Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door evds
#2978864
Sinds kort heb ik weer een jong paard!  En dat wilde ik toch even met jullie delen.


Luna CDLXXV
Een 2,5 jarige PRE merrie

Afbeelding

nog een beetje onwennig en in conditie afgenomen na de lange reis van zuid Spanje naar Nederland

en hier onder als 1,5 jarige

Afbeelding

Luna gaat lekker opgroeien en ik ga haar klassiek opleiden en later misschien  wat working equitation met haar doen :-)


Heerlijk om weer een eigen jong paard te hebben :-)

Meer info over luna kan je vinden op haar blog http://wp.perkamentplein.nl
Gebruikersavatar
Door Hope
#2978868
WAUW!

Wat een beauty! Heerlijk, een jong paard! Ik vind alles leuk aan jonge paarden, behalve het leren sturen en remmen  :biggrin2:
Veel geluk ermee!

Wat jammer van zijn staart trouwens. Of zeg ik nu iets heel geks?
Door evds
#2978875
In Spanje worden de staart en manen van de jonge veulens  en fokmerries afgeschoren. Traditie... en omdat ze dan niet zo gemakkelijk verstrikt raken in de prikkels e.d. omdat deze paarden opgroeien in de bergen en op de vlaktes.

Luna is ongeveer een jaar geleden geschoren, vandaar nog dat korte staartje :-)

Ik ga niet meer scheren en laat staart en manen groeien. Voor de keuring (volgend jaar) vlecht ik de manen in "op z'n spaans" en de staart ook.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2978878
evds schreef: In Spanje worden de staart en manen van de jonge veulens  en fokmerries afgeschoren. Traditie... en omdat ze dan niet zo gemakkelijk verstrikt raken in de prikkels e.d. omdat deze paarden opgroeien in de bergen en op de vlaktes.

Luna is ongeveer een jaar geleden geschoren, vandaar nog dat korte staartje :-)

Ik ga niet meer scheren en laat staart en manen groeien. Voor de keuring (volgend jaar) vlecht ik de manen in "op z'n spaans" en de staart ook.

Aaaaah zo! Ja klinkt wel logisch. Echt een leuk paard!
Door evds
#2978879
Nadia schreef: Wat een knap ding!! (Geloof dat de foto's verkeerd om staan?? Van 2,5 jaar staat onderop :)??)
De eerste foto is van een week geleden net nadat ik haar hier heb en de tweede foto is genomen in Spanje toen ze 1,5 was.

Wel een verschil in uittraling he, Luna moet echt bijkomen van alles maar dat gaat zeker lukken.
Door evds
#2978891
C@rine schreef: Whauw! Heel veel plezier met haar!
Daarom hebben we je waarschijnlijk gemist  ;)
Ja en nee.

Ik heb een paar tropen jaren (hopelijk) achter de rug...  Maar de hondjes en schaapjes zijn er ook nog hoor :-)
Door evds
#2978900
- Judith - schreef: Wat een leuk paard!  :) Gaat ze nog schimmelen, of blijft ze bruin?
Ze blijft bruin of zoals de Spanjaarden zeggen Castania.  Ze kan wat lichter of donderder worden maar zeker geen schimmel.
Door Nadia
#2978916
evds schreef: De eerste foto is van een week geleden net nadat ik haar hier heb en de tweede foto is genomen in Spanje toen ze 1,5 was.

Wel een verschil in uittraling he, Luna moet echt bijkomen van alles maar dat gaat zeker lukken.
Nou echt wel! Nu speelt de zon en de draf natuurlijk ook mee. Maar had haar echt jonger geschat op de 'Nederlandse' foto :)
Maar dat komt helemaal goed :)

Houd je ons wel up tot date?
Door kakocavi
#2978921
Wat een schitterend paard! Ik ben lang met paarden bezig geweest, maar heb er geen geld en tijd meer voor. Maar door zulke foto's gaat het toch wel weer kriebelen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door