Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2977568
Kaine is vanmorgen gecastreerd en vanmiddag om drie uur hebben we hem weer opgehaald.
Hij heeft al 2 hele grote plassen gedaan maar steeds als hij gelegen heeft en gaat lopen lekt hij druppels urine.
Als we dan naar buiten gaan met hem hoeft hij niet te plassen.

Zal dit een nawerking zijn van de narcose?
Met onze andere honden hebben wij dit "probleem" nooit gehad namelijk.
Laatst gewijzigd door renate1985 op vr 05 sep 2014, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2977615
Ja hoor dat is normaal, reactie op de narcose en piel doet nog wat raar voelen na de ingreep en kan ook als ze nog niet helder zijn extra lekken geven.
Ze trekken ook wel hun piemel helemaal terug en gaan dan plassen. Ziet er heel stom uit dat gedruppel aan de voorkant.
Beterschap voor het ventje :-*
Door renate1985
#2977710
Dank jullie!
Het lekken is ondertussen een stukje minder.
Als hij buiten staat te plassen loopt hij op een gegeven moment weg terwijl hij nog aan het plassen is. Hij heeft dus inderdaad nog geen controle over zijn blaas.

Hij is nu goed wakker en alert. Hij mocht van de da alles doen behalve in de modder liggen, hij mag zelfs zwemmen.
Zwemmen laten we hem de eerste 10 dagen niet doen vanwege de wond.

Ze hebben onderhuids gehecht en een lapje huid eroverheen getrokken en vastgelijmd. Je ziet er dus helemaal niks van.
De lijm zou los gaan laten met een paar dagen maar dan was de wond al ver aan het genezen.

Vanavond slapen we bij de heren want met thuiskomst moesten ze beide even afreageren. Kaine was nog slaperig en chago en basco vond het vreemd ruiken. Kleine schermutseling tussen de heren die we meteen opbraken.

Straks nemen we ze mee voor een kleine ronde in het bos.
Eten ging al goed bij kaine. De kap vind hij maar niks maar ja hij mag niet aan de wond komen.

We hebben hem wel zelf uit zijn hokje mogen halen want zonder baasjes erbij is hij toch niet al te vriendelijk  :-[
Gelukkig had ik ze al gewaarschuwd dat het een rottweiler is en dat waak en verdedegingshonden blijven. We wisten dus niet hoe hij zonder ons op vreemde zou reageren wanneer hij zo duf is. Ze hadden wel zijn hokje afgeschermd met een handdoek omdat ik dat had gevraagd. Hij reageerd heel sterk op andere honden en zou anders niet echt rust hebben en de rest ook niet.

De komende 10 dagen blijven de mannen wel gescheiden van elkaar omdat basco anders de wond gaat verzorgen wat natuurlijk ook niet mag.
Door sella
#2977881
Waarom geen medical petshirt? Dat heeft Diego gehad en Buffel na castratie. vindt ik veel prettiger dan een kap voor de wankele mannen.
als hij er echt niet afblijft zou de kap later nog dienst kunnen doen, maar ik kies eigenlijk altijd voor een medical petshirt.
Door Lil
#2977969
Gebeurd hier na narcose bij bijna alle dieren. Ik geloof dat alleen Cayley dat niet had.
Maar Boris dus ook na trekken van kies en zo. De da assistente wilde hem 'wassen' voordat hij mee mocht en toen heb ik gezegd dat het vriendelijk is, maar dat ik dat beter zelf kon doen.
Bij narcose kunnen ze alles laten lopen (als je pech hebt ook ontlasting, maar dat komt veel minder vaak voor dan urine).
Door renate1985
#2977986
We hebben een compfy cone dus een zachte kap die niet snijd en meebuigd als hij gaat liggen. Alleen zonder toezicht krijgt hij een kap op en als we erbij zijn mag hij zonder kap.

Het urine lekken is helemaal over.
Gisteren een wandeling in het bos gemaakt en hij heeft genoten! We hebben de wandeling ingekort naar 1,5uur maar als het aan kaine lag bleef hij langer.
Vanacht heeft hij apart van basco geslapen om te voorkomen dat basco aan de wond gaat zitten.

Kaine slaapt nu de komende nachten in de gang en keuken met een dik kussen en basco in de woonkamer.
Als er wat is horen we kaine meteen want wij slapen met onze deur open.
Door Lil
#2977988
Fijn dat het onder controle is!

Hier ook fan van de comfy cone, maar ook van de pakjes. Het is ook maar net wat voor het dier in kwestie het handigste is.
Door renate1985
#2977993
Deze hadden we nog van Ghost en basco had hem ook gebruikt en onze logeehond ook dus nu voor Kaine nodig  :biggrin2: die kap heeft al 4 honden overleef van verschillende maten en rassen. Hij is echt ideaal en kaine vind hem niet zo erg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door