Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2977524
Nav het topic van Lizzy en het stralende weer buiten vroeg ik me af of jullie nog tips hebben voor goede waterdichte jassen, broeken en schoenen?

Een goedkoop regenpak is hier echt geen doen, dan word ik nog steeds drijfnat. Ik zoek dus eigenlijk kleding waar je je makkelijk in kan bewegen en wat nog ademt ook. Het nadeel met trainen is dat ik 1001 zakken gebruik in mijn trainingsbodywarmer en ik die dus altijd over jas heen moet doen, omdat de jassen vaak te weinig zakken hebben. Ook zoek ik nog fijne schoenen die waterdicht zijn, met profiel, maar niet meteen loodzwaar. Ik loop 's zomers op hardloopschoenen, maar die kunnen echt niet tegen water. :D Het liefst alles ook nog redelijk budget ook.
#2977530
Ik zweer bij de regenkleding van Baleno en Deerhunter. Beiden niet de goedkoopste, maar zeker ook niet de duurste categorie. Met beiden kan ik als het moet zelfs door de bramen heen zonder schade.

Goede, waterdichte schoenen zijn dogwalkers. Ik loop ermee door de branding, natte grasvelden en modderige paden. Ik ben een slordige schoenpoetser. :-[
http://www.pettowel.nl/index.php?item=d ... _H8nPl_vMU
Door Lil
#2977540
Als jas hier altijd een outdoorjas. Goed ademend en wel water en winddicht. Regenjassen vind ik gruwelijk.
Mijn huidige jas is van regatta.

Schoenen slijt ik ongeacht de prijscategorie de zolen in 6-8 maanden tijd volledig af, maar dan ook echt 12 cm afgelopen.  :-X Dus wil ik geen schoenen van 200 euro meer als ik elk jaar nieuwe nodig heb of elk jaar 80 euro voor een zolen moet uitgeven. Waterdicht is een must. Ik kom vaak uit op Grisport. Waterdicht betekend wel dat ik zelden of nooit gore tex neem, die lekken veel sneller. Ik heb meestal leer. En bij elk merk is niet automatisch elk model waterdicht. Ik heb eens heel duidelijk gezegd: waterdicht, echt waterdicht. Ja mevrouw (en ik vond het al raar, deels stof en gore tex) en ja nee het was dus weer een gore tex schoen, daarmee ga je geen 10 minuten door flinke plassen lopen en alsnog droge voeten hebben.  ::) Dus nu ben ik maar slimmer dan de verkopers en vraag leer.

's winters heb ik the north face, met zo'n rubberen voet. Zo iets:

Afbeelding

Broeken nog nooit iets gevonden. Broek wordt nat en vervangen.
Laatst gewijzigd door Lil op ma 18 aug 2014, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2977549
Ik heb de hoge wandelschoenen van Lowa. Lopen super, zijn écht heel goed waterdicht (ook bij sneeuw, als je over natte weilanden loopt, in de modder, maakt niet uit, ze zijn en blijven droog) en vragen nauwelijks onderhoud.

Een regenbroek vind ik vreselijk. Ik draag altijd rainlegs als het regent buiten en blijf daar voldoende droog mee zonder het idee te hebben dat ik in plastic gewikkeld zit en aan alle kanten ritsel.
#2977844
Ik ben erg blij met mijn Lowa's, Muckboots voor als het koud is.

En mijn Owney jas!! Vind ik niet belachelijk duur en er zitten superveel zakken in. Ook speciale losse zakjes voor hondensnoepjes. Water, winddicht en toch ademend.
Deze heb ik:
http://www.dursydog.nl/product/263/1108 ... 0186/51245
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op ma 18 aug 2014, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#2977849
Hope schreef: Ik heb de hoge wandelschoenen van Lowa. Lopen super, zijn écht heel goed waterdicht (ook bij sneeuw, als je over natte weilanden loopt, in de modder, maakt niet uit, ze zijn en blijven droog) en vragen nauwelijks onderhoud.

Een regenbroek vind ik vreselijk. Ik draag altijd rainlegs als het regent buiten en blijf daar voldoende droog mee zonder het idee te hebben dat ik in plastic gewikkeld zit en aan alle kanten ritsel.
Wat zijn rainlegs? En waar kan je dat kopen
Ik heb zo'n hekel aan een regenpak
Goede water dichte jas heb ik van de ANWB schoenen idem dito nu nog iets van broek dus
#2977867
ik heb goede ervaring met jack wolfskin kleding. Wat betreft schoenen: ik heb ooit in een etalage van een schoenenzaak in Engeland zien staan : the only waterproof shoes are wellies. En dat klopt wel, rubber laarzen zijn alleen echt waterdicht. De waterdichte wandelschoenen blijken in nat gras algauw niet waterdicht.
#2977872
Loop nu 5 jaar op meindls
Eerste paar ging 4 jaar mee, toen waren de zolen echt op
Schoen zelf nog steeds waterdicht tot bijna boven aan de schoen

Loop er ook echt iedere dag op, kosten wel een beetje meer, maarja doe er 4 jaar mee
Heb wel a/b tjes ( Wandel schoenen voor in de bergen)
#2977874
kiara schreef: Wat zijn rainlegs? En waar kan je dat kopen
Ik heb zo'n hekel aan een regenpak
Goede water dichte jas heb ik van de ANWB schoenen idem dito nu nog iets van broek dus
Rainlegs koop je bijvoorbeeld in een fietsenwinkel.
Dit zijn halve regenbroeken
Afbeelding
#2977890
Hier ook een jas van regatta. Ik heb em al een jaar of 8. Nu begint ie ook echt te slijten. Schoenen van lowa. Met goretex en leer. Ik heb echt droge voeten. Ook als ik lang door nat gras loop. Het was een rib uit mijn lijf, maar ze zijn het echt waard.
#2977905
Skyline schreef: Loop nu 5 jaar op meindls
Eerste paar ging 4 jaar mee, toen waren de zolen echt op
Schoen zelf nog steeds waterdicht tot bijna boven aan de schoen

Loop er ook echt iedere dag op, kosten wel een beetje meer, maarja doe er 4 jaar mee
Heb wel a/b tjes ( Wandel schoenen voor in de bergen)
Hier dezelfde ervaring maar dan met Hanwag, idd ook de schoenen uit de catogorie "bergschoenen"

Qua regenjas heb ik heel wat versleten. Altijd outdoorjassen gehad maar de ervaqring hier is dat ze prima waterdicht zijn tot ze een keer gewassen worden. Enja ik gebruik daar dan speciaal spul voor, verschillende dingen geprobeert... Nu heb ik een waxjas en die is echt waterdicht, ideaal.... Ik wil er graag nog een dunnere bij, die ik nu heb is voor herfst/winter dus zodra het wat warmer wordt dan is de jas wel snel te warm vind ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door