Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

verse vis.beter dan vis oil

olie
Geen stemmen
0%
vers
9
100%
Door Exect
#2978089
:D
Vraag.
ik geef vanaf  15  Aug ,, elke dag 1 0ns verse zalm. vile      ::)      daarvoor 15 Aug gaf ik 1 keer vis in meer grammen . per keer.
Mijn vraag is. elke dag verse vis in klein hoeveelheid is toch beter dan elke dag visolie toe te voegen..
geef alleen aan olie KOKOS  verder geen supplementen of olieen  :)

Dank
grt Henk te Thailand
Door Esther Q
#2978176
Het hangt er erg vanaf welke olie en welke vis je voert. De ene olie is de andere niet en de ene vis de andere vis niet. Wij voerden voorheen bv gekweekte zalm en nu wilde zalm, echt een wereld van verschil. Maar als je alleen naar de omega 3 kijkt en daarvoor de vis of olie voert dan maakt het niet veel uit welke van de twee je voert, zolang de hond die omega 3 maar binnen krijgt.
Door Exect
#2978182
hallo
dank voor u reactie.

over de zalm weet ik niet wild of .. koop het in Thailand waar ik woon bij de macro ingevroren.. ..
. .. merken van visolie .. ???? ..
Gebruikersavatar
Door pike
#2978591
[
Exect schreef: :D
Vraag.
ik geef vanaf  15  Aug ,, elke dag 1 0ns verse zalm. vile      ::)      daarvoor 15 Aug gaf ik 1 keer vis in meer grammen . per keer.
Mijn vraag is. elke dag verse vis in klein hoeveelheid is toch beter dan elke dag visolie toe te voegen..
geef alleen aan olie KOKOS  verder geen supplementen of olieen  :)

Dank
grt Henk te Thailand
Elke dag vis geven wordt afgeraden vanwege de vele verontreinigingen die er in zitten. Een gezuiverde visolie heeft dan toch de voorkeur.
Esther Q schreef: Het hangt er erg vanaf welke olie en welke vis je voert. De ene olie is de andere niet en de ene vis de andere vis niet. Wij voerden voorheen bv gekweekte zalm en nu wilde zalm, echt een wereld van verschil. Maar als je alleen naar de omega 3 kijkt en daarvoor de vis of olie voert dan maakt het niet veel uit welke van de twee je voert, zolang de hond die omega 3 maar binnen krijgt.
Ik vraag me dat dus af. Gekweekte zalm is heel wat vetter dan wilde zalm. Je zou dan toch om dezelfde hoeveelheid omega3 binnen te krijgen veel meer van wilde zalm moeten eten dan van de gekweekte?
Door Esther Q
#2978658
pike schreef:
Ik vraag me dat dus af. Gekweekte zalm is heel wat vetter dan wilde zalm. Je zou dan toch om dezelfde hoeveelheid omega3 binnen te krijgen veel meer van wilde zalm moeten eten dan van de gekweekte?
Ik vergeleek in de zin die je quote vis met olie, niet de ene vis met de andere vis, maar het klinkt wel logisch wat je zegt. Zal zeker verschil in voedingswaarde zitten tussen de ene en de andere vissoort.
Door Exect
#2978672
Elke dag vis geven wordt afgeraden vanwege de vele verontreinigingen die er in zitten. Een gezuiverde visolie heeft dan toch de voorkeur.


Sorry.. :)
Ik ken in Thailand verschillende eigenaren welk hun honden alleen maar ..=+ wat kip alles er van en rijst geven..en veel vis.. en eerlijk die honden zien er top uit.. ..
Maar ik geef maar een kleinbeetje zalm meer niet.. ,, ik ben niet zo op olie. hou van vers...
Gebruikersavatar
Door pike
#2978832
Exect schreef: Elke dag vis geven wordt afgeraden vanwege de vele verontreinigingen die er in zitten. Een gezuiverde visolie heeft dan toch de voorkeur.


Sorry.. :)
Ik ken in Thailand verschillende eigenaren welk hun honden alleen maar ..=+ wat kip alles er van en rijst geven..en veel vis.. en eerlijk die honden zien er top uit.. ..
Maar ik geef maar een kleinbeetje zalm meer niet.. ,, ik ben niet zo op olie. hou van vers...
Tja, ik ken mensen die hun hond elke dag brok geven. Die zien er ook top uit. Van buiten althans.
Natuurlijk, ik ben ook van vers, maar ik ga beslist niet elke dag vis geven. Er zit me teveel troep  in,  zelf eet ik ook niet elke dag vis.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2978972
pike schreef: Tja, ik ken mensen die hun hond elke dag brok geven. Die zien er ook top uit. Van buiten althans.
Natuurlijk, ik ben ook van vers, maar ik ga beslist niet elke dag vis geven. Er zit me teveel troep  in,  zelf eet ik ook niet elke dag vis.
Wat is het verschil tussen de weekportie in 1 keer geven, of in 7 stukjes verdelen en elke dag een beetje?

