Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2978519
Ik dacht dat ik hier pasgeleden iets gelezen had over gebruik van diatomeeënaarde (Diamol) tegen vlooien, luizen, mijt, teken etc., dat je het in de vacht kunt wrijven en kunt uitstrooien over slaapplaatsen om die beestjes uit te moorden/te verjagen. Nu kan ik dat topic nergens meer vinden; heeft iemand ervaring met dat spul? Niet alleen preventief, maar ook bij een echte vlooienbesmetting bijvoorbeeld? Kortom, werkt het echt?
#2978686
Als het zo'n uitdrogend goedje is kan ik me iets voorstellen bij extra jeuk...

Het schijnt dus ook effectief te zijn tegen wormen, maar 1 ding begrijp ik dan niet: overal lees ik dat het spul zijn werking verliest (tegen ongedierte als vlooien/luizen/mieren/slakken etc) als het vochtig wordt. Maar hoe kan het dan darmparasieten doodmaken? Als er ergens een vochtige omgeving heerst... :o Als dat berust op een schurende werking omdat de deeltjes zo scherp zijn en daardoor het exoskelet beschadigt a la, maar waarom dan geen schade aan interne organen?

Ik vind het maar een raar mechanisme...
#2978715
Hier zorgde het idd ook voor extra jeuk, de vacht ging er van kapot en het hielp ook niet tegen de vlooien (niet dat ze er veel had, maar ook na gebruik hiervan vond ik af en toe 1 vlo). Tegen vlooien zou ik het dus absoluut niet aanraden. Inwendig heb ik het niet gebruikt.
#2978813
Annemarie Rijnveld schreef: Als de zoekfunctie gebruikt, bijvoorbeeld met de woorden diatom of diatome of wormen of iets derglijks dan kom je al een heel einc.

Ik gebruik het als ontwormingskuur en heb het ingezet bij een Giardia infestatie....bij de katten, ex zwervers, buitenlevend, strooi ik het op het kussen, en leg er een handdoek bovenop.
Hoe gebruikte je het tegen Giardia ? Welke hoeveelheden en hoe lang ?
#2978819
Elvira schreef: Hoe gebruikte je het tegen Giardia ? Welke hoeveelheden en hoe lang ?
poeder gewoon vermengd door het eten, dosis weet ik niet meer, maar dat kan je terugvinden in een topic. Ik heb contact gehad met ene Vicky van Wolf Creek Ranch destijds, en ik geloof dat ik op haar aanraden de aangegeven hoeveelheid heb verdubbeld, maar dat weet ik niet meer precies.

In ieder geval, de kuur in geval van Giardia is 90 dagen. Bij bepaalde wormen is het 60 dagen en bij andere parassieten zou 30 dagen kuur voldoende kunnen zijn.

Ik heb 90 aangehouden, en Yuma was al na 3 weken geheel Giardia vrij.

Voor uitgebreide informatie verwijs ik je naar de site van Wolf Creek Ranch.com. (Engels)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door