mijn schoenen in loopt tijdens een stortbui  :biggrin2: en dat ik niet het gevoel steeds heb weg te glijden in mijn schoenen
dinky89 schreef: Wat leuk dat je het proces van het opmeten zo hebt vastgelegd :)
Hopelijk loop je dan straks sinds lange tijd weer op echt goed passende schoenen ;)
Door charmed
#2979044
Zou dat er dan standaard bij horen? geen idee eigenlijk, bij mij is de achillespees niet lang genoeg, die is wel verlengd, maar nog steeds niet lang genoeg. Daarbij heb ik ook een spitsvoet (die zorgt denk ik voor de stand)

Ik weet dat ik toen in een spastisch centrum liep voor onderzoek. Ik heb tot mijn 16de meegedaan aan een onderzoek voor kinderen met een spastische verlamming, omdat ze er toen nog niets van wisten. Elke week een team van 50 artsen om me heen, die eerst gingen discussiëren wat ze nu weer wilden zien. Moest van alles doen, spelletjes (vooral evenwicht) en alles werd vastgelegd op film.
Mowgli schreef: Mijn oma kon inderdaad ook alleen nog op haar tenen lopen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door