Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TessaThomas
#2978516
Tessa is vorig jaar getiterd en hoeft voorlopig niet geënt te worden. Tay heeft alleen zijn puppyentingen gehad en moet dus dit jaar, eigenlijk deze maand, geënt worden. Nu moet hij voor de training ook een kennelhoest enting  :-\ en omdat we naar het buitenland gaan een rabiës enting. Kan dat allemaal tegelijk of is het een absolute no go? Ik vind het nogal wat, eerlijk gezegd.  :-[
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2978538
TessaThomas schreef: Hij moet verplicht geënt worden ivm trainingen, shows en examens. Titeren accepteren ze niet.
Das jammer!

Wanneer ga je naar het buitenland met hem?

Ik zou de entingen zoveel mogelijk verspreiden.
Door TessaThomas
#2978540
MarijeEnBoomer schreef: Das jammer!

Wanneer ga je naar het buitenland met hem?

Ik zou de entingen zoveel mogelijk verspreiden.
Erg jammer, ik ben al blij dat ze tegenwoordig wel de 3 jaar geldigheidsduur accepteren. Buitenland ligt er aan wanneer hij geënt wordt, ik heb het al een paar keer uitgesteld, omdat ik hem niet wilde inenten vlak voor of na narcose. Maar hoe lang zou jij er minimaal tussen willen hebben?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2978556
Minimaal een half jaar. :-[ Mijn da was sneller dan ik had verwacht en zette alle entingen in 1 keer toen Flow nog een klein Flowtje was. Daar heeft ze een behoorlijke slinger van gehad en dat gebeurt me nooit meer.

Zowiezo ent ik nu niet meer, ze heeft alles gehad wat ze nodig heeft en kan er voorlopig tegenaan. We gaan wel titeren. Rabies is ook hier noodzaak, omdat we naar het buitenland gaan, maar tussen enten en rabies wil ik minstens een half jaar hebben om het lichaam te laten herstellen.
Door Lil
#2978558
Een van mijn da's vind dat er minimaal 3-4 weken dient te zitten tussen de ene en de andere enting. Dat is dus minimaal.

Ik heb afgelopen maand voor het eerst besloten om zowel een coctail als een rabiës tegelijkertijd te laten zetten, omdat ik gewoon een extreem moeilijke hond heb en liever 1 prik, weinig stress dan iedere keer opnieuw prikken. Op wat diarree na, weinig last van gehad. 1 grote maar: deze hond kreeg pas voor de 2e keer in zijn hele leven (een jaar of 3) een enting. Als pup etc. niet geënt, pas vorig jaar toen hij opgevangen werd. Heel ander verhaal dus dan honden die vaker geënt zijn. Indien het in pension met hem goed gaat, dan vrees ik dat volgend jaar weer geënt moet worden  :-\ :'(
Indien dat niet nodig is, alleen titeren.
Door Anne in Zweden
#2978629
Bij gebrek aan kennis hebben mijn honden vroegah altijd alle entingen in één keer gehad; geen da in geen enkel land heeft ooit gezegd dat dat niet goed was, en wij wisten niet beter. Mijn honden hebben er ook nooit last van gehad, anders had ik misschien wel 1 en 1 leren optellen. Maar hoewel dus het geen probleem hoeft te zijn, zou ik er vandaag de dag ook niet meer voor opteren alles in één keer te laten zetten. (En dan moet ik goed opletten bij de da, want toen ik in juni tegen hem zei: "De kat heeft een rabiësenting nodig, en dan kom ik over een paar weken terug voor de rest," zei hij: "O, maar ik heb alles al in één keer gedaan hoor!" >:( Overigens had de kat er ook geen last van. Zoek dan een andere da, zou je zeggen, maar de andere da's hier in de omgeving waar ik ben geweest zijn minstens zo triggerhappy als deze, en het jonge ding waar ik de laatste keren ben geweest heeft nog minder verstand van zaken dan ik. ("Ongelofelijk, al twee jaar niet meer ontwormd en toch geen wormen!" ::)))
Door TessaThomas
#2978635
Daarom vraag ik het liever hier na, dan dat ik bij de DA binnenloop en dan ineens alles tegelijk geënt krijg, omdat die vindt dat dat wel kan. Ik ga ook naar een nieuwe DA, ben nog zoekende naar een DA die me bevalt. Tay heeft nogal een trauma na zijn ogen, dus ze moeten niet bang zijn, maar ook niet truttig. Gewoon beetpakken, enten en daarna mogen ze gaan tutten, anders krijg je hem nooit meer geënt.
Door Lizzy
#2978637
TessaThomas schreef: Tessa is vorig jaar getiterd en hoeft voorlopig niet geënt te worden. Tay heeft alleen zijn puppyentingen gehad en moet dus dit jaar, eigenlijk deze maand, geënt worden. Nu moet hij voor de training ook een kennelhoest enting  :-\ en omdat we naar het buitenland gaan een rabiës enting. Kan dat allemaal tegelijk of is het een absolute no go? Ik vind het nogal wat, eerlijk gezegd.  :-[
Als ik het goed begrijp, moet hij dus gevaccineerd worden tegen Parvo, Hondenziekte, HCC, Lepto, Kennelhoest en Rabies?

