Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door keetje
#2978722
Vanmorgen heb ik, stom stom, stom, nadat Luna gegeten had een gebakken hamburger opgevreten die ik nog in de koelkast had liggen en die ik op de grond liet vallen, ze is wat betreft eten zo snel als de wind. Ze heeft hem waarschijnlijk in 1 keer helemaal opgeslokt en toen begon de narigheid. Ze is daarna een kwartier aan het overgegeven geweest waarbij alles eruit kwam, haar ochtendeten en de hamburger. Nu is ze de hele dag een beetje aan het snuiven en heeft ook al 2 keer last gehad van reverse sneezing. Ze bleef ook zitten in haar mand ipv liggen. Nu ligt ze wel in haar bench, te wachten op eten. :biggrin2:
Wat is nu wijsheid, vanavond maar geen eten geven, maar ze heeft haar ochtendeten er ook al uitgegooid. Of gewoon eten geven?
Door renate1985
#2978728
Ik zou eerst een beetje geven en als dat goed gaat een uur of half uur later de rest van de maaltijd.
Waarschijnlijk is de hamburger niet lekker gevallen.
Beterschap voor haar!
Gebruikersavatar
Door pluk
#2978734
Ik zou gewoon eten geven.
Hamburger was gebakken, dus zal vettig zijn geweest en niet lekker zijn gevallen. Wij zijn dan een paar uur misselijk, maar een hond gooit het er gewoon uit.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2978737
Kennelijk vond haar maag dit onverteerbaar spul wat er weer uit moest :biggrin2: Ik zie geen reden om niet te voeren eerlijk gezegd, zeker als je zelf al aan haar ziet dat ze op eten wacht. Over het algemeen voelen ze het zelf prima aan of ze beter wel/niet kunnen eten ;)
Door keetje
#2978738
Ok, bedankt voor jullie antwoorden, ik ben, zeker wat Luna betreft, een erg onzekere muts. :biggrin2:
Ik geef eerst de helft en over een uur de andere helft. Als het (weer) niet goed valt komt er maar de helft uit. ;)

Wat ik zo vreemd vindt is dat ze wat slomer is als ik van haar gewend ben en ze blijft eigenlijk steeds zitten. Behalve straks in haar bench dan.
Door Lizzy
#2978750
Weet je zeker dat dit van de hamburger komt? Is het geen toeval, heeft ze ernaast niet iets anders (virusje ofzo)?
Door keetje
#2978796
Nou, het is erin gebleven maar toch is ze rustiger.

Lizzy, dat moet haast wel. Ze slokte dat ding op en de ellende begon, daarvoor was ze nog heppiedepeppie en daarna slomig.

Ik wacht het maar even af en zie wat ze morgenochtend doet.

"t was trouwens wel een biologische hamburger dus niet helemaal slecht.  :biggrin2:
Door keetje
#2979055
Hoewel Luna vanmorgen goed gegeten heeft blijft er iets niet normaal, ze is extreem rustig en maakt geluiden alsof haar neus verstopt zit. Ook als ze eet. Gisteren avond zag ik dat haar voorpoten vochtig waren en toen ik dat met een keukenpapiertje schoonmaakte bleek het roze te zijn. Geen idee waar dat vandaan kwam. Ze zit ook meer dan dat ze ligt. Ik kan er mijn vinger niet op leggen maar ze is gewoon anders.
Eerst dacht ik, ik wacht nog even een dag maar toch,..vanmiddag om 15.40 even naar de DA.
Door Lil
#2979076
Slim! Ik vond het ook al vreemd niet lekker van een hamburger. Hier gebeurd dat niet lekker zijn van eten alleen maar als er ook een onderliggend virus of iets anders aan de hand is. Dus dat ze zeg maar een beetje niet lekker zijn en daarnaast iets eten dat ze niet gewend zijn.

Succes bij de dierenarts.
Door keetje
#2979158
Nou we zijn terug.
Ze heeft dus gewoon een longontsteking. Vanmiddag 39,6 temp. net 40.5.
Medicijnen mee en 2 foto's van haar longen gemaakt, dat gaat de rest van de maand water en brood worden. Dure hamburger geweest. :biggrin2:
Toch maar goed dat ik gegaan ben, het voelde niet goed aan, de situatie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door