Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2978549
Zo jammer.... Dacht ik een lekkere BARF maaltijd te hebben gemaakt en wil hij er niet zoveel van weten. Hij heeft alleen zijn penslapje opgegeten en de rest, paardenspiervlees, konijnen karkas en zijn groente prutje laat hij liggen... Hoe kan ik hem stimuleren om het wel te eten. Hij heeft al vaker kippennekken, reeënribben en een fazantenkarkas gehad. Alleen het laatste was niet echt een succes maar de ribben en de nekken gingen er altijd zonder problemen in

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2978554
Vanavond of vanmiddag (volgende maaltijd iig) opnieuw aanbieden. Niks erbij, je eet dit of je eet niet.  :) En anders na 5 minuten weghalen en morgen herkansen.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2978555
Lastige is dat we vanavond training hebben en om het dan daarna nog te geven... Lijkt me ook niet echt verstandig. Dan vanmiddag optijd maar proberen denk ik.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2978561
Flamingo schreef: Lastige is dat we vanavond training hebben en om het dan daarna nog te geven... Lijkt me ook niet echt verstandig. Dan vanmiddag optijd maar proberen denk ik.
Kan prima hoor!
Hier eet Nelson gerust nog om 23.00 als we training hebben gehad.
Door Martine-Tom
#2978572
Flamingo schreef: Lastige is dat we vanavond training hebben en om het dan daarna nog te geven... Lijkt me ook niet echt verstandig. Dan vanmiddag optijd maar proberen denk ik.
Dat zou ik al helemaal niet doen, zo vlak voor lichamelijk inspanning.
Dan of erna of gewoon een dagje vasten...overleeft ie ook wel  ;)
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2978573
Hope schreef: Kan prima hoor!
Hier eet Nelson gerust nog om 23.00 als we training hebben gehad.
Wij gaan meestal om 10 uur naar bed:), wekker gaat om half 6 namelijk i.v.m. werk van mijn vriend. Maar we zijn om 8 uur thuis van training dus als ik het tegen half 9/9 uur uur aanbied is zijn maag al ruim een uur tot rust gekomen en heeft hij nog tijd zat om te eten voor wij naar bed gaan
Door Barbaravh
#2978578
Je kan het inderdaad proberen om meerdere keren aan te bieden. Maar ik heb al gemerkt dat er honden zijn die echt wel iets niet lusten.
Mijn flatcoat at als pup alles, maar nu is hij heel kieskeurig geworden. Paarden- en hertenvlees lust hij niet meer, evenals konijnkarkas. Het gaat er echt niet in. Hij loopt ook erg slank waardoor ik hem niet wil laten vasten. Dus geef ik hem dingen waarvan ik zeker weet dat hij het gaat opeten. Kip, parelhoen, kalkoen, rund, zijn smaken die de meeste honden wel eten.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2978579
Ik wil juist andere dingen doordat rund, kip en lam al in grote hoeveelheden in mijn kvv zitten en hij dat dus al genoeg binnen krijgt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2978709
Flamingo schreef: Ik wil juist andere dingen doordat rund, kip en lam al in grote hoeveelheden in mijn kvv zitten en hij dat dus al genoeg binnen krijgt.
Groot gelijk!
Ik zou ook gewoon even volhouden met eten wat de pot schaft. En anders mengen met wat kvv?
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2978762
Want hoelang kan ik het nog aanbieden? alleen morgen nog of overmorgen ook nog? Gaat tussendoor natuurlijk weer de koelkast in
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2978765
Barf is ook leren eten. Hij moet er aan wennen dat zijn eten een andere vorm heeft en dat hij er op moet kauwen.

Lust hij konijnkvv wel?

Ik zou ook gewoon volhouden. Neerzetten, 10 minuutjes wachten, volgende keer weer vriend. Als je het weer in de koelkast zet, kun je het zeker 2 dagen aanbieden. Verder niets geven (tenzij je echt op training bent, maar thuis niet) en alleen dit aanbieden. Meestal snappen ze het dan zomaar.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2978777
Flamingo schreef: Want hoelang kan ik het nog aanbieden? alleen morgen nog of overmorgen ook nog? Gaat tussendoor natuurlijk weer de koelkast in
Ja hoor, kan best. In principe kunnen honden het veel langer nog eten dan wij mensen wenselijk vinden ;)
Door Esther Q
#2978789
Dat kun je prima wat daagjes blijven aanbieden. En lukt het dan nog niet, kun je over een tijdje dat soort ingrediënten in kleine beetjes en stukjes mengen met wat hij wel lukt, kijken of het dan gaat aanslaan.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2979051
Helaas nog geen succes... Had het eerst in kleine stukjes geknipt (1 karkas in 4e verdeeld) en gisterenavond kreeg ik wel een beetje hoop, aangezien hij er wel wat van uit zijn bak pakte, maar helaas deed hij er verder niets mee:'(. Dus maar met een lege maag naar bed voor hem. Nu net weer aangeboden en het nog veel kleiner geknipt (hap klare brokken) en begon er nu wel wat op te kauwen, maar liet het vrij snel weer uit zijn bek vallen helaas... Dus denk dat ik de konijnenkarkassen maar weg moet geven en van de week maar eens kijk wat hij met de eendennekken doet. Hij moet wel honger hebben aangezien ik zijn maag hoor knorren.
Door Barbaravh
#2979054
Flamingo schreef: Ik wil juist andere dingen doordat rund, kip en lam al in grote hoeveelheden in mijn kvv zitten en hij dat dus al genoeg binnen krijgt.
Als je al kvv geeft, geef je inderdaad beter vleessoorten die niet in je kvv zitten. Mijn reu lust heel wat dingen niet, maar er zijn nog vele soorten die hij wel eet naast rund, kop en lam. Zal wat uitzoeken zijn wat hij lust.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door