Allemachtig :-X

Dit is afzonderlijk van elkaar zelfs niet te doen joh!

Overigens zit Parvo/Hondenziekte/HCC in 1 enting, de zogenaamde DHP.
Door TessaThomas
#2978639
Dan snap je mijn probleem meteen Lizzy. Ik wil helemaal geen kennelhoest enting, maar die wordt verplicht. En aangezien de meeste DA's alles er in prikken voordat je er erg in hebt, wil ik eerst even wat advies, zodat ik het meteen kan vertellen wat ik wel wil en wat niet.
Door Hanny
#2978670
Hier wordt wel de hele mikmak behalve kennelhoest in één keer geënt.
Waarschijnlijk horen wij bij de geluksvogels, want nog nooit ergens last van gehad.
We laten wel enten op een rustige dag en ook de volgende dagen geen spannende dingen,
maar echt nog geen diarree, of wat dan ook.
Als ik zou twijfelen, dan zocht ik naar andere oplossingen, zeker weten.
We wonen naast Duitsland en als we de grens over gaan, dan moeten ze allemaal geënt zijn.
Omdat er hier echt nog nooit problemen zijn geweest na de enting, lieten we dus puppekind ook gewoon enten en dan komt alles tegelijk.
Er komt hier geen pup meer, maar zo wel, dan liet ik toch alles tegelijk enten.
Wat zou erger zijn, steeds een beetje een aanslag op het lijf, of in één keer een flinke.
Ik weet het niet.

Hanny
Door Lizzy
#2978676
Hanny schreef: Hier wordt wel de hele mikmak behalve kennelhoest in één keer geënt.
Waarschijnlijk horen wij bij de geluksvogels, want nog nooit ergens last van gehad.
We laten wel enten op een rustige dag en ook de volgende dagen geen spannende dingen,
maar echt nog geen diarree, of wat dan ook.
Als ik zou twijfelen, dan zocht ik naar andere oplossingen, zeker weten.
We wonen naast Duitsland en als we de grens over gaan, dan moeten ze allemaal geënt zijn.
Omdat er hier echt nog nooit problemen zijn geweest na de enting, lieten we dus puppekind ook gewoon enten en dan komt alles tegelijk.
Er komt hier geen pup meer, maar zo wel, dan liet ik toch alles tegelijk enten.
Wat zou erger zijn, steeds een beetje een aanslag op het lijf, of in één keer een flinke.
Ik weet het niet.

Hanny
Misschien moet je wat kennis nemen van mensen die het weten, een Dr. R. Schulz, dan weet je het antwoord.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 20 aug 2014, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door