Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2972725
Ik was vanmorgen op de koffie bij mijn schoonzusje, zat ze doodleuk te vertellen dat haar pup flink diarree gehad had, ja, zei ze, wat denk je, was het garia.
Ik moest even op mijn tong bijten, en vroeg: bedoel je giardia?
Ja dus :o

Waar ik alleen niet zo blij mee ben is dat het volgens haar genoeg was geweest haar pup vijf dagen bij andere honden weg te houden. Helaas was de besmetting nog niet over en moest hij opnieuw behandeld met medicijnen waar zwangere vrouwen niet aan mogen zitten.

Alléén... Onze honden hebben dus wel degelijk (speel)contact gehad in die periode (baal echt als een stekker dat ze dat niet gemeld heeft) en ik ben nb 37 weken zwanger.

Ik wil niet direct in de stress schieten (moeilijk hoor met alle hormonen :-[) maar welk risico lopen wij?
De ontlasting van Yeye is normaal, maar daar ik het ook dagelijks opruim (natuurlijk wel met zakje) en haar eten geef en haar bakken schoonmaak en zelf wel zachte ontlasting heb (nu ligt beeb ook flink te maken een paar uur per dag ;D), vraag ik me af in hoeverre ik me zorgen moet maken...

Ik heb geen idee wanneer de pup van mijn schoonzus nu precies behandeld is, ze riep iets over tien dagen geleden, maar zag dat ik niet geamuseerd was op zijn zachts gezegd en dus zal een leugentje ook niet persé gelaten zijn, helaas....
#2972774
Giardia is overal. Vervelende darmtoerist >:(

Maar ik snap je bezorgdheid hoor! Alleen, niks aan te doen en bovendien, bij jou in de straat kan er ook wel iemand wonen wiens hond ontzettende giardia heeft. Waar ze elke dag mee spelen. Wiens uitwerpselen bij jou voor de deur liggen en waar jouw hond regelmatig doorheen stapt.

* Welke dieren zijn vatbaar voor Giardia?
Vaak verlopen Giardia infecties zonder symptomen maar scheiden ze wel periodiek besmettelijke cysten uit. Bij honden met minder weerstand komt het wél tot ziekteverschijnselen. Vooral honden uit een asiel of pension kunnen gemakkelijk met Giardia besmet raken. Ook jonge honden en honden met een verminderde weerstand, bijv. door ziekte of stress, kunnen diarree door Giardia oplopen.

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij hoor. Zit daar bij mijn hond bij vrienden, en passant verteld ie even dat zijn hond giardia heeft. Ook een pup. Gekregen van de pup van weer zijn buurman ::). In eerste instantie vloog ik bijna uit de bocht daar. Maar in 2de instantie dacht ik "tja, en die twee pups schijten hier de hele straat onder, baasjes ruimen dat vanaf meet af aan al niet op, dus naaaah, dat ze nu lekker gespeeld hebben is jammer dan....". En mijn hond heeft er geen giardia van gekregen.

Wat je uit voorzorg zou kunnen doen is jouw hond preventief probiotica geven. Zorgen dat de weerstand goed in orde is en blijft.
#2972783
Dank, voel me weer wat geruster. Ach, zit er nu ook bovenop natuurlijk dus bij de minste verschijnselen weet ik iig waar ik aan moet denken.
En idd, helaas ruimt de complete buurt hier ongeveer niets op dus wie weet waar ze allemaal mee in aanraking komt.

Hormonen weer gesust :)
#2978991
Dat klopt natuurlik, maar hier ruimt men überhaupt niets op lijkt wel.
Zéér irritant want hondlief weigert in de stront van een ander te gaan zitten ..
Dus soms is het lang zoeken naar een plekje.

Afgelopen weekend had ze even één dunne lading, maar dat was omdat we weekend weg waren en ze even brok op had i v m gebrek aan koelruimte. Verder niets geks gezien.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door