Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mama sanneke
#29768
Onze Luka, poedel van 8 maand is bij ons in juli gekomen met diarée.
We moesten zijn droogvoeding overschakelen op Royal Canin voor pups, had nog af en toe diaréé en heb verschillende keren moeten ontwormen.
Had de laatste tijd nog 7 keer ontlasting per dag.
Op het hondenforum adviseerde men om op diepvriesvoer over te schakelen.
Heb ik gedaan en sindsdien is het nog max 3 keer per dag.
Nu word ik langs alle kanten overspoeld met "goedbedoelde" raad dat ik het niet meer weet.
Sommige adviseren me blikvoeding met oud brood, sommige dieprvriesvoer gemengd met droogvoer.
Mag je niet gewoon diepvriesvoer geven elke dag ?
Luka weegt 6kg800 en is 8 maand oud.
Meestal raakt hij zijn ochtendeten niet aan.
Pas na 10 u wil hij beginnen eten.
Op de folder stond dat ik hem voor zijn leeftijd iets meer dan 400 gr mocht geven per dag.
Ik heb de indruk dat dit teveel is voor Luka.
En volgens de folder moet hij op volwassen leeftijd maar de helft van de voeding (400 : 2).
Is dat niet wat weinig voor een volwassen hond.
Al die tegenstrijdige info heeft me zo aan het twijfelen gebracht.
Wat vinden jullie ?
Door SemBo
#29772
[quote="mama sanneke"]
Mag je niet gewoon diepvriesvoer geven elke dag ?
[/quote]

Ligt eraan wat je geeft. Is het een complete voeding? Welk merk koop je?

Als je bv. Carnibest geeft, is dat voldoende, je hoeft er niets meer aan toe te voegen.

Bij een pup mag je uitgaan van +/- 50gr per kg lichaamsgewicht. Dat is in jouw geval dus 340 gram per dag. Kan iets meer of minder zijn maar dat is afhankelijk van de conditie (is hij dik of dun?) van je hondje.

Wanneer je uitgaat van de voeding voor een volwassen hond, houd je ongeveer 20 á 30 gram per kg lichaamsgewicht aan. Tja, en wanneer is je hond volwassen? Pfff....daar mag iemand anders antwoord op geven. Succes, welkom hier en veel leesplezier hier !!
Door mama sanneke
#30027
Luka eet Duck, diepvriesvoeding (Belgie)
Uitmuntend compleet
Lam en rijst compleet
Pens compleet.

Hij is aan de magere kant.
Geef hem nu per dag 3 plakken dat is ongeveer
300 gr.
Heeft deze ochtend weer niks gegeten en 's avonds gaat het wel lekker binnen.
Sanneke
Laatst gewijzigd door mama sanneke op do 11 dec 2003, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#30063
[quote="mama sanneke"]
Luka eet Duck, diepvriesvoeding (Belgie)
Uitmuntend compleet
Lam en rijst compleet
Pens compleet.

Hij is aan de magere kant.
Geef hem nu per dag 3 plakken dat is ongeveer
300 gr.
Heeft deze ochtend weer niks gegeten en 's avonds gaat het wel lekker binnen.
Sanneke
[/quote]

Sanneke,

Het is logisch dat he hond wat aan de magere kant is!
Voor een hond van bijna 7 kilo mag je rustig 350 tot 400 gram aanhouden vooral omdat Luka wat aan de magere kant is!
Mijn ervaring met Duck is dat ze er NOG MEER van nodig hebben omdat Duck relatief veel graan bevat wat niet aanzet. (of er wel spiervlees in zit heb ik trouwens ook mijn twijfels).

Er zijn honden die 's-morgens minder graag eten..geen probleem maar je moet natuurlijk wel de hoeveelheid per dag verdelen over de andere maaltijden!!
Indien Luka 3x per dag eet kun je het beste 3x 150 gram geven. Eventueel terugbrengen naar 2x 225 gram per dag.

Tevens is het mogelijk om wat extra toe te voegen aan het voer, geen enkel probleem. Rayw eitje, wat Biogarde, lepel honing, paar makreelfilets etc. etc. Ook overgebleven groenten mogen er rustig doorheen.

Ben zelf niet zo kapot van Duck maar soms is het moeilijk om aan ander voer te komen. Zo ken ik diverse honden die per dag 1500 gram Duck aten om op gewicht te blijven maar aan 700 gram Carnibest voldoende hebben!!
Door qyan
#30115
[quote="Paul_Barte"]
[quote="mama sanneke"]
Luka eet Duck, diepvriesvoeding (Belgie)
Uitmuntend compleet
Lam en rijst compleet
Pens compleet.

Hij is aan de magere kant.
Geef hem nu per dag 3 plakken dat is ongeveer
300 gr.
Heeft deze ochtend weer niks gegeten en 's avonds gaat het wel lekker binnen.
Sanneke
[/quote]

Sanneke,

Het is logisch dat he hond wat aan de magere kant is!
Voor een hond van bijna 7 kilo mag je rustig 350 tot 400 gram aanhouden vooral omdat Luka wat aan de magere kant is!
Mijn ervaring met Duck is dat ze er NOG MEER van nodig hebben omdat Duck relatief veel graan bevat wat niet aanzet. (of er wel spiervlees in zit heb ik trouwens ook mijn twijfels).

Er zijn honden die 's-morgens minder graag eten..geen probleem maar je moet natuurlijk wel de hoeveelheid per dag verdelen over de andere maaltijden!!
Indien Luka 3x per dag eet kun je het beste 3x 150 gram geven. Eventueel terugbrengen naar 2x 225 gram per dag.

Tevens is het mogelijk om wat extra toe te voegen aan het voer, geen enkel probleem. Rayw eitje, wat Biogarde, lepel honing, paar makreelfilets etc. etc. Ook overgebleven groenten mogen er rustig doorheen.

Ben zelf niet zo kapot van Duck maar soms is het moeilijk om aan ander voer te komen. Zo ken ik diverse honden die per dag 1500 gram Duck aten om op gewicht te blijven maar aan 700 gram Carnibest voldoende hebben!!



[/quote]

paul, ik ben sanneke wel niet, maar ken het probleem, maar........luca krijgt die 400 gr niet op! ze gaf eerst 400 gram, maar dat at luca niet, kreeg het niet op. daarom is ze minder gaan geven.
Door qyan
#30126
[quote="Paul_Barte"]
Dus voeding geven waar 'meer' in zit...de hoeveelheid blijft dan hetzelfde alleen zet het meer aan ;)
[/quote]

als ze dat kan krijgen! sanneke woont in belgie, weet alleen niet waar in belgie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door