Ik zie geen probleem om elke dag een beetje vis te geven, mits je de aanbevolen % niet overschrijd. Of het helemaal vergelijkbaar is met visolie, dat denk ik niet. Visolie is veel geconcentreerder qua omega 3 dan echte vis. Maar als je een gewone gezonde hond hebt, dan is dat geen probleem, dan zit er in de vis voldoende omega 3.
Door Exect
#2978975
Kaela schreef: Wat is het verschil tussen de weekportie in 1 keer geven, of in 7 stukjes verdelen en elke dag een beetje?

Ik zie geen probleem om elke dag een beetje vis te geven, mits je de aanbevolen % niet overschrijd. Of het helemaal vergelijkbaar is met visolie, dat denk ik niet. Visolie is veel geconcentreerder qua omega 3 dan echte vis. Maar als je een gewone gezonde hond hebt, dan is dat geen probleem, dan zit er in de vis voldoende omega 3.

Ik geef het ook .. omdat de pup.. want daar praat ik over een vis dag niet veroberd.. en zo gaat het geweldig . hij sorry zij krijgt alles wat ze nodig heeft.. ,, ik heb destijds een keer een topic geopend met honden welk aan de kust wonen en niet anders dan rijst met vis zelfs ook gebakken vis krijgen (eten ) niets anders krijgen ze.. van de verkopers van vis.  ik heb daar nog nooit slechte honden gezien dan de honden in het binnen land welk wel erg slecht er uit zagen..  IN THAILAND..  grt en dank voor de reactie,s
Door Esther Q
#2979216
Onze honden eten momenteel alleen wilde zalm en mineralen en vitaminen. Ze zijn in topvorm. Ik denk dat ons ras van oudsher voornamelijk vis kreeg, walvis vooral vermoed ik. Neemt niet weg dat ik liever afwisseling heb. Of dat echt beter is, of dat ik dat alleen maar denk omdat ik dat zo geleerd heb, dat weet ik niet. Maar kon ik kiezen, zou ik zoveel mogelijk afwisselen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2979244
Kaela schreef: Wat is het verschil tussen de weekportie in 1 keer geven, of in 7 stukjes verdelen en elke dag een beetje?

Ik zie geen probleem om elke dag een beetje vis te geven, mits je de aanbevolen % niet overschrijd. Of het helemaal vergelijkbaar is met visolie, dat denk ik niet. Visolie is veel geconcentreerder qua omega 3 dan echte vis. Maar als je een gewone gezonde hond hebt, dan is dat geen probleem, dan zit er in de vis voldoende omega 3.
Hmm nee, quantitatief zie ik daar geen verschil in. Maar is had het niet zo begrepen eerlijk gezegd.
Maar of er in de wekelijkse visportie voldoende zit  (ook voor een gezonde hond) dat weet ik nog zo net niet. Onze koeien, schapen, geiten en andere gekweekte dieren bevatten amper omega3, in tegenstelling tot wilde dieren. Dus als je hond geen wild eet denk ik dat hij met een visportie niet voldoende binnen krijgt.
Ik heb er wel eens iets over gelezen, wat de Inuit aan hun honden gaven. Dat was geen vis en ook geen walvis. Dat was vooral blubber, de huid met onderliggende vetlaag van de zeehonden die ze vingen. En daarnaast aten ze ook de ontlasting van de mensen. Dit stuk wat ik ooit gelezen heb had betrekking op een volk in Noord-Amerika. En als ze de kans kregen dan gingen ze er vandoor op berenjacht  :-X
Door Esther Q
#2979410
@pike, ik denk idd dat dat klopt. Het was nogal een leven, met heel weinig en erg eenzijdig voedsel, ook voor de mensen zelf natuurlijk. Gevolg is dat die honden ingesteld zijn op voedingsarme voeding. En dat variatie wellicht minder belangrijk is. Bij paarden zie je dat bv bij ijslanders die leven op ijsland van weinig ruwvoer dat lager in voedingswaarde is dan grasland in NL. In NL moet je daardoor erg oppassen dat je ze niet overvoert.
Gebruikersavatar
Door pike
#2979721
Ja, dat soort pony's krijgt hier vaak te rijk eten inderdaad. Wat ik over de honden gelezen heb heeft natuurlijk maar betrekking op een beperkte groep mensen in een beperkt deeltje van de wereld. ik weet niet hoe het gemiddeld over de gehele noordelijke bevolking was. Ik heb hier wel begrepen dat  husky's en aanverwante rassen uit het hoge noorden gebaat zijn bij rauw voer, dat is niet voor niets natuurlijk. Zij hebben in de geschiedenis het langst natuurlijk voedsel te eten gekregen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door