Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door martin1988
#2977599
Hallo,

Na een poosje rond gelezen te hebben ga ik onze witte herder toch volledig overzetten op kvv.

Waarna ik hem later langzaam over wil zetten op barf, of groot gedeelte kvv met barf gecombineerd.


Nu is mijn vraag hoe dit het beste aan te pakken omdat je van compleet kvv naar barf gaat en anders om.

Mvg,

Martin.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2977607
Gewoon doen. Ik heb destijds mijn lab rechtstreeks van brok op kvv gezet en daarna van kvv op barf. Je kunt als je dat te spannend vind ook bijv. het weekend als barf dagen gaan inlassen en de werkweek kvv geven. En dan daarvandaan gaan uitbouwen naar full time barf.
Gebruikersavatar
Door Flamingo
#2977757
Ik wil nu ook eindelijk de stap gaan maken naar 2x in de week Barf en wie weet later helemaal over. In het begin lijkt het heel erg moeilijk en ben je nog onzeker, maar als je het niet doet leer je het nooit. Je kunt het overstappen op kvv op verschillende manieren doen. Door hem rustig aan te laten wennen. Maar je kunt hem ook in 1 keer over zetten op kvv en dan af en toe wat Barf producten erbij/ernaast geven. Bijvoorbeeld door te beginnen met kippennekken.
Door Ruisje
#2977768
Welkom Martin!

Wij hebben onze honden vanaf dag 1 dat ze hier kwamen wonen (waren al volwassen) op kvv gezet. Nu krijgen ze 5 dagen per week barf en 2 dagen zelfgemalen barf.

Als je begint met kvv en tzt over wilt gaan op (gedeeltelijk) barf is het belangrijk dat je een kvv voert waar gemalen bot inzit en geen calciumsupplement. Zo kan het verteringstelsel van je hond wennen aan de vertering van bot. Ook belangrijk om verschillende diersoorten en verschillende merken kvv te voeren in plaats van één soort kvv met ook nog eens vitaminesupplementen. Maar dat heb je waarschijnlijk allemaal al hier gelezen. ;)

Je kunt natuurlijk ook direct overstappen op barf. In de bibliotheek vindt je alle informatie om zelf een menu voor je hond te maken en ook met welke soorten vleesbot je het beste kunt beginnen.
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 19 aug 2014, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door martin1988
#2979972
dankjewel voor de reacties,

momenteel is die helemaal over op Darf en hebben we al jonge lams ribben meegekregen die waren ook zacht.

ik ga inderdaad verschillende soorten diersoorten geven.
Door bloemetje
#2980059
[quote="martin1988"]
dankjewel voor de reacties,

momenteel is die helemaal over op Darf en hebben we al jonge lams ribben meegekregen die waren ook zacht.

ik ga inderdaad verschillende soorten diersoorten geven.
[/quote]

Lamsribben om mee te beginnen vind ik best heftig!  Ik zou beginnen met kippennekken, kipkarkas, eendennekken of konijnkarkas. Darf is een goed merk. Je kunt nu ook eens beginnen met een rauw ei toevoegen of eens een rauw sardientje!
Gebruikersavatar
Door S
#2986552
Ik heb onze pup vanaf het begin op KVV en enkele weekends hebben we 'gebarfd'. Maar nu heb ik natuurlijk de smaak te pakken, en pupsie ook - letterlijk dan, en zijn we inmiddels op 2x/dag kvv en 1x/dag barf. Het bevalt ons beiden prima! Zeker als je voor een langere periode op voorhand kunt portioneren is het heel handig, al moet je natuurlijk wel over voldoende vriesruimte beschikken.

Begin gewoon zoals je in de bibliotheek hier kunt vinden met kippen- en eendennekken en dan alsmaar verder uitbreiden. Super tof om te ontdekken wat jouw hond net wel en niet graag lust!